Verzoek tot zsm verwijderen van review

Laatste reactie 19/07/2019 13:57 door Maarten
· Markeren als ongelezen
Robert Eros 1 week geleden geplaatst
Hallo!

Zojuist ontving ik (van een niet nader te noemen verkoper op PayPro) een mail. 

Het gaat erover dat als je op zijn naam of de naam zijn cursus googled, je dan in de top 2 google resultaten een blog van mij tegenkomt. 

Het is een recensie over zijn product. Alleen is die review totaal niet positief over de cursus.

Dit komt omdat ik de cursus heb gevolgd maar er niets aan heb gehad. Dus ik ben gewoon eerlijk geweest en heb vrij negatieve uitlatingen over die cursus.

Vervolgens maak ik een verdiepingsslag en raad ik een ander product (soortgelijke insteek : zelfvertrouwen) wél aan.

De beste man verzoekt mij vriendelijk doch dringend de review de verwijderen. Het zou zijn reputatie schaden terwijl hij al duizenden mensen heeft geholpen met zelfvertrouwen.

Je kunt nu vast wel raden wie het is. 

Wat raden jullie aan. Review verwijderen of lekker laten staan. Aangezien ik in de review een ander product aanraad met affiliate commissie kan ik natuurlijk ook het artikel "af laten kopen"? Want ik loop dan commissies mis als ik de blog weghaal.

Wat denken jullie dat de beste stap is?

Ik heb gewoon eerlijk mijn mening gegeven. Thats it. Qua commissie scheelt het maar twee euro met het product wat ik wel de hemel in prijs (over dat product ben ik ook echt zeer tevreden) dus dat is het ook niet.

Ben benieuwd,

Robert
Bas Vd 1 week geleden geplaatst
Laten staan, zorgt er ook voor mensen zien je eerlijk bent en niet alleen positieve reviews schrijft.

Maar voor het juiste bedrag is natuurlijk alles offline te halen.
Suze Keultjes 1 week geleden geplaatst
Hee Robert,

Ik weet inderdaad over welke review je het hebt! Vind het goed van je dat je een eerlijke review schrijft ookal is deze niet bepaald positief. Ik zou hem daarom ook laten staan zoals Bas aangeeft.

Maar misschien is het een idee om de review op te splitsen in de cursus waar je over schrijft en de cursus die je aanbied. Dus dan heb je er twee.

 
Dominique Van Baelen 1 week geleden geplaatst
Goh, laten staan lijkt me het beste denk ik.  
Misschien moet je hem eens uitnodigen voor een interview op je website? Kan interessant zijn hoe dat zou lopen ... :-)
Robert Eros 1 week geleden geplaatst
Thanks voor de reacties. Ik laat hem gewoon staan en negeer de mail :)
reactie op @roberteros:
Léon Gotjé Zelf zou ik de mail niet negeren. Ik zou hem er op attenderen waarom jij er voor kiest om de review te laten staan. Misschien zou ik hem zelfs een beetje plagen door te zeggen dat ik de review mogelijk wil uitbreiden met zijn verzonden e-mail 😁
1 week geleden

Beantwoorden

Klaas Koopman Plagen heb je uiteindelijk niets aan. Wel kun je aangeven waarom je de review hebt geschreven en dat je hier geld mee verdient. Wellicht komt hij met een optie om je uit te kopen. Op basis van het bedrag moet je dan nagaan of je dit wil, of dat je richting jouw lezers dit wellicht niet wil. 
1 week geleden

Beantwoorden


toon 1 overige reactie(s)
M 1 week geleden geplaatst
Ik zou hem laten staan, en melden dat negatieve reviews hem alleen maar versterken.
daar alleen maar positieve reviews niet geloofwaardig is.

ik kijk vaak ook naar de negatieve reviews om die vaak een reëler beeld geven van het product, als reviews die alleen halleluja roepen.
Robert Eros 1 week geleden geplaatst
Toch heb ik gereageerd.
Hij reageert heel heftig en geëmotioneerd dat hij het in-en-in triest vindt dat iemand zijn levenswerk naar beneden haalt voor geld.

"schaam je" 

Zo'n reactie heeft hij nu twee keer gegeven.

Ik had hem professioneler ingeschat dan dat.
Jacko Meijaard 1 week geleden geplaatst
Netjes dat je hebt gereageerd.

Zou altijd het gesprek aangaan en je negatieve beoordeling onderbouwen. Wellicht inderdaad een goed idee om hem aan te bieden om in gesprek te gaan (online) zodat hij jouw negatieve punten kan onderbouwen. Zo zijn je er allebei mee geholpen; hij kan er van leren en zijn product aanpassen/verbeteren en jij met meer unieke content.
Robert Eros 1 week geleden geplaatst
Het is al wat te laat.

Frank heeft het nu aangekaart bij PayPro.
Zij proberen mij nu zover te krijgen dat ik het artikel aan ga passen of zelfs verwijderen.
Dit lijkt me gek en juist ongeloofwaardig. 

Frank probeert me bang te maken op het feit dat ik in het begin van de cursus heb aangegeven dat de cursus me wel heel waardevol leek. En vervolgens geef ik het een 2,3. 
Mijn mening zou dan niet op de waarheid berust zijn.

Over veel producten ben ik (zeer) tevreden. Maar ik kan bij lange na niet over ALLES tevreden zijn. Dat zou eerder ongeloofwaardig zijn.

Ook heb ik aangegeven dat ik door het artikel te verwijderen bezoekers (en omzet) misloop.
Daar is niets aan gelogen.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken. Het lijkt alsof Frank er alles aan doet om 1 negatieve recensie weg te krijgen.

Sieto vd Heide 1 week geleden geplaatst
Jeetje. Waarom helpt PayPro deze Frank? Jullie zijn toch beide klanten?
Bas Vd 1 week geleden geplaatst
Uh wat zegt Paypro?

Zou het echt belachelijk vinden als ze in zo'n situatie de kant van de verkoper nemen.
Nou heb ik sowieso al geen hoge pet op van Paypro maar dat is gewoon erg onprofessioneel. 

Net of je geen eerlijke mening over een product mag hebben. Komt de geloofwaardigheid van Paypro en de producten die ze aanbieden ook niet ten goede.

Ik zou persoonlijk het gewoon laten staan, nu nog liever dan ervoor. Zou het misschien nog aanvullen met info hierover haha.
reactie op @bas-nl:
Robert Eros Vanwaar dat je geen hoge pet op hebt van paypro?
1 week geleden

Beantwoorden

Bas Vd Komt gewoon onprofessioneel over op mij. 

Heb hier nog een stukje over hun geschreven: https://www.cpamarketing.nl/beste-nederlandse-affiliate-netwerken/ werk minimaal met ze.

Maar staan wel leuke producten op voor sommige niches met goede payouts.
1 week geleden

Beantwoorden

Robert Eros Vooral dit stukje uit jouw blog is erg herkenbaar en heeft al de nodige frustraties bij me teweeggebracht:

"Hun tracking systeem werkt maar half (of nog minder), wat het voor mij allemaal wat minder interessant maakt omdat ik vooral gebruik maak van betaalde traffic. Dan wil ik toch graag weten waar mijn conversies vandaan komen."

Het is enerzijds erg aantrekkelijk omdat -wat jij al zegt- de commissies goed zijn. Alleen is het allemaal erg moeilijk bij te houden waar wat vandaan komt. Daar geef ik je zeker gelijk in.
1 week geleden

Beantwoorden


toon 2 overige reactie(s)
Robert Eros 1 week geleden geplaatst
Dit zegt PayPro

Dag Robert, 

Wij hebben inderdaad een klacht ontvangen over de betreffende recensie. Er is aangegeven dat de recensie niet op waarheid is gebaseerd, en dat de verkoper hierdoor in kwaad daglicht wordt gezet, zonder dat dit in principe waar is. 

Uiteraard heb je vrijheid van meningsuiting, een slechte recensie schrijven is daardoor niet perse fout, maar uit principe een extreem negatieve recensie schrijven, die niet op waarheid is gebaseerd, maar vanuit commercieel doeleinde, om meer traffic te genereren, is niet de manier van promoten die PayPro goedkeurt. 
reactie op @roberteros:
Suze Keultjes Jeetje, dus nu wordt je ook min of meer via Paypro geforceerd om de review te verwijderen?

Hoe kunnen zij beslissen of jouw review gebaseerd is op waarheid tho? Ze hebben nu maar één kant van het verhaal...

Ik ben benieuwd hoe dit af gaat lopen!
1 week geleden

Beantwoorden

Sieto vd Heide nou ja, ik lees niet dat PayPro Robert forceert om iets te doen. Er zijn vele kleuren grijs bij dit soort situaties. Maar als PP al termen als 'uit principe' en 'extreem negatieve recensie' gebruikt, en een mening heeft of de recensie feitelijk juist is, dan kijken ze er wel een beetje scheef naar.

Maar op zich sluit dit wel aan bij het beeld wat ik heb van PP.
1 week geleden

Beantwoorden

Suze Keultjes Het wordt inderdaad niet met zo veel woorden gezegd. 

Maar de toon spreekt voor zich, dat is de indruk die ik er van krijg in ieder geval. 


1 week geleden

Beantwoorden

Klaas Koopman Ik zou vragen waarom zij denken dat het artikel dat geschreven is, niet op waarheid is gebaseerd. Daarnaast vind ik het heel vreemd dat PP zich hier in mengt, aangezien dit een dispuut is tussen jou en hem, wat heeft PP hiermee te maken?
1 week geleden

Beantwoorden


toon 3 overige reactie(s)
Robert Eros 1 week geleden geplaatst
@klaaskoopman​ ik heb zelf het idee dat het uit financieel belang is.
reactie op @roberteros:
Klaas Koopman Ik ken uiteraard tot dusver alleen jouw kant. Maar als alles klopt wat ik heb gelezen, is dit geen handige zet van PP.
1 week geleden

Beantwoorden

Patrick Woninck 1 week geleden geplaatst
Zelf kijk ik hier toch wat anders tegen aan.

Waarom los je het niet gewoon op met Frank?

Leg hem uit wat jij niet goed vind aan zijn product, waarom dit zo is en wat er in jouw ogen beter kan.

Het is jou goedrecht om iets te vinden en daar iets over te schrijven.

Wellicht als Frank dan zijn product update dat jij hem opnieuw kan reviewen.

En wellicht als Frank zijn product zo goed vind en hem niet update is dat ook dikke prima.

Als het echt zo’n goed product is, zullen er toch ook vast wel wat positieve reviews online staan? Lijkt me sterk dat dan die van Robert er zo uitschiet.
Robert Eros 1 week geleden geplaatst
@patrickwoninck

Het artikel springt er zo uit omdat ik de enige negatieve ben over het product van de tientallen reviews die er bestaan.
reactie op @roberteros:
Danielle Roof Ik heb je review gelezen en er is 1 ding wat ik niet begrijp. Wat heeft de cursus van Frank over het krijgen van meer zelfvertrouwen te maken met een versiercursus van mannen? Ik snap niet goed wat jij wilt bereiken met je slechte review. 

Als ik de 2 cursussen met elkaar vergelijk hebben ze niet echt met elkaar te maken. Er is in de cursus die jij promoot maar 1 deel over zelfvertrouwen, de rest gaat over het versieren van vrouwen terwijl de cursus van Frank over meer zelfvertrouwen in het algemeen gaat. 

Ik heb de cursus van Frank zelf niet dus kan niet goed beoordelen op wel vlak hij je helpt maar zijn cursus lijkt breder dan de cursus die jij promoot. Als jouw doel van de cursus was het versieren van vrouwen dan snap ik dat de cursus van Frank je niet heeft gegeven waar je naar op zoek was. 

Nogmaals ik ken beide cursussen niet maar het lijkt er een beetje op of je appels met peren aan het vergelijken bent. 
1 week geleden

Beantwoorden

Robert Eros Ik snap jouw visie, alleen is het inderdaad overduidelijk dat je de cursus van Tim Veninga niet hebt gevolgd, aangezien die VEEL verder gaat dan een versiercursus. 

Als je iets verder kijkt op zijn verkooppagina zie je trouwens dat het onderwerpen als succes op de werkvloer, productiviteit, motivatie en actie ondernemen aansnijdt. In de meest brede zin mogelijk.
1 week geleden

Beantwoorden

Danielle Roof Mijn mening heb ik puur gebaseerd op wat ik op zijn verkooppagina lees. En als vrouw zijnde komt zijn slogan schoolverlater die nu 3 vriendinnen heeft en aan de lopende band chicks knalt op mij over als 1e grote versiercursus. 

Ik ben ook voor de vrijheid van meningsuiting maar als leek voelt het alsof het 2 verschillende cursussen zijn. Maar ik lees dat jij de cursus goed verkoopt dus misschien zie ik het vanaf een vrouwelijk perfectief. 

Misschien is het een idee om het woord BULLSHIT weg te halen. Je review is je eerlijke mening en ik snap dat je wilt laten zien hoe je er over denkt maar met dit woord trap je de maker wel heel erg de grond in. Je kan beter op een aardig toon zeggen dat je het er niet mee eens. 


1 week geleden

Beantwoorden


toon 2 overige reactie(s)
Robert Eros 6 dagen geleden geplaatst
@danielledenbroeder

Ik moest hardop lachen bij jouw reactie. Thanks :)

Bedankt voor jouw feedback wel. Ik ga eens kijken wat ik hiervan ga meenemen.
Het artikel is inmiddels wat bijgeschaafd.

Heb van de voormalige 2,3 nu een 4 gemaakt.
Daarnaast heb ik uitspraken waarbij ik suggereerde dat anderen net zo weinig aan de cursus hadden als ik, aangepast naar dat het puur en ALLEEN mijn mening is.
reactie op @roberteros:
Danielle Roof Graag gedaan, tover graag een lach op iemands gezicht 😉 . En als het dan toch deels als versiercursus is dan is hij bij jou in ieder geval geslaagd. Op je foto zie ik een prachtige dame naast je staan 😉😃

Mooie aanpassingen heb je gedaan. Nu hopen dat het goed is. 
6 dagen geleden

Beantwoorden

Maarten   6 dagen geleden geplaatst
Het was even zoeken waar die review stond... Maar als je in Google zoekt op de naam van zijn cursus sta je op plek 1. (Goed gedaan!)

Wat je erg goed doet omdat je gebruik maakt van een zogenaamd 'research sentiment' - Soms laat Google JUIST artikelen zien die een totaal tegenovergestelde mening hebben dan die er allemaal al te vinden zijn.

Niets magisch aan.. puur logica als je weet dat ze zo veel sites moeten indexeren... een algoritme maakt soms een keuze voor een negatieve review.

Alleen ik ben het wel een beetje met Danielle eens... ik wil wel zeggen dat ik je manier  van reviews schrijven super goed vindt... je komt snel to the point en je geeft ook echt je mening! Geen onzin met dat het de beste cursus ooit is etc enz.

Maar Tim V.  Tja wat zal ik daar van zeggen?

Ten eerste.. als je site zelf in de dating niche zat dan zou ik die overgang zeer goed snappen omdat iedereen die je site bezoekt opzoek is hoe ze vrouwen moeten versieren of bang voor afwijzingen zijn.

Nu snap ik je wel.. dat het jezelf heeft geholpen maar weet ook dat je nu in een review  over een ander product enorm moet overtuigen en je beste copywrite skills moet gebruiken.

Wat nu als je bezoeker al 90 vrouwen heeft? Hij totaal geen probleem heeft om een vrouw te krijgen of nog beter... er geen behoefte meer aan heeft omdat het veel te duur is om al die relaties te onderhouden?

Omdat je doelgroep dus weer iedereen kan zijn.... kan je je berichtgeving dus niet zo specifiek maken voor je ideale bezoeker en is het dus wat moeilijker om te overtuigen.

Maar toch.,., je persoonlijke mening is zeker wel goed om te lezen en beter dan de meeste die alleen maar positief zijn.

Nu is Frank ze product 50 euro... geen idee wat de commissie is, en die van Tim ongeveer 100 euro.

Oke dan Tim... Tja die titel... die tekst... leuk in het begin en hij heeft goed geleerd wat hij moet schrijven.... probleem is dat zijn manier van communicatie mij niet kan overtuigen.

Ten eerst is het copywriting die iedereen gebruikt.. volgens mij was het 'The Hero's journey'  Nu kan dat prima in de VS werken maar dat nuchtere Nederlanders voor die verhalen vallen? in 2019???

Tim V heeft wel goed het werk van Jason Capital bestudeerd... alleen is hij 1 ding vergeten... Jason is NIET zo negatief...

Natuurlijk zal Tim het allemaal stoer en super vinden om lekker onpolitiek correct te zijn.. en daar kan ik zeker in komen... alleen je kunt NIET zeggen dat als je er niet goed uit ziet het je eigen schuld is.

Hij zegt dat hij geen medelijden heeft met mensen die er niet goed uit zien want volgens Tim is het allemaal je eigen schuld.

Leuk als je op je 18e je gezicht heb verbrand of een auto ongeluk hebt gehad...  dan vind Tim blijkbaar dat je maar genoeg geld moet hebben voor een operatie.

En dat allemaal om een vrouw te krijgen? Damn!

Toen had ik zijn blog verlaten en als hij mij wil overtuigen... dan is dat geen makkie haha!  Maar goed je moet dit lezen als marketeer maar dan nog... is het in mijn ogen nog niet goed genoeg dat ik 100 euro voor wat mp3's betaal.

Buiten dat... als je 3 vriendinnen hebt en nog geen 1 bij je blijft en 6 dagen sport en 90 blogs schrijft en weet ik wat allemaal... tja lijkt me een druk leven!

Voor dating zijn er maar 2 in mijn ogen.. en die hebben hele andere communicatie op hun verkoop pagina's.  En gaan niet zeggen dat ze in de goot zaten of geen zin meer in het leven hadden of.. zoals iedere marketeer schrijft... 30K in het rood stond haha..

Maar goed.. dit type copywriting kan zeker wel bij bepaalde mensen werken en tot koop over gaan... ik hoop het voor hem... Maar nee.. ik zou hem niet promoten... puur omdat ik geen idee heb waar ik die Tim moet plaatsen als ik te veel dingen zie die echt niet van hem zelf zijn.

Maar ondanks dat... blij dat jij wat aan de audio had.. mag ook wel voor 100 euro!

En hoe je het gedoe met negatieve reviews oplost?

Simpel... verwijs altijd naar je disclaimer... die zou je op je pagina/site moeten hebben en dat is het enige wat je had hoeven doen.

Dus ook na een amateuristische email van Paypro... had je alleen hoeven zeggen:

1) Ik pas niets aan.. mijn domein, mijn blog en mijn mening  - einde discussie.
2) Niet mee eens? Dan verwijs ik u naar mijn disclaimer op mijn site waar staat dat het MIJN mening is.

Google Ranking?

-> Daar heb ik geen inzage in... dat Google mij op pagina 1 op plek 1 zet is aan Google en niet aan mij...


En wat je dan zegt is dit:

Wat is SEO??? Heb ik nog nooit van gehoord kan je dat eten? Vertel mij wat het is... 


Paypro is nou eenmaal soms wat amateuristisch en ik zou zoiets heel anders afhandelen.. en dan heb ik niet eens de training van Tim gekocht!! hehe :P

Hoe?

Simpel -> U heeft dit product op uw website ter promotie voor ons / affiliates

-> U heeft dubbele inkomsten!

1) Elke keer als een producteigenaar een product wil aanbieden
2) Elke keer als een affiliate dat product gaat verkopen!

Dus Paypro moet niet zo zeuren... 

Volgende keer gewoon wat duidelijker tegen ze zijn en hun vragen WAAR in hun voorwaarde staat aangegeven dat het plaatsen van negatieve reviews verboden is of ongewenst.

Nee wel 60 euro aanmeld kosten betalen...  (Paypro als je kijkt... zoek een ander iemand die je e-mails doet.. want dit ziet er zo amateuristisch uit... of vraag aan Frank dat hij ze product uit jullie website laat halen...)

Anwayway... my rant for today :)

Succes en laat je niet tegenhouden!! Schrijf wat jij wil en verwijs anders door naar je disclaimer.

Je moet wel in je disclaimer laten weten dat het je eigen mening is en dat altijd zo zal zijn. That's all :)
Robert Eros 6 dagen geleden geplaatst
@maartn

Top uitgebreide reactie. Dankje wel :)
Robert Eros 5 dagen geleden geplaatst
@maartn

Hoe je het vertelt klinkt het allemaal heel simpel.
En we hebben in Nederland iets als vrijheid van meningsuiting.

Alleen hebben we ook nog zoiets als Laster.
Dat is wel strafbaar.

En daar maakte ik me wat zorgen om. Ik heb geen trek in een rechtzaak en shit.

Misschien moet ik Frank's cursus "nooit meer zorgen of stress" maar eens volgen :p
Suze Keultjes 5 dagen geleden geplaatst
Is het echt geen optie om met Frank om de spreekwoordelijke tafel te gaan zitten en samen uitzoeken wat de beste volgende stap is? 

Ik kan me indenken dat Frank het rot vind dat hij zo'n negatieve review over zijn product krijgt, maar hij moet ook vast wel weten dat jij het recht hebt om je mening te uitten op deze manier.

Misschien is het toch mogelijk om ergens een compromis te sluiten? Ik denk niet dat een van jullie behoefte heeft aan een rechtzaak of iets dergelijks
Bas D 5 dagen geleden geplaatst
Als ik mijn uiterste best heb gedaan om een cursus te maken en iemand brandt het helemaal af op het internet, zou ik dat ook niet leuk vinden. Minste wat je dan kan doen is gewoon met de maker van de cursus praten en aangeven hoe hij het kan verbeteren. Als hij ertoe bereid is om het te verbeteren op de punten die jij slecht vindt en met een verbeterde versie komt, dan kan je eventueel je recensie aanpassen. 

Feit is wel dat je gewoon recht hebt om je mening te geven. 
Patrick Woninck 5 dagen geleden geplaatst
Eens met twee bovenstaande reacties.
Maarten   4 dagen geleden geplaatst
@roberteros​ Ja, je zou die training inderdaad kunnen testen.

Even wat aanvullen over mijn beetje 'kille' houding want ik zie inderdaad ook reacties van collega's die het toch vriendelijker zouden aanpakken.

Kijk, ten eerste is mijn reactie ook echt puur zakelijk en zit er niet zo veel 'gevoel' bij dat deed ik om de volgende reden:

1) Als jij je business serieus neemt en dus jezelf ziet als een echte business die gebruik maakt van de mogelijkheid om een review te schrijven, dan mag dat altijd je eigen mening zijn en moet voor de lezer ook goed duidelijk zijn dat dit je eigen mening is en los staat van de beoordeling van anderen reviewers.

Als je dit zo goed aanpakt kun je nooit een rechtszaak krijgen omdat je duidelijk op je website in je disclaimer hebt aangegeven dat het je eigen mening is.

Natuurlijk moet jij je website wel zo inrichten dat er ook daadwerkelijk te vinden is dat dit je eigen mening is, daarom is je disclaimer van groot belang.

Geen een rechter zal je een boete geven omdat jij dus duidelijk aangeeft in je disclaimer wat de gang van zaken is wat je eigen drukwerk/teksten betreft.

PayPro is niets meer dan een tussenpersoon en moet zich ook altijd aan die rol houden en zich dus niet mengen in hoe affiliates om gaan met producten en wat ze daar over schrijven.

Als PayPro van mening is dat sommige zaken niet zijn toegestaan dan MOET dat in de voorwaarden van PayPro staan.

Vraag maar op dit forum aan wat CPA experts - Die weten 100% dat dit zo is want in de wereld van CPA is het helemaal zo dat je je aan (strakke regels) moet houden en ga je daar buiten dan kan je zelfs je account verliezen!

Je moet voor CPA soms ook daadwerkelijk laten zien dat je van goede huize komt en dat je een site hebt die 'gezond' is.

Ik vind het niet meer dan logisch. Je wilt niet weten hoe veel geld mensen verdienen met CPA. Dan is 100K per maand echt maar een basis inkomen.

Omdat deze wereld heel anders is in Nederland en in de VS veel meer regels hebben, heb ik dit dus ook zo beoordeeld.

Nu kan dit koud klinken, kill en te zakelijk maar nogmaals vergeet niet we praten over mensen die soms 500K per maand doen in CPA!

Dan is het logisch dat er regels zijn want nu praten we echt over het grote geld.

Maar voor PayPro geldt het zelfde - Als iets niet is toegestaan moeten ze dat op hun site aangeven en moet elke affiliate daarvan op de hoogte zijn.

Precies zo als je iets met Facebook doet moet je op je website duidelijk aangeven dat je site geen deel uit maakt van Facebook zelf! Doe je dat niet? Dan kan Facebook wel een zaak tegen je aanspannen want dit staat gewoon duidelijk in haar voorwaarde.

Koop jij een domein met de naam Apple, Sony, Philips of wat voor merk er in dan ook, dan kan je OOK in problemen raken want vaak staat bij deze bedrijven aangegeven dat ze dat niet toestaan.

Zie je de rode lijn? Ze geven dat allemaal aan in hun disclaimer c.q. voorwaarden!

Wil je dus serieus online business doen net als deze grote bedrijven zul jij precies het zelfde moeten doen.

Natuurlijk mag jij een producteigenaar advies geven hoe hij ze product zou kunnen verbeteren maar dat is niet verplicht en niet eens je taak!

Het is een beoordeling, een review over een product waar een review over geschreven mag worden of die nu negatief of positief is.

Dat is zakelijk het enige wat van belang is.

Een rechter zou zeggen tegen de producteigenaar:

"... Als U niet wenst dat er negatieve beoordelingen over uw product of dienst geschreven gaat worden adviseer ik u uw product van de dienst PayPro te verwijderen zodat dit ook nooit meer kan voorkomen...."

(Zaak gesloten)

Hoe ik dit weet? Omdat ik me daar in verdiept heb en ik online business niet anders zie dan een 'echte business die fysiek is' Dan behoor je al je rechten en plichten te kennen en neem je je business dus 100% serieus.

Dat mag toch wel als de kans bestaat dat je bijna een half miljoen per maand kan binnen halen??!! Kom zeg, niet meer dan logisch om je zaak dan serieus te nemen en weten wat je plichten en rechten zijn.

Maar kijk, als de producteigenaar een vriend is, een collega of gewoon iemand die je persoonlijk erg graag mag? Dan kan je zelf altijd besluiten om gewoon aardig te doen en hem of haar te mailen om wat gratis advies te geven.

That's all!

Als ik een dienst van Jacko niet helemaal top zou vinden zou ik dat eerder doen dan op het net melden hoe slecht het wel niet is. Maar dat is maar om 1 reden en die is dat ik Jacko een prima persoon vind en een goede dienst heeft waar veel mensen wat aan hebben.

Jacko maakt gebruik van marketing en elk persoon moet dat ook doen, ook als het een beetje 'buiten de werkelijkheid kan vallen'  voor iedereen. Natuurlijk gaat niemand 250 euro per dag verdienen en zeggen ze banners dat wel. Waarom ik daar niet over zou klagen? Omdat hij NERGENS zegt dat dit in 1 week voor elkaar te krijgen is!

Hij beloofd dus geen onzin. En daarom is zijn zaak legitiem en zul je dus ook veel positieve dingen over hem zien.

Over je review:

Dus ja we hebben nu een mening.. zou het effect hebben als je zelf geloofd dat je zelfverzekerd bent en dat zegt tegen jezelf als je in werkelijkheid dat niet bent.

Volgens je eigen review geloof je daar niet in en is dat je goed recht. Volgens sommige is dat wel weer een manier om zelfverzekerd te worden.

Dan blijft nog steeds het feit dat JIJ een review mag schrijven zoals JIJ dat wil.

Net als dat er een uit knop op de TV zit, zit er een ook exit knop in elke browser om van een site weg te gaan.

Succes!
Robert Eros 3 dagen geleden geplaatst
Het ziet er naar uit dat het artikel toch verwijderd moet worden.
PayPro dreigt met maatregelen:

***************************
"Dat klopt, en wij zullen inderdaad geen juridische stappen ondernemen, maar als dit nodig is, wel niet-juridische stappen, en zoals eerder vermeld, doen wij dit liever niet.  

Inderdaad, dit is in eerste instantie iets tussen Frank en jou, maar helaas heeft het gebleken dat wij toch moeten optreden.

In artikel 5.1 en 5.2 van de ondertekende affiliate overeenkomst staat het volgende:

5. Beëindiging gebruik Affiliate netwerk

Indien een Verkoper bij PayPro aangeeft dat promotieactiviteiten door de Affiliate niet gewenst zijn, is PayPro bevoegd de betreffende Affiliate link per direct te blokkeren.

PayPro is tevens bevoegd om het account van de Affiliate per direct te beëindigen indien de Affiliate handelt in strijd met de in artikel 3 genoemde voorwaarden of indien de Affiliate het systeem van PayPro voor oneigenlijke doeleinden gebruikt.

Uiteraard, hopen en doen wij er ook alles aan om met zijn alle tot een oplossing te komen, maar wanneer dit niet het geval is, zullen wij stappen ondernemen."
***************************

Zo zie je maar. Ik ga het artikel nog één keer lichtelijk aanpassen. En dan zullen we wel zien wat er gebeurd. Dit valt mij in ieder geval heel erg tegen van PayPro.
reactie op @roberteros:
Suze Keultjes Nou lekker dan -_-. Zo veel voor vrijheid van meningsuiting. 

Jammer dat ze zo reageren inderdaad
3 dagen geleden

Beantwoorden

M 1 dag geleden geplaatst
ik zou de hele conversatie als edit onder het artikel zetten en daar op die manier duidelijk bij maken hoe je onder druk gezet bent om het artikel positief te maken. en dat je daarbij in vraag stelt hoe de positieve reacties echt zijn of geforceerd door de verkoper. En dan  naar een ander netwerk zoeken ipv paypro.
Klaas Koopman 1 dag geleden geplaatst
Even een quote voor je; "Choose your battles wisely. After all, life isn't measured by how many times you stood up to fight. It's not winning battles that makes you happy, but it's how many times you turned away and chose to look into a better direction. Life is too short to spend it on warring. Fight only the most, most, most important ones, let the rest go."

Jacko Meijaard 1 dag geleden geplaatst
Inderdaad, denk dat het verstandig is om goed na te denken waar je precies je tijd en energie in wilt steken. Dit soort dingen zou ik niet te veel aandacht geven; daarnaast is het allemaal negatieve energie die je beter in andere dingen kan steken.

+ we zijn er om elkaar te helpen. Ook al denkt de andere persoon nu misschien niet zo, sta er boven.
Maarten   9 uur geleden geplaatst
Helemaal mee eens... wat Jacko zegt is gewoon 100% waar man.

Waarom druk zijn met een review voor een product dat je niet meer dan 50 euro of zelfs minder gaat betalen?!

En als dit nu nog een keer voorkomt met Paypro dan heb je nog altijd heel veel andere netwerken die wel hun voorwaarden op orde hebben want, de volgende zaken:

******************
5. Beëindiging gebruik Affiliate netwerk

Indien een Verkoper bij PayPro aangeeft dat promotieactiviteiten door de Affiliate niet gewenst zijn, is PayPro bevoegd de betreffende Affiliate link per direct te blokkeren.

PayPro is tevens bevoegd om het account van de Affiliate per direct te beëindigen indien de Affiliate handelt in strijd met de in artikel 3 genoemde voorwaarden of indien de Affiliate het systeem van PayPro voor oneigenlijke doeleinden gebruikt.

Uiteraard, hopen en doen wij er ook alles aan om met zijn alle tot een oplossing te komen, maar wanneer dit niet het geval is, zullen wij stappen ondernemen."
******************************

Voor de toekomst met welk bedrijf je ook zaken gaat doen of dat nu als affiliate is of voor een zakenrelatie..

Weet 1 ding... dit is GEEN vrijwilligers clubje... dit is een vak een bedrijf wat je hebt... dus je moet dat ook altijd zo bekijken... emoties zijn handig voor social maar voor zakelijke dingen voor je business totaal niet nodig.

Vraag altijd duidelijk voordat je zaken gaat doen naar waar in de voorwaarden de volgende punten staan beschreven:

- oneigenlijke doeleinden 

Eis altijd waar dit staat beschreven. We willen punten zien waar we ons aan kunnen houden en geen onzinnige of vage onduidelijke redenen.

Dan schrijven ze eerst dit:

Indien een Verkoper bij PayPro aangeeft dat promotieactiviteiten door de Affiliate niet gewenst zijn, is PayPro bevoegd de betreffende Affiliate link per direct te blokkeren.


En vervolgens zeggen ze dit:

Uiteraard, hopen en doen wij er ook alles aan om met zijn alle tot een oplossing te komen, maar wanneer dit niet het geval is, zullen wij stappen ondernemen."

*****

Dit soort bangmakerij is voor de meeste super affiliates die ik in de VS ken een reden om zo'n netwerk totaal niet meer serieus te nemen.

Weet dat WIJ ook voor hun inkomsten zorgen - Vergeet dat nooit!

Jij doet immers de marketing voor PayPro plus de producteigenaar... ze moeten ons dankbaar zijn en ons goed helpen met wat weel kan en wat niet kan en geen vage voorwaarden of met taal komen als 'wij hopen... bla bla bla' 

Als starter is PayPro prima.. maar ga je meer dan 3000 per maand verdienen of het dubbele dan zul je echt gewoon eisen moeten stellen aan een goed betrouwbaar netwerk wat dit soort affiliates aankan en weet hoe belangrijk wij zijn voor hun inkomsten.

Heel veel succes maar inderdaad zoals men hier ook al zegt... waarom zorgen maken om 50 euro commissie?

Gewoon de review verwijderen als er geen traffic en al helemaal geen goede conversie op zit... is het zonde van je tijd die review steeds aan te passen... gebruik die tijd voor een nieuwe review van een totaal ander product als reviews schrijven echt je 'ding' is natuurlijk!

Succes!
reactie op @maartn:
Klaas Koopman Erg herkenbaar, zo werk ik juist rechtstreeks met een aantal partijen samen, puur omdat het netwerk niet genoeg waarde bood voor zowel hun als merchant, als voor ons als publisher. Vooral in NL merk ik dat de netwerken vrij weinig bieden (qua support, contact, informatie, controle etc). 

Je kunt altijd nog rechtstreeks werken, mits de tracking goed in orde is.
8 uur geleden

Beantwoorden

Maarten   Ja Klaas, privé netwerken zijn wat dat betreft nog beter ook. Dus gewoon de producteigenaar opzoeken en kijken of je met hem of haar een deal kunt sluiten.
Vaak willen ze na goed resultaat nog meer betalen dan welk netwerk dan ook.
8 uur geleden

Beantwoorden


toon 1 overige reactie(s)
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 07 July 2019 om 18:18
Aantal lezers 85
Aantal reacties 45