Test je jezelf uit de Reclame tab in Gmail

Laatste reactie 09/09/2021 14:59 door Mark
· Markeren als ongelezen
Paco V. 1 maand geleden geplaatst
Hey allemaal, 

Al een tijdje niets gedeeld in 't forum, maar ik was nu bezig met een test die ik vaak doe en wilde het idee erachter delen. Misschien hebben anderen er ook iets aan. 

Het idee:

Veel Gmail gebruikers, hebben de standaard inbox instelling aanstaan waarbij de inbox is verdeeld in 4 tabs: Primair, Sociaal, Reclame en Updates. Het liefst wil je natuurlijk in de Primair tab landen als je mailt, maar in realiteit landen veel van je e-mails in Reclame of Updates. Van die 2 wil je 't liefst Updates want dat zorgt voor een veel hogere open rate.

De test:

Ik heb 2 Gmail adressen die ik alleen gebruik om te testen, nergens anders voor. Laten we ze voor 't gemak even Harrie en Barrie noemen. Wanneer ik een nieuwsbrief maak ik Enormail verstuur ik deze als test naar beide adressen. Harrie opent al mijn e-mails en klikt ook op de links. Barrie opent nooit een e-mail. Vervolgens kijk ik in beide inboxen in welke tab mijn e-mail is binnengekomen. Soms zie je een verschil (bij Harrie in Updates, bij Barrie in Reclame). Soms beide in Reclame. Vervolgens test ik net zo lang varianten tot hij bij beide in Updates landt.

Optimalisaties:

Vaak zit het in hele kleine dingen of je e-mails in Reclame komen of in Updates. Richtingen waarin je kunt zoeken om aanpassingen te maken:

- Afbeeldingen in e-mails zijn vaak 't probleem.
- Trigger woorden: gratis, exclusief, etc. (logisch nadenken of Gmail dit als spammy kan zien).
- Subject lines hebben een grote invloed, soms maakt 1 woordje het verschil.
- Ik zie puntjes ... in subject lines vaak het probleem zijn.

Het kost je misschien een paar minuten extra, maar voor mij is deze test een essentiële check voordat ik een mail uitstuur. Die tijd is het zeker waar.
Mark de Vries 1 maand geleden geplaatst
Nice, ik heb hier ook veel mee getest. Bij Aweber kun je elke mail die je opstelt door een spamscore halen en waar nodig verbeteren. Daar zitten deels dezelfde paramaters in die jij hier noemt.

Wat verder bij mij werkt is interactie, bijvoorbeeld vragen om op de eerste mail te reageren. Dit kan een simpele vraag zijn, als ze maar antwoorden. Als je affliate offers mailt is het ook de moeite waard om een bridge page te maken op je eigen domein. Hoeft niet uitgebreid en kan ook gewoon een button zijn met een afbeelding van het product. Veel affiliate links/domains worden herkend als spam. En uiteraard dingen als domain verification, double optin, etc.
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 09 September 2021 om 13:19
Aantal lezers 36
Aantal reacties 2