Zoekwoorden Onderzoek + Content Realisatie
Probeer je eens aan het volgende te houden:
1. Zoekwoorden onderzoek;
Maak onderscheid tussen zoektermen die veel bezoekers opleveren per maand en lastig zijn om te ranken en zoektermen die wat minder bezoekers opleveren per maand, maar ook makkelijker zijn om op te scoren.
2. Maak een contentplan en schrijf eerst de gemakkelijke pagina's rond de zogeheten micro niches.
3. Zodra je daar wat mee scoort (denk aan top 10 posities), schrijf dan de pagina's omtrent de zwaardere zoektermen en link de relevante (dus zowel de micro niches en de macro niches of medium niches) met elkaar.
4. Herhaal stap 3 totdat je ook voor de zwaarste zoektermen kunt gaan.
Je eigen site geeft namelijk ook veel waarde mee, mits jouw pagina's boordevol met juiste informatie staan.
Een algemeen voorbeeld:
Stel ik wil geld verdienen in de honden niche (lang geen slechte branche overigens, veel producten en niches, geldt overigens ook voor de paarden branche)
Uit mijn zoektermen onderzoek merk ik dat scoren op de zoekterm 'hond' of 'honden' echt heel zwaar is, maar wel veel op wordt gezocht. Dan ga ik iets dieper op het onderwerp in en kom ik een niche tegen genaamd 'poedels'. Ook dat is nog niet gemakkelijk om hoog op te scoren, maar al gemakkelijker dan 'hond'. Ga ik nog iets dieper op dit onderwerp in, dan kom ik terecht op 'vacht poedels', ga ik nog dieper kom ik op 'hondenvoeding voor vacht poedels'. Dit laatste blijkt een micro niche te zijn met weinig concurrentie, maar helaas ook niet enorm veel bezoekers. Echter kan ik er wel een product aan hangen en kan ik een erg leuk artikel over schrijven inclusief video's, interviews met experts (bijv. in ruil voor een linkje) en is het een onderwerp wat via social media goed gedeeld kan worden.
Ik schrijf een artikelen over de micro niches:
hondenvoeding vacht poedels
vachtonderhoud poedels
hondenvacht poedels wassen
etc.
Zodra ik hier een stuk of 10 - 20 (Afhankelijk van de niche en concurrentie) van heb, en deze scoren, dan ga ik wat algemenere termen pakken, zoals:
hondenvoeding poedels
nagelonderhoud poedels
speeltjes voor poedels
hondenhok voor poedels
stamboom poedels
etc.
Daarna ga ik weer een stap omhoog en ga ik voor:
poedel
poedel kopen
poedel huren (bestaat dat?)
etc.
Zodra dat staat, pak ik bijv. weer een ander ras en zo ga ik door. Op een gegeven moment heb je gemakkelijk een 100 - 200 pagina's, waarvan vele goed scoren en zorgen voor bezoekers, inkomsten, die je weer kunt investeren in nieuwe teksten voor nieuwe micro en medium niches.
Als het goed is kun je daarna eens kijken of je kunt scoren voor de nog algemenere termen zoals:
honden
honden opvoeden
hondenvoeding
honden trainen
etc.
Het is dus allemaal niet zo heel lastig, zolang je maar een goed plan hebt voor het komende jaar / de komende jaren. Je moet ergens naartoe werken namelijk.
In het kort:
Doe een kwalitatief zoektermen onderzoek
Maak een contentplan voor het komende jaar/ komende jaren
Ga aan de slag en schrijf de micro niches
Scoor je met die pagina's en krijg je bezoekers binnen? Voeg affiliate links toe en:
Ga aan de slag en schrijf de medium niches (en link de niches indien relevant)
Scoor je met die pagina's en krijg je bezoekers binnen? Voeg affiliate links toe en:
Ga aan de slag en schrijf de macro niches (en link de niches indien relevant)
Scoor je met die pagina's en krijg je bezoekers binnen? Voeg affiliate links toe!
Nu stoppen met lezen en aan de slag! Allemaal een goed weekend gewenst!
Het is nu ook mogelijk om mij in te huren als SEO/Affiliate Marketing consultant. Voor een vast bedrag (nader te bespreken) kan ik je zo dagelijks/wekelijks ondersteunen via Skype Chat. Dit doe ik onderhand al voor meerdere personen met veel succes! Neem contact met mij op via info@klaaskoopman.com voor meer informatie!

Tnx, ik ga er mee aan de slag!
2 jaar geleden
Beantwoorden
2 jaar geleden
Beantwoorden
Wat ik echter wel een lastig punt vind: Over het algemeen doen pagina's met wat geschiedenis het beter dan hele nieuwe pagina's. Op deze manier (eerst makkelijke termen en dan steeds moeilijker) begin je dus het laatste aan de pagina's met de hoogste concurrentie (die misschien juíst geschiedenis in op het web nodig hebben).
Ik vind dat er ook wat voor valt te zeggen om de échte hoofdonderwerpen wel te beschrijven zodat die tekst wat geschiedenis kan opbouwen en zo ook meer autoriteit heeft dan een hele nieuwe tekst.
@klaaskoopman Wat is jouw visie hierop?
2 jaar geleden
Beantwoorden
1 jaar geleden
Beantwoorden
1 jaar geleden
Beantwoorden
Zijn het zeer gerichte vragen, die je liever niet publiekelijk wil stellen, kun je mij bereiken op info@klaaskoopman.com.
1 jaar geleden
Beantwoorden
toon 6 overige reactie(s)
100 extra karmapunten!


toon 2 overige reactie(s)
Pagina's zijn mijn evergreen content, althans grotendeels. Dus dat zijn pagina's die niet aan tijd gebonden zijn. Er zijn ook pagina's die ik van tijd tot tijd aanpas, omdat er in de loop der tijd wellicht wat is veranderd, maar dat is alleen maar goed dat je ze dan alsnog aanpast.
Posts gebruik ik alleen voor nieuwsberichten en echte typische blogposts, dus vaak tijdgebonden, of niet noemenswaardig genoeg om daar een echte pagina van te maken.
In het voorbeeld met honden kan het bijv. zijn:
Je hebt een aantal niche pagina's (evergreen content) over poedels en hun vacht. Je zou dan een blogpost kunnen maken over 'In 2018 meer hondensalons in Nederland'! In dat artikel schrijf je een stukje over de verschillende hondensalons en honden, waarin je linkt naar 'poedels en hun vacht'.
De blogpost zelf zal waarschijnlijk weinig extra bezoekers leveren, tenzij je op een gegeven moment echt een autoriteit begint te worden en wellicht opgenomen wordt in Google News oid. Maar wat het wel doet, is weer extra waarde toevoegen richting jouw evergreen content over 'poedels en hun vacht'.
Ik heb klanten waarbij dit zo enorm goed werkt, dat we met de eerste micro niches al genoeg hebben aan een aantal blogposts op eigen site. Moet je nagaan wat er gebeurd als je daarna ook nog (mijn ;)) linkbuilding diensten erop loslaat en onpage optimalisatie.
De truc is om een goed plan op te stellen en consistent (een woord wat je ook vaak van Jacko hoort) te volgen.
Maar @coenoldebijvank om het voor jou samen te vatten:
Pagina's voor evergreen content, posts voor tijdgerelateerde berichten.


toon 2 overige reactie(s)
In de praktijk houdt dit dan wel in dat de eerste 20 berichten je weinig bezoekers gaat opleveren. Echter, op deze manier vind ik het gemakkelijker om interne links te plaatsen naar de pagina`s met de top zoekwoorden. Op die manier krijg je na verloop van tijd ontzettend veel interne links naar de artikelen die er echt toe doen.
Waarschijnlijk is het wel de methode van de lange adem voordat je daadwerkelijk bezoekers gaat trekken.
1 jaar geleden
Beantwoorden
Eerst artikelen met short tail keywords en vervolgens deze versterken door long tail keyword artikelen (linken).
Maar dit ligt denk ik ook een beetje aan de concurrentie. Gebruik deze tactiek dan ook alleen maar in branches waarbij de short tail keywords relatief weinig concurrentie hebben, anders kan het inderdaad lang gaan duren voordat je bezoekers gaat krijgen.
1 jaar geleden
Beantwoorden
toon 1 overige reactie(s)
Echt top artikel!
1 jaar geleden
Beantwoorden
1 jaar geleden
Beantwoorden

1 jaar geleden
Beantwoorden
toon 1 overige reactie(s)
Kan ik nog dieper op het onderwerp ingaan?
Vb.
Dieren > huisdieren > hond > poedel > gezondheid poedel > voeding poedel > voeding poedel overgewicht
Het gaat daarnaast niet over hoeveel concurrentie je hebt op een zoekterm, maar hoe sterk deze is. Dit kun je zien door bijv. de Moz Bar te downloaden (https://moz.com/products/pro/seo-toolbar) en aan te zetten bij de zoekresultaten. Dan kun je zien hoe hoe hoog de autoriteit van die website en desbetreffende pagina is. Daarnaast kun je zien hoeveel links die sites hebben.
Even een voorbeeld van een zoekterm onderzoek dat ik gisteravond nog snel even heb uitgevoerd:
Mijn site heeft als DA 27. Maar nog geen pagina voor dit onderwerp, dus ben ik gaan kijken hoe sterk de concurrentie is.
Zoekresultaten voor de betreffende zoekterm:
Nr 1: DA 20 - PA 18 - 15 backlinks
Nr 2: DA 81 - PA 46 - 97 backlinks
Nr 3: DA 23 - PA 16 - 0 backlinks
Nr 4: DA 8 - PA 14 - 7 backlinks
Nr 5: DA 21 - PA 15 - 0 backlinks
Nr 6: DA 35 - PA 22 - 0 backlinks
Nr 7: DA 35 - PA 22 - 0 backlinks
Nr 8: DA 5 - PA 7 - 4 backlinks
Nr 9: DA 29 - PA 25 - 31 backlinks
Nr 10: DA 20 - PA 17 - 2 backlinks
Al met al zie ik dat mijn site al een hogere DA heeft, dus dat zit wel goed. Gezien de backlinks die de pagina's hebben, durf ik dat ook wel aan. Rond de 20 backlinks kun je binnen 2 maand zo zitten, als je het goed opzet.
Dan bekijk je daarna de content, aangezien die ook doorslaggevend kan zijn. Wat merk ik daarbij?
Het zijn allemaal rechtstreekse aanbieders van de dienst, maar geen levert bijv. een overzicht aan mogelijkheden, kosten, vergelijking tussen de verschillen etc.
Dus met een goed artikel rond de 1000 woorden en slimme plaatsing van zoektermen, zal ik hier een goede kans maken om hoog te scoren in de top 10.
Uiteindelijk gaat het om:
Zolang jij betere content levert en een hogere autoriteit hebt, zul je over het algemeen simpelweg in de top 10 moeten kunnen geraken.
- Content (kun je betere content leveren?)
- Heb je een betere autoriteit.
Nu zie ik de vraag al aankomen: Hoe krijg ik een betere autoriteit?
Simpelweg door goede content te blijven publiceren en indien mogelijk ook nog kwalitatieve backlinks verkrijgen. Maar begin met content, de backlinks komen in een later stadium wel (ik begin hier vaak pas mee, zodra ik wat scoor met enkele microniches).
Dank je wel!
Fijn ook dat je het met voorbeelden aangeeft, dat maakt veel duidelijk!
Toppie!
Heel duidelijk. Ga er mee aan de slag. Mijn obesitas poedel zoeken...
1 jaar geleden
Beantwoorden
1 jaar geleden
Beantwoorden
Heb jij toevallig ook statistieken die je wilt delen, t.a.v. wanneer beschouw je een keyword macro - vanaf welk volume en zoekmoeilijkheid? bv. vanaf 100k/70 ofzo?
Kijk bij zoektermen niet alleen naar zoekvolume. Ik gebruik zoekvolume alleen om te berekenen wat ik er mee zou kunnen verdienen, die voer ik namelijk in een eigen gemaakte formule in. Maar dat is wel heel erg algemeen hoor en puur voor mij ter illustratie van de mogelijkheden. Kijk bij zoekvolume vooral naar intentie, relevantie en concurrentie.
Ter verduidelijking; ik heb pagina's waar ik ging voor zoekvolume en maandelijks 3000 - 4000 bezoekers op krijg, maar ik verdien met die pagina maximaal 250 euro per jaar. Ook heb ik een pagina waar ik rond de 100 bezoekers per maand op krijg, daar verdien ik echter 250+ per maand mee.
Kijk dus goed naar welke zoektermen er allemaal relevant zijn voor de intentie van de pagina, welk zoekvolume zit hier op, hoe sterk is de concurrentie en hoe groot acht je de kans dat mensen over gaan op het aanschaffen van een dienst/product. Des te verder de 'zoeker' is in de aanschafprocedure, des te beter. Zoektermen met 'kopen', 'bestellen', 'vergelijken' zullen daarom ook in vele gevallen een hogere conversie behalen.
1 jaar geleden
Beantwoorden
1 jaar geleden
Beantwoorden
Per zoekterm lijstje maken met
- Zoekvolume (totaal, dus van de relevante zoektermen die je kunt groeperen per pagina)
- Concurrentie (hoe sterk zijn je concurrenten en denk je die op lange/korte termijn te kunnen verslaan)
- Conversie aanbod (des te hoger de prijzen, des te lager de conversie over het algemeen, daarnaast is de conversie van digitale producten vaak hoger)
- Commissie aanbod (zijn er veel partijen die je kunt promoten en wat bieden ze jou)
Zo kan het best zijn dat je een zoektermen groep tegenkomt met een totaal zoekvolume van maar 10 per maand. Echter is er weinig concurrentie en is de vergoeding 1000+ euro. Dan kan het zeker wat opleveren om daar een pagina aan te spenderen.
1 jaar geleden
Beantwoorden

1 jaar geleden
Beantwoorden
1 jaar geleden
Beantwoorden
toon 4 overige reactie(s)
tot nu toe heb ik mijn eigen alleen bezig gehouden met niet tijdsgebonden blog berichten (33 berichten die ik naar elkaar laat linken als dat relevant is). Mijn menupagina's waren alleen home, blog en mijn boekenplank.
Ik link in mijn blogberichten wel veel naar mijn boekenplank, maar dat is dan ook de enige.
Nu ben ik bezig met pagina's te schrijven waarnaar ik dan later kan linken in mijn blog berichten.
Maar ik denk dat ik mijn oude blogberichten nog maar eens moet nalopen om wat links naar mijn nieuwe pagina's toe te voegen, dus werk zat komende tijd LOL
Dit bericht heb je wellicht geplaatst toen ik nog net niet begonnen was, begin dit jaar:-)
Ondertussen ben ik 2 websites rijker, voornamelijk om een onderscheid te maken tussen mijn fotografie en de plaatsen waar ik naartoe ga. Met mijn website studiostien.be is het iets makkelijker om een aantal pagina's aan te maken, categorieën gebruik ik voor mijn blogpost of specifieke artikelen over een bepaald onderwerp.
Als ik jouw goed kan volgen zijn de categorieën dus behoorlijk minderwaardig aan pagina's!?
oh ja mijn blogberichten over zou ik niet zo tijdgebonden noemen, sluitertijden, diafragma's... blijven behoorlijk hetzelfde. De plaatsen in de natuur die ik bezoek met studiobenelux.com die gaan door de jaren gelukkig ook niet lopen
Enig idee hoe ik dit kan organiseren, als ik voor elke plaats een aparte pagina aanmaak heb ik wel veel pagina's nodig vrees ik.
De links naar aanverwante 'blogs' ben ik met mijn laatste blogs aan het aanmaken
Bedankt alvast!
grtjs Kristine
Het nadeel tov posts/categorieën, is dat een post langzamerhand verder wegzakt naar achter, door de structuur van categorieën. Een post komt dan op pagina 2, daarna pagina 3 enz binnen de archieven. Natuurlijk kun je er simpelweg naar linken vanuit je menu en/of gerelateerde berichten/pagina's.
Maar m.i. is het handig om voor jezelf een bepaalde structuur op te zetten, waaraan jij je houdt. Zo is de mijne: is het tijdsgebonden, dan een post binnen een bepaalde categorie. Is het 'evergreen'-content, dan een pagina en kijken waar deze past binnen het menu of de url structuur.
1 jaar geleden
Beantwoorden

Misschien een late reactie maar ach, een doelpunt in de laatste minuut kan net zo goed beslissend zijn 😉
Kun je iets duidelijker uitleggen waarom posts/berichten de eigenschappen hebben om weg te zakken door de structuur van de categorieën?
10 maanden geleden
Beantwoorden
10 maanden geleden
Beantwoorden

toon 3 overige reactie(s)
Ik heb op mijn sites maar een paar "pagina's. Dit zijn idd evergreen content pagina's.
Het overgrote deel (>80%) zijn posts.
Waarom?
Omdat je bij posts TAGS kan plaatsen (dit kan bij pagina's standaard niet).
Wat is er nu zo belangrijk aan tags?
Elke tag, met een woord wat betrekking heeft op je post, is een interne LINK met de tagnaam als anchor.
M.a.w. Google is dol op interne links, en Google zal dan de zoekwoorden (je tags dus) linken aan het bericht als..... link en niet alleen als content.
Tags ranken als een dolle, ik denk dat meer dan 50% van de bezoekers die ik krijg op mijn sites komen door tags.
Zie een tag als een extra URL. Als je 10-20 tags gebruikt (meer zou ik niet doen) dan ga je dus ook ranken voor de tag urls.... zo vergroot je heel makkelijk de kans dat je gaat ranken met je blogpost!
Elk artikel voortaan voorzien van tags dus!
Je kunt de tags toevoegen aan de rechterkant, onder het kopje tags. Zet er GEEN hashtag (#) teken voor.
Als je niet weet wat je voor tags moet gebruiken, tik dan het zoekwoord waarvoor je wil ranken (hondenvoer voor poedels) even in bij ubersuggest.com en klik op keyword suggestions, sorteer dan op cpc, hoog naar laag, en selecteer er 10-20.
Succes!
1 jaar geleden
Beantwoorden
Heb me nooit met tags bezig gehouden, maar ben toch even op onderzoek uitgegaan:
Hieruit kan ik concluderen dat het meegeven van tags aan je posts geen SEO meerwaarde zullen geven. Sterker nog, wanneer er tags gebruikt worden, wordt er aangeraden om deze tag-pagina's een noindex mee te geven.
Het komt er hier dan op neer dat je tags alleen maar voor de UX mee zou geven.
Heb meerdere bronnen geraadpleegd maar deze gaf toch eigenlijk wel de meest logische verklaring:
https://moz.com/community/q/do-blog-tags-affect-seo-at-all-anymore
1 jaar geleden
Beantwoorden
toon 1 overige reactie(s)
Ik check elke dag mijn statistieken en de bronnen van traffic, waar bezoekers vandaan komen.
Ik zie precies vanaf welke URL, en dus ook of ze via een tag binnen zijn gekomen.
Je kan een hoop concluderen, maar ik heb het keiharde bewijs op verschillende sites dat het gewoon werkt.
Maar oke, doe er mee wat je wilt. Ik baseer alles op feiten, niet wat er op forums wordt gezegd.
Hetzelfde als de duplicate content mythe. Dat je bv. gestraft zou worden als je site "veel" duplicate content bevat, dat is pertinent niet waar.
Zo worden mensen onnodig bang gemaakt. Ik ben al zoveel keer door SEO mensen "bestraft" voor de tags en duplicate content, maar ik rank er al jaren mee, en ik verdien mijn volledige inkomen met de sites.
Nogmaals doe er mee wat je wilt, ik zeg alleen dat het werkt. Ik hoef mezelf niet te verdedigen.
je hoeft je niet te verdedigen, want je wordt niet aangevallen 😉
Ik denk dat Bert bedoelt dat het moeilijk statistieken vergelijken is, als je alleen statistieken hebt van je site mét tags. Mogelijk zou je beter ranken en/of meer bezoekers krijgen als je als je tags op no-index zet.
1 jaar geleden
Beantwoorden

Maar natuurlijk, Google past zijn algoritme ook regelmatig aan, zekerheden bestaan niet, ik baseer het puur op mijn bevindingen wat mogelijk anderen ook kunnen toepassen of op zijn minst testen, ik laat dat verder open.
1 jaar geleden
Beantwoorden
Uiteindelijk ben ik het zeker met je eens; blijf dit vooral zelf testen!
1 jaar geleden
Beantwoorden
toon 2 overige reactie(s)
Niet negeren, maar ook de focus niet op hebben, met onderstaande als onderbouwing:
Ik maak ook gebruik van tags maar alleen voor termen waarvan ik wil dat het genoemd is, maar de benaming er voor in mijn artikel te veel zou gaan lijken op keyword stuffing. Ik gebruik de tags, maar zie dit alleen als 'liever mee verlegen dan om verlegen'
Ik leg de 'tags' liever vast door middel van anchor-teksts in grote posts, in het relevante hoofdonderwerp, waar ik het meerendeel van mijn content heb. Deze content is onderverdeeld in subkoppen en in de tekst van de subkoppen gebruik ik (wat anders een tag zou zijn) de anchortekst oftewel keyword phrase om door te linken naar een ander artikel wat dieper op dat onderwerp door gaat.
En vice versa, de 'niche content' verwijst weer terug naar de content van het hoofd-keyword, en verwijst door naar andere artikelen.
Dit is veel relevanter dan de oude tag-cloud, die er alleen nog maar toe lijkt te doen wanneer er simpelweg geen betere of relevantere pagina voor google te vinden is.
Bij mij zie ik ook statistieken voor deze tags, maar dit heb ik geïnterpreteerd als niet meer dan relevant, omdat het hoofdartikel gewoon goed is en inderdaad het onderwerp dekt.
Dus ik gebruik ze wel, maar alleen als 'anchors' voor mensen die net even andere woorden gebruiken dan ik heb gebruikt in mijn tekst. Een aparte-post die deze andere bewoordingen of misspellingen uitlegt en vervolgens doorlinkt naar wat het wél moet zijn, is in mijn ogen vele malen waardevoller dan alleen de tag.
My 2 cents...
Maar wie heeft hier nu daadwerkelijk iets mee gedaan en wat heeft het opgeleverd?
Ik merk namelijk, ook bij mijn eigen affiliate consultancy groep en consultancy klanten, dat het uiteindelijk allemaal draait om uitvoering. Velen willen alles weten, alles lezen, alles onderzoeken, maar doen er soms uiteindelijk helemaal niets mee. Zonder uitvoering geen vooruitgang!
Ook merk ik dit veel op het forum, men blijft lezen, vragen stellen, maar qua uitvoering komt er uiteindelijk weinig van terecht. Dat is mede één van de redenen dat je wat minder advies van mijn kant ziet op het forum hier. Als men er niets mee doet, waarom zou ik er dan tijd in steken om je te adviseren?
Dus vertel; wat heb je ermee gedaan en tot welk resultaat heeft dit geleid?

Sinds ik mij aan mijn contentplan hou schieten de cijfers om hoog. Ik ben van 400 bezoekers per dag naar de 550 tot 800 bezoekers per dag gegaan. Mijn advertorials inkomsten zijn verdubbeld. Voor deze maand heb ik al € 1.000,- aan advertorials staan.
En ook mijn affialite inkomsten beginnen te komen. Dat heb ik nog nooit gehad maar nu schrijf ik gericht dus kan hierin ook gerichte links verwerken.
Naast deze stijging geeft het werken met een contentplan mijn rust en focus. Ik weet waar ik heen wil en wat ik moet schrijven of moet laten schrijven.
En als dit de stijging is die ik in nog geen half jaar heb kunnen realiseren ben ik heel erg benieuwd waar ik over een half jaar sta. Misschien heb ik dan eindelijk ontslag genomen.
1 jaar geleden
Beantwoorden
Sinds het lezen van dit artikel heb ik zoekwoorden onderzoek gedaan voor populaire termen in mijn niche. Dit heeft geresulteerd in een lange lijst van zoekwoorden, met een aantal hoofd zoekwoorden met veel volume en hoge concurrentie, maar ook meer longtail woorden met minder volume en minder concurrentie.
Op basis van deze lijst ben ik titels gaan schrijven voor de te schrijven teksten. Nu heb ik een lange lijst met titels voor artikelen die allemaal doelgericht zijn. Ik ben nu een aantal weken bezig met het schrijven van deze doelgerichte artikelen en merk ondanks dat ik nog niet zolang bezig ben nu al verschil in impact.
Je kunt beter meer tijd steken in één goed artikel gericht op de juiste zoekwoorden, dan zoveel mogelijk artikelen proberen te schrijven die weinig tot geen impact hebben.
Het enige waar ik soms nog zoekende in ben is een logische structuur om de artikelen te categoriseren.
1 jaar geleden
Beantwoorden
Nu bezig om de adviezen over te brengen op mijn hoofdwebsite, maar dat is een stuk moeilijker aangezien hier al veel berichten opstaan en de laatste Google update werkte niet echt mee. Maar we gaan door!
1 jaar geleden
Beantwoorden

Ik ben net begonnen met de videotrainingen en bij het onderdeel zoekwoorden/SEO en merkte dat ik, voordat ik een artikel over een zoekwoord ga schrijven, behoefte heb aan structuur of een plan. Ik wil niet lukraak artikelen online plaatsen, dus ben gaan zoeken op het forum en kwam jouw advies tegen. Heel veel dank voor het delen, ik ben echt nog een beginner en alles is dus nieuw voor mij, maar hier heb ik echt wat aan! Ik ga nu eerst beginnen met een contentplan en dan verder. Ik ben nog wel een beetje zoekende hoe ik het ga opzetten, maar al doende leert men!
1 jaar geleden
Beantwoorden

Ik laat mijn woordenbrei ook altijd door twee vriendinnen nakijken. Zij verzinnen er vaak nog een aantal woorden bij waar ik zelf niet op gekomen was. Zo krijg je dus een mooi geheel.
1 jaar geleden
Beantwoorden
toon 4 overige reactie(s)
Heel stiekem heb ik ook gebruik gemaakt van jouw plan.
Laatst heb ik old school een pak a3tjes gehaald (grote vellen) en een contentplan met stift en pen uitgewerkt.
Hierdoor zit ik vol met ideeën en kan ik LANGE tijd vooruit met content.
Dit topic staat ook mijn favorieten zodat ik altijd ff kan kijken mocht het nodig zijn.
Je zit niet in de 10k club ofwel KLaas? Daar heb ik een nieuw succes gedeeld.
Nu ik sinds kort ben begonnen met uitbesteden gaat het namelijk heel rap. Ik ben soms echt stomverbaasd met wat er ineens allemaal binnenkomt.
En dat allemaal door de juiste content(strategie).
Geweldig :)
Daarnaast natuurlijk; Iedereen een heel goed weekend alvast!
Er staan nog maar 51 teksten online

1 jaar geleden
Beantwoorden
1 jaar geleden
Beantwoorden

1 jaar geleden
Beantwoorden
toon 2 overige reactie(s)
Ik heb pas sinds kort mijn website online en wil mij nu graag focussen op het maken van content voor op mijn website. Uiteraard wil ik dit meteen goed aanpakken en de juiste zoektermen hier in verwerken. Deze post komt dan ook als geroepen! Wat een fijne strategie en duidelijke uitleg. Ook de reacties vind ik erg waardevol. Ik ga mij hier in verdiepen en meteen mee aan de slag. Heel erg bedankt!!
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart | 18 January 2019 om 13:31 |
Aantal lezers | 884 |
Aantal reacties | 71 |
Deel dit topic via: