Starten met emaillijst

Laatste reactie 20/01/2021 18:14 door Jeroen
· Markeren als ongelezen
Wouter Buijs 1 maand geleden geplaatst
Yeah!

Doing it. Dagelijks content blijven spugen. Wel zo waardevol ik kan natuurlijk. Want daar gaat het om... En de bezoekeraantallen bewegen steady omhoog... En toen was het opeens tijd om aan een mailing list te beginnen. 

.✔ Weggever

emailsoftware aanschaffen... in proces as we speak

vervolgstappen.... well... taking it one step at the time

Thanks, en succes allen 
Wim van der Kruijk 1 maand geleden geplaatst
Goed bezig Wouter, ga zo door!!!

En inderdaad één ding tegelijk.
Matt T 1 maand geleden geplaatst
goed bezig!
🔥 Marc van den B 1 maand geleden geplaatst
Lekker bezig hoor!. hier staat het 2022 op de planning :). Wil dit jaar eerst met meerdere autoriteit websites eindigen en een goede basis leggen, en ga dan ook investeren in het e-mail marketing proces :)
reactie op @marcvdb:
Wouter Buijs Oja.. zo kan het natuurlijk ook. Ik wil de eerste lekker lopend hebben, en dan een nieuw project beginnen. Bedankt en Succes! 
1 maand geleden

Beantwoorden

Jeroen Boonen 1 maand geleden geplaatst
Hi Wouter!

Goed dat je een mailinglijst opbouwt. Mits de onderwerpen van de e-mails goed geschreven zijn (en ze aanmoedigen om te openen) kan het zeer goed opbrengen.

Succes ermee!
reactie op @jeroenboonen-belgie:
Wouter Buijs Thanks Jeroen,

Ik snap dat het hierbij net zo goed om waarde toevoegen gaat als op de website... 

Ben mij er al in het verdiepen. 

Als je goede bronnen en of tips hebt... 
Hierbij het graag. 
1 maand geleden

Beantwoorden

Jeroen Boonen Je kan op Facebook of Google eens zoeken op Aartjan van Erkel. Hij verschijnt geregeld als advertentie in mijn tijdlijn.

Hij houdt er een speciale theorie op na (geen informatieve content sturen, schrijf niet serieus, verkoop niet maar entertain,...).

In een van zijn vorige ads stonden joekels van schrijffouten. Zo lijkt deze copywriter natuurlijk niet geschikt, maar hij lokt er wel reactie mee uit. Reactie = meer bereik. Of dit effectief is? Hij beweert van wel.

Ik heb me net ingeschreven voor een webinar van hem. Ik weet niet meer net via welke link, maar nadat ik hem bekeken heb zal ik hem kort samenvatten. Daar hebben andere leden ook iets aan.

Je hoort nog van mij!
1 maand geleden

Beantwoorden

Wouter Buijs Thanks Jeroen, 

Dat is interessant, 

Klinkt als een stukje van storytelling etc.. 

Ik kijk ernaar! 

En ben benieuwd naar je verslag. 

1 maand geleden

Beantwoorden

Jeroen Boonen Hoi Wout,

Tjah, wat moet ik zeggen over het webinar. 

Ik heb een uur van de 1,5 à 2u gekeken en na een uur had hij zo'n 6 tips gegeven waarom je geen tips in je e-mails en andere content mag geven, maar 'entertainend' moet schrijven. Na dat uur had hij nog niet veel gezegd over wat dat 'entertainend' dan is.

Wat hij wel al gezegd had: 
- geen informatie geven
- 'stop met gratis te geven'. Hij gaf een voorbeeld van zijn vorige buurvrouw die ooit van een beurs terugkwam met allemaal gratis producten, maar zelf niets gekocht had.
- elke dag mailen en elke dag het product aanprijzen dat je verkoopt (in ons geval waar je promotie voor maakt)
- een 'idiote' (zijn woorden) mail schrijven om op het einde een slag naar het verkopen op zich  te maken

Hij heeft 5 jaar klassieke content mails gestuurd en had daar 19 000 inschrijvingen op. Na die 5 jaar had er zo'n 2,2% daarvan ooit iets bij hem gekocht. Toen hij zijn stijl veranderde zijn er heel veel afmeldingen geweest, maar de conversie op wat er overbleef was 28%.

Waarom ik niet verder gekeken heb? Hij zegt het zelf. 'Geef niets gratis door'. Dus hij zal op het einde van het webinar enkel verteld hebben waarom je geen klassieke mails moet schrijven, maar niet WAT  entertainend schrijven is en HOE je dat doet.

Interesse om dat te weten? Hij heeft daar een cursus van 1800 euro voor.

Je bent waarschijnlijk niets wijzer met deze samenvatting, maar ik wou ze toch even geven.

1 maand geleden

Beantwoorden

Wouter Buijs Thanks Jeroen, 

Dit komt overeen met wat ik voor zover op Youtube ben tegengekomen. Ik zocht op storytelling, emailmarketing en affiliatemarketing, en dat soort dingen. Ik geloof dat wanneer je met gezond verstand schrijft voor de persoon die je bereiken wilt al een héél eind bent. En met een sterk onderwerp. 

Ik heb mij ook ingeschreven op een nieuwsbrief van iemand die in dezelfde niche zit. Die dus een stap verder is. En ik neem voorbeeld aan zijn stijl. 

Eerste twee follow-up mails staan al klaar. 😊
1 maand geleden

Beantwoorden

Jeroen Boonen Succes ermee!
1 maand geleden

Beantwoorden


toon 5 overige reactie(s)
Tycho Verweij 1 maand geleden geplaatst
Lekker bezig!
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 15 January 2021 om 17:30
Aantal lezers 101
Aantal reacties 13