[Support] Waarom is mijn website niet te bereiken?

Laatste reactie 04/05/2021 21:41 door Léon
· Markeren als ongelezen
Léon Gotjé 4 jaar geleden geplaatst
We merken dat er toch wel veel vragen zijn omtrent het live zetten van je website. Vandaar dat ik hier nog even een toevoeging op wil maken om veel voorkomende misverstanden en onwetendheden uit te sluiten. Als er problemen zijn met DNS problemen op het forum, verwijs een ieder dan door naar dit topic. Zo houden we onze kennis centraal.

DNS wijzigen
Één van de mooiere functies binnen het Marketheme is natuurlijk het live zetten van je website op je eigen domein. Hiervoor volg je onze handleiding te vinden op https://forum.internetsuccesgids.nl/resources/affiliate-marketing-revolutie-v3/module-6-1/website-live-zetten

In deze handleiding kan je stap voor stap zelf je website live zetten. Belangrijk in het begin is dat je zelf al een domeinnaam hebt en dat deze geregistreerd staat bij Neostrada. Als je domein niet bij Neostrada gehost staat, dan kan je deze handleiding volgen https://forum.internetsuccesgids.nl/conversations/handleiding-eigen-dns-omzetten-naar-marketheme-zonder-neostrada waarbij we "Versio" als voorbeeld van domein registar gebruiken. Echter kan dit ook in combinatie met een andere registar. Overigens is de registar ook nooit te beroerd om jou te helpen met het aanpassen van jouw DNS (als dat wel zo is, heb je in mijn ogen al een goede reden om je domein te verhuizen).

Als de instellingen van je DNS succesvol gewijzigd zijn, kan het tot 24 uur duren voordat hij over is. Via onze tool http://www.elementmedia.nl/marketheme/dnscheck/ kan je controlleren of je website goed is verbonden met het Marketheme.

Website "live" zetten
Let op! Op dit moment is je website nog niet live, alleen je domeinnaam verwijst naar de goede plek. Het is nu zaak dat je je website live zet middels "domain mapping" binnen Marketheme. Hier kan je de 2e video voor volgen, via deze link https://forum.internetsuccesgids.nl/resources/affiliate-marketing-revolutie-v3/module-6-1/website-live-zetten

Let op. Als je zelf je DNS hebt aangepast, in plaats van ons geautomatiseerde proces met Neostrada, kan je dezelfde video volgen, vanaf 0:30.

Even een stukje techniek. Nadat jij je domein hebt opgegeven als "primair" zoals je hebt kunnen doen in de bovenstaand video gebeurd er van alles achter de schermen. Ons systeem is bezig om de aanpassingen te verwerken + er wordt op de achtergrond een SSL certificaat voor je website opgemaakt. Dit zorgt er voor dat je website via https:// (het groene slotje) te benaderen is.

Je kunt een "foutmelding" op je website ontvangen, binnen de eerste 24 uur na het "live" zetten van je website.


Je website is dus niet gehacked, kapot, mislukt. Dit is een normale gang van zaken. Je kan dan ook via https://sslcheck.nl controleren of je website al voorzien is van een certificaat. De informatie zou er dan uit moeten zien als bijvoorbeeld https://www.sslcheck.nl/dikafvallen.nl welke al goed ingesteld is binnen Marketheme.

We willen iedereen dan ook benadrukken 24 uur te wachten alvorens je een topic met je probleem aan maakt. Elk aangemaakt topic zal voorzien worden van een link naar dit topic om informatie te verschaffen. 90% van de tijd is er iets in de handleiding niet goed opgevolgd waardoor er een afwijkend resultaat optreed.

Veel voorkomende misverstanden
Mijn website is gehacked, er staat iets met "cybercriminelen", "aanvallers" en het "stelen van wachtwoorden".
Afhankelijk van je browser, kan er iets als het bovenstaande in je browser staan als je website nog niet goed is verwerkt binnen het Marketheme. Dit heeft er mee te maken dat wij alle website die live gaan standaard al instellen als https:// zonder dat deze een actief certificaat hebben. De reden dat we dit doen is omdat er anders handmatig https:// ingeschakeld moet worden, wat weer een extra stap in de training betekend. Dit willen we niet. Omdat Google het hebben van "het groene slotje" steeds belangrijker zal gaan vinden, vinden wij het dan ook belangrijk dat het standaard aan staat.

Ik heb 24 uur gewacht, maar ik krijg nog steeds hetzelfde scherm
Heb je echt 24 uur gewacht? We krijgen veelal berichten van mensen die net 1 uur hun website "live" hebben gezet. Dit proces kunnen we echt niet versnellen. Dit heeft er mee te maken dat elke provider zelf verantwoordelijk is van het "verversen" van DNS instellingen. Om zeker te weten dat alles verwerkt is, leert de ervaring dat 24 uur een goede periode is om misconfiguratie uit te kunnen sluiten.

Een andere mogelijkheid is dat je een error krijgt omdat je "cache" op je computer dit veroorzaakt. De "cache" van een website is een opgeslagen kopie (zodat je niet elke keer dezelfde pagina hoeft te downloaden bij bezoek), welke dus kan afwijken van je website op dat moment. Er zijn manieren om de cache op je computer te legen. Kijk daarvoor bijvoorbeeld even op https://www.compubase.nl/tijdelijke-internetbestanden-browser-cache-wissen

Een andere manier om snel te controleren of het aan je cache ligt is om een andere browser/computer uit te proberen. Vraag het desnoods aan iemand die in de gelegenheid is om op zijn systeem te controlleren. Het is meer dan eens voorgekomen dat mensen die zelf geen verbinding kunnen maken met hun website gewoon online bleken te zijn. Een probleem met de website is daardoor uitgesloten.
Jacko Meijaard 4 jaar geleden geplaatst
Mooi zo'n handleiding!

Kan een hoop verklaren voor mensen die met dit 'probleem' zitten.
Ingeborg Braas 4 jaar geleden geplaatst
ja ik kan niet anders zeggen. is echt top uitgelegd door leon. echt mn complimenten hoor. goed te volgen en alle eventuele problemen staan genoteerd
Helga Lelie 3 jaar geleden geplaatst
Hallo,

Mijn naam is Helga en ik kan niet inloggen op Marketheme. Ik ben een digibeet hoor, ik vind het ingewikkeld, sorry daarvoor.
reactie op @helga:
Léon Gotjé Hallo Helga,

Dan gaan we er voor zorgen dat je wel kan inloggen! Kan je me vertellen waar je precies niet uit komt? Ik heb iets meer informatie nodig om vast te kunnen stellen wat er niet lukt nu.

3 jaar geleden

Beantwoorden

Toan Hok Tan 3 jaar geleden geplaatst
IK heb 24 uur gewacht en ben vervolgens naar mijn dashboard gegaan om bij domain-mapping mijn website kickboxingmuaythai.nl volgens de video van Jacco aan te melden als nieuw domein. Ik ga vervolgens naar https://sslcheck.nl om te checken of mijn domein https://kickboxingmuaythai.nl een geldig certificaat heeft gekregen. En ja, het is gelukt. Vervolgens check ik zelf en ga naar mijn browser toe en typ https://kickboxingmuaythai.nl in en hij doet het en ik kom er in. MAAR nu loop ik tegen het volgende euvel. Ik wil weer naar mijn marketheme-dashboard in om mijn website aan te passen, maar kom er niet meer in. Ik krijg een error melding : Niet beveiligd en https is doorgestreept https://kickboxingmuaythai.marketheme.nl/wp-admin/

Vervolgens de ongeldige certificaat melding : 

"Je verbinding is niet privé
Cybercriminelen proberen mogelijk je gegevens van kickboxingmuaythai.marketheme.nl te stelen (bijvoorbeeld wachtwoorden, berichten of creditcardgegevens). Meer informatie
NET::ERR_CERT_COMMON_NAME_INVALID
"

Wat ik doe ik kom niet meer in mijn dashboard. Ik kan niet verder sleutelen aan mijn website. Ik kom niet meer in mijn dashboard. Wat heb ik fout gedaan bij het domain-mappen ???

Bepaalde systeeminformatie en paginacontent automatisch verzenden naar Google om te helpen bij de detectie van gevaarlijke apps en sites. Privacybeleid
Toan Hok Tan 3 jaar geleden geplaatst
Had ik bij domain-mapping mijn website niet moeten aanmelden als nieuw domein ????
Léon Gotjé 3 jaar geleden geplaatst
Je hebt je website nu gemapped naar je nieuwe domein, dus daar dien je ook in te loggen. https://kickboxingmuaythai.nl/wp-admin dus. Succes! 
Toan Hok Tan 3 jaar geleden geplaatst
OK, was dat het ??? Het is natuurlijk logisch. Mijn website heeft niet meer de toevoeging marketheme. Dank je wel, Leon.
Jordi Dekker 2 jaar geleden geplaatst
Hoi Léon, 

Ik zit zelf ook vast. Heb mijn eerste domeinnaam succesvol geregistreerd bij Neostrada en wil deze nu toevoegen in Marketheme en vul alles in zoals in het instructiefilmpje. Wanneer ik druk op 'Add site" krijg ik de melding dat ik daarna het scherm" Je hebt geen toestemming om deze pagina te bekijken", heeft dat dan met DSN te maken? Ik ben ook een absolute leek op dat vlak :-/ 
En zo ja, hoe volg ik of waar vind ik info terug over het geautomatiseerde proces met Neostrada om de DSN aan te passen? En naar wat dan? 

Even voor de duidelijkheid, tot aan het dashboard ben ik zelf dus niet geraakt, want ik heb nog geen website :-)

Alvast bedankt! 
reactie op @jordidekker:
Léon Gotjé Je website https://leukwegmetkinderen.marketheme.nl/ is succesvol aangemaakt. Het beheer kan je vinden onder https://leukwegmetkinderen.marketheme.nl/wp-admin
2 jaar geleden

Beantwoorden

Jordi Dekker Dank je wel! Deed ik iets verkeerd? Of had het te maken met de storing vanuit Versio (las daarna pas het topic). 

2 jaar geleden

Beantwoorden

Léon Gotjé Zou goed kunnen dat je net op het moment dat de storing verholpen zat inderdaad. 
2 jaar geleden

Beantwoorden


toon 2 overige reactie(s)
Martijn Wezenberg 2 jaar geleden geplaatst
Ik heb net mijn Marketheme2 live gezet, maar krijg nu deze melding. Het mag best duren tot morgen dat geduld heb ik wel, maar dit verontrust mij lichtelijk. 
Edit: Het lijkt alsof mijn marketheme 1 site naar marketheme2 is getrokken tijdens het live zetten.. uhm help?
reactie op @martijnwezenberg:
Léon Gotjé
@martijnwezenberg​ je website staat gewoon live op https://financieelvrij.net/ en je kunt inloggen op https://financieelvrij.net/wp-admin

Hij draait netjes op Marketheme 2, niet op 1.

2 jaar geleden

Beantwoorden

Martijn Wezenberg Dat zie ik inderdaad nu ook, alleen is de backend niet meer bereikbaar. Ik mag niet meer inloggen. password zit in de kluis, toch wachtwoord vergeten geprobeerd. Deze geeft aan dat mijn account niet meer bestaat.

2 jaar geleden

Beantwoorden

Léon Gotjé Je gebruikersnaam is je emailadres. Je kunt via deze pagina ook een wachtwoordherstel aanvragen. Mocht je er niet uit komen, mail me dan eventjes. dit is niet de plek om mogelijke privé informatie te delen.
2 jaar geleden

Beantwoorden

Martijn Wezenberg Yes tis voor mekaar! Ik kon nu wel mijn wachtwoord resetten, vanochtend kon het nog niet. Blij dat het voor mekaar is! 
2 jaar geleden

Beantwoorden


toon 3 overige reactie(s)
Robbert Kramers 8 maanden geleden geplaatst
Goedemiddag @leongotje

Ook ik heb inmiddels 24 uur gewacht maar mijn website doet het nog steeds niet. Ik krijg de melding zoals op de foto is te zien. Is er iets dat ik kan doen? Als ik naar mijn website ga krijg ik de melding te zien zoals je ziet op de foto 2.

Ik hoor het graag, en alvast bedankt!
reactie op @robbertkramers:
Léon Gotjé Zou je me willen mailen op info@marketheme.nl. Graag met vermelding van het probleem + de link naar je website. 
8 maanden geleden

Beantwoorden

Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 30 September 2017 om 15:55