Organiseren van je workflow, welke tools gebruiken jullie?

Laatste reactie 16/09/2019 18:53 door Geert
· Markeren als ongelezen
Jurre van der Velde 1 week geleden geplaatst
Voor een succesvolle affiliate website is het belangrijk om consistent te zijn in het produceren van kwalitatieve content. Dit is makkelijker te realiseren door een goede workflow op te zetten.

Welke tools gebruiken jullie voor je workflow? Hoe houd je overzicht op de planning, de uit te voeren werkzaamheden en de status daarvan? Hoe bepaal jij voor jezelf waar je prioriteiten liggen?

Voorbeelden van tools voor een workflow/planning:
- Trello
- Google Calendar
- Google Sheets

UPDATE: Heel erg bedankt voor de waardevolle reacties tot nu toe! Leuk om te horen dat veel mensen hier gebruik maken van Trello. Nu is Trello natuurlijk een erg flexibele tool, dus ik ben erg benieuwd naar de indeling van jullie Trello borden.

Zijn er mensen die templates van hun Trello bord zouden willen delen?
Welke functionaliteiten mag je binnen Trello echt niet missen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
🔥 Robert Eros 1 week geleden geplaatst
Alles in excel. Ik houd het zo simpel mogelijk voor mezelf.

Met drie opties:

DO / DOING / DONE

Het belangrijkste wat gedaan moet worden zet ik bovenaan.

Van Do naar Doing naar Done.

En zo werk ik mijn never ending lijstje af :)
reactie op @roberteros:
Bas D Trello werkt toch wat lekkerder dan Excel, maar als je dit zelf prettig vindt, zou ik dit vooral blijven doen :)
1 week geleden

Beantwoorden

Mirjan van der Meijden van der Meijden 1 week geleden geplaatst
Mijn favoriet is Zenkit, omdat je daarin verschillende views kan gebruiken, inclusief mindmaps. Maar als je overzicht wil dan is Trello idd een hele handige, zonder gebruiksaanwijzing :-)
Jan M 1 week geleden geplaatst
👌
reactie op @janm:
Coen Olde Bijvank Lol Jan 🤣😁
1 week geleden

Beantwoorden

Bert van den Einden 1 week geleden geplaatst
Trello werkt inderdaad handig.

Maar ik ben ook wel iemand van de dingen gewoon opschrijven op papier.

Hiervoor gebruik ik een apart boekje met op de voorkant: 'GET STUFF DONE'
Jelle Damen 1 week geleden geplaatst
Asana <3 Wel een stuk uitgebreider dan bijvoorbeeld Trello.
Sieto vd Heide 1 week geleden geplaatst
Ik gebruik een combinatie van Remember The Milk (via app & site) en een good old whiteboard.
Klaas Koopman 1 week geleden geplaatst
Trello all the way, inclusief links naar verschillende documenten en excel bestanden in Google Drive. Is ook goed in te stellen voor je tekstschrijvers, programmeurs etc.
reactie op @klaaskoopman:
Bas Vd Gebruik zoiets soortgelijks om met mn team te werken.

Mijn eigen taken heb ik in Kanban. Maar is in feite beetje hetzelfde. Maar ooit daar begonnen :)Misscdhien in 2020 keer een nieuw board op trello starten.
1 week geleden

Beantwoorden

Léon Gotjé 1 week geleden geplaatst
Ook hier een tevreden Trello gebruiker. Asana in het verleden ook gebruikt (toen ik nog in loondienst was). Heeft veel mogelijkheden, maar vereist ook wel de nodige tijd om goed in te stellen.

Trello is meer een todo lijst on steroids. Perfect voor wat ik er van verwacht.
Jeroen Santing 1 week geleden geplaatst
excel :-)
Joren Wouters 1 week geleden geplaatst
Trello of Wunderlist!
Mark de Vries 1 week geleden geplaatst
+1 voor Trello, maar ook bierviltjes en servetjes.
reactie op @tradermark:
Klaas Koopman Bierviltjes haha, zo herkenbaar! 
6 dagen geleden

Beantwoorden

Mark de Vries Post its are for pussies. Real men use bierviltjes! 💪
6 dagen geleden

Beantwoorden

Klaas Koopman Heb je dan ook toevallig spraakberichten opgeslagen naar jezelf? Doe ik nog wel eens in de auto haha. Heel vreemd om tegen jezelf te zeggen wat je moet doen, hardop tenminste :P Goed weekend Mark!
6 dagen geleden

Beantwoorden


toon 2 overige reactie(s)
Jurre van der Velde 5 dagen geleden geplaatst
UPDATE: Heel erg bedankt voor de waardevolle reacties tot nu toe! Leuk om te horen dat veel mensen hier gebruik maken van Trello. Nu is Trello natuurlijk een erg flexibele tool, dus ik ben erg benieuwd naar de indeling van jullie Trello borden.

Zijn er mensen die templates van hun Trello bord zouden willen delen?
Welke functionaliteiten mag je binnen Trello echt niet missen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!

@klaaskoopman
@jorenwouters
@tradermark
@leongotje
@bertvandeneinden
reactie op @jurrevandervelde:
Klaas Koopman Voor templates zou ik even kijken bij het inspiratie onderdeel van Trello: https://trello.com/inspiration

Uiteindelijk moet je het jezelf niet te moeilijk maken; 
Info (hier gooi ik informatie kaarten in)
Todo (alles wat uitgevoerd moet worden)
Waiting (zaken waarop ik wacht)
Ideas (ideeën waar ik nog eens naar moet kijken, denk aan artikelen bijv)

Bovenstaand kun je per project en zelfs per klant instellen.
5 dagen geleden

Beantwoorden

Joren Wouters 5 dagen geleden geplaatst
Lange termijn ideeën
Korte termijn ideeën
Uitvoeren
Algemeen
Gepland
Gedaan
Mark de Vries 5 dagen geleden geplaatst
To Do
Doing
Done
Ideas
Extra
Bas Vd 5 dagen geleden geplaatst
Gebruik het vooral voor mijn team voor nieuwe artikelen te laten maken, heb de volgende kolommen:

Templates (zijn checklisten in voor verschillende taken/personen)
Schrijvers - Nog te schrijven
Schrijvers - Aanpassingen vereist
Schrijvers - Tekst klaar
Editors - Artikel opmaken
Editors - Artikel aanpassen vereist
Editors - Artikel opgemaakt
Artikel ingepland
Léon Gotjé 5 dagen geleden geplaatst
Mee bezig
Sprint deze week
Bugs
Idee/Discussie
Test omgeving
Live gezet

De laatste 2 kolommen gebruik ik om een status aan te geven, op welk niveau een punt zich bevind. Voor ontwikkeling maak ik gebruik van de OTAP methode. https://www.acc-ict.com/de-otap-ontwikkelstraat-vier-fases/
Geert Louters 4 dagen geleden geplaatst
waardevolle topic!
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 11 September 2019 om 16:56
Aantal lezers 67
Aantal reacties 25