Mijn stappenplan voor nieuwe MT2 sites

Laatste reactie 17/10/2020 10:31 door Patrick
· Markeren als ongelezen
🔥 Sieto vd 2 weken geleden geplaatst
Dit is het high-level stappenplan dat ik gebruikt heb toen ik mijn MT2-site aan het inrichten was. Ik heb de stappen uitgevoerd, daarna opgeschreven en je leest nu het resultaat. Het uitgangspunt is dat je helemaal aan het begin van het proces staat. Ongetwijfeld mist er ergens iets, maar ik hoop dat het iemand op weg helpt.

Stappen:
1. kiezen tussen regulier Wordpress en Marketheme2
2. niche bepalen
3. domeinnaam kiezen
4. voor Marketheme2 gekozen
5. MT2 account besteld bij @leongotje
6. DNS aanpassen (in mijn geval: Hostnet naar MT2 laten verwijzen)
7. alle schermen met instellingen in MT2 doorlopen om te kijken hoe het werkt
8. standaard kleuren aanpassen naar zelf gekozen kleuren (onder Algemene Instellingen)
8.1 templates toegevoegd (eerst inloggen via https://marketheme2.nl/wp-admin )
8.2 sitenaam en ondertitel aangepast (bij Instellingen > Algemeen)
9. 1e pagina aanmaken
10. Hostnet DNS aanpassing doorvoeren (let op: in mijn geval)
11. website live zetten (via instellingen)
11.1 menu aangemaakt
11.2 favicon aangemaakt en ingesteld
11.3 website logo gemaakt (halfdoorzichtige PNG)(je kunt ook een MT2 logo kiezen)
12. in Yoast 'breadcrumbs' aanzetten, daarna in MT2 'uitgebreide instellingen'
13. om CTA button in menu te activeren, 'cta' aan CSS code toevoegen
14. wat issues met SSL, bij Hostnet 'AAAA' records verwijderen (let op: in mijn geval)
15. Google Analytics ingesteld
16. Google Search Console ingesteld
17. meer pagina's en berichten gemaakt
17.1 Over-mij pagina gemaakt
17.2 standaard Featured Image gemaakt (let op: mijn keuze)
17.4 'berichten aantal' naast 'blog'-menu-optie aangezet (bij Menu's, helemaal onderaan)
18. Enormail installeren (indien van toepassing)
19. cookie-plugin ingesteld
19.1 privacy & disclaimer pagina gemaakt en in footer-widget gebied gelinkt
20. meer content gemaakt
21. media laten goedkeuren bij diverse affliate-netwerken
22. content blijven maken
23. footer widgets verder gevuld met 'laatste berichten' en belangrijke pagina's

...en dat is het, tot zover althans! (PS - 8.1 is niet een sub-stap van 8, ik moest alleen een stap invoegen en had geen zin om alle nummers aan te passen 🙈)

Als je vragen hebt over bovenstaande: misschien weet ik het antwoord nog, en zo niet dan is er altijd nog de reguliere Marketheme-support. Misschien wil @leongotje​ hieronder nog even posten waar je nog meer info vandaan kunt halen.
🔥 Sieto vd 2 weken geleden geplaatst
@clazinavanderplas​ here you go! 
reactie op @sieto:
Clazina van der Plas Ah super Sieto, onwijs bedankt! Ik zie nu wel waarom het voor mij nu misschien wat lastig is. Ik heb helemaal geen template gebruikt behalve die er nu staat en die probeer ik nu om te buigen naar een bruikbare website? Kan ik wanneer ik overnieuw wil beginnen onder gereedschappen site verwijderen en opnieuw starten?
2 weken geleden

Beantwoorden

Sieto vd Ik ben nog nooit overnieuw begonnen, dus dat weet ik niet... Wat je sowieso kunt doen is 1 of meerdere templates downloaden, bv. die voor een homepage, en in MT2 die dan je startpagina maken. (als je snapt wat ik bedoel)
2 weken geleden

Beantwoorden

Clazina van der Plas Hi Sieto, ik snap wat je bedoeld. Maar ook dit is weer een uitzoekwerk ik heb besloten nu maar door te gaan op de weg die ik ben ingeslagen. Ik heb veel moeite met alle termen in de opbouw van de website laat staan daar waar jij het in de lijst over hebt. Maar gelukkig is google m 'n beste vriend en weet ik nu waar ik op moet letten dankzij jou lijst! Ik ben vandaag in ieder geval weer een stapje verder dan gisteren. Ik hoop er alleen geen maanden over te doen en wel voor kerst klaar te zijn....Nogmaals duizendmaal dank!🙏 
1 week geleden

Beantwoorden

Léon Gotjé Vergeet niet dat support gewoon inbegrepen is bij Marketheme he? Je hebt sowieso de AMR als grote informatiebron, maar kan ook vragen stellen op het forum en technische support per mail krijgen. Je staat er niet alleen voor.
1 week geleden

Beantwoorden


toon 3 overige reactie(s)
Daan Peeters 2 weken geleden geplaatst
Top. Leuk dat je al je stappen hebt opgeschreven en dat hier even deeld. Altijd handig voor mensen.
reactie op @daanpeeters:
Sieto vd Ja, ik hoop dat 't helpt. Kostte maar een paar minuten om het op te schrijven, dus de investering in tijd meer dan waard.
2 weken geleden

Beantwoorden

Mark de Vries 2 weken geleden geplaatst
Mooi @sieto!​ Tip voor beginners; dit zijn allemaal actiepunten die je in je planning kunt zetten. Bijvoorbeeld in een Trello bordje, met een deadline voor elke stap. Zo houd je overzicht en heb je een stok achter de deur.
reactie op @tradermark:
Sieto vd Prima tip! Ik heb deze stappen destijds ook opgeschreven in iets vergelijkbaars (remember the milk); handige tooltjes zijn dat.
2 weken geleden

Beantwoorden

🔥 Jeroen Santing 2 weken geleden geplaatst
Goed werk @sieto
Goed bezig!😊

reactie op @jeroensanting:
Sieto vd Thx Jeroen 😊
1 week geleden

Beantwoorden

Alex ts 1 week geleden geplaatst
Hoi @sieto​ nice topic,

Even een vraagje over: 17.2 standaard Featured Image gemaakt (let op: mijn keuze)

Heb je 1 afbeelding met 1 alt tekst die je gebruikt voor de hele site? 

Of heb je 1 afbeelding die je per bericht/pagina een andere alt tekst meegeeft? Dus je hebt die afbeelding opgeslagen en geeft hem iedere keer een andere naam, begrijp je me?

Kan het ook niet in je voordeel werken om maar 1 featured image te hebben qua snelheid? 
reactie op @alexts:
Sieto vd Hi Alex,

het is inderdaad 1 afbeelding waarvan ik steeds de kenmerken zoals titel en alt-tag aanpas. Het beeld is geoptimaliseerd qua bestandsgrootte.

Echt 1 beeld/bestand gebruiken (waarvan je de kenmerken niet steeds aanpast) is qua snelheid misschien wel optimaal, maar qua SEO niet.

Ik wil nog wel de opmerking maken dat ik nog even moet kijken of ik de aanpak van een standaard featured image wel ga doorzetten. Een beetje variantie is ook wel fijn voor de bezoeker namelijk.
1 week geleden

Beantwoorden

Maarten   1 week geleden geplaatst
@sieto​ Het is laat en vrijdag maar ben in een deel-je-kennis bui.

Iemand zei me eens... waarom deel je dat bij Jacko en niet op je eigen site?

Haha! Tja, nou daar kan ik kort over zijn, omdat ik letterlijk iemand ze oren van ze hoofd kan ...... als ik over dit soort dingen praat.

Als ik niet hoefde te typen schreef ik elke dag een boek lol.

Maar WAT deel jij ook vaak goede informatie man!

Jacko moet echt trots zijn op wat hij voor elkaar heeft gekregen met zo veel studenten hier, en nee ik ben niet en nooit niet jaloers zo denk ik echt niet, vind het juist super vet dat dit kan.

En hoop ook echt dat deze community zal blijven en we niet naar Facebook moeten want ja men weet inmiddels hoe ik over Facebook denk.

Kijken of ik wat van mij kan aanvullen voor je high level stappenplan:

Ik weet dat het openbaar maken van je site slim is omdat je dan echt begonnen bent maar Google is een beetje irritant, wat ik bedoel is, dat je meteen de bot naar je site krijgt ook als hij nog niet qua design gereed is.

Nu is dat voor velen geen probleem alleen ik kom er net achter dat de index gemaakt zal worden zodra je hem van robots noidex af zou halen.

Het is volgens John M. een goed idee om je design klaar te hebben en dan pas je site open te zetten al weet ik dat dit niet altijd kan.

Hier zegt hij dat een design aanpassing soms maanden kan duren:
https://blog.seoprofiler.com/googles-john-mueller-takes-time-google-sees-quality-improvements/

Wat ze bedoelen met 'change' slaat ook op een nieuwe site.

(Nogmaals, is niet altijd mogelijk maar indien wel dan wel een goed idee)

Zo had ik een onder voorbehoud banner en die stond in GSC letterlijk 3 weken lang als plaatje terwijl de site al lang open was een aangepast.

De her-indexering duurt ongeveer 3 weken voor je design opnieuw is opgebouwd in de index. Dus als het kan, maak eerst alle instelling af en gooi hem dan open dat de bots langs mogen komen.

Nogmaals dit is puur mijn ervaring en iedereen moet natuurlijk doen wat hij het beste vind maar wilde dit even delen.

Ik heb zelf een PHP script hiervoor gemaakt maar dit kan ook met de hand:

1) Zoekwoord in Google ingeven
2) Bepalen of het een commerciële zoekterm is of informatief of locatie (Voor local SEO)
3) Eerste 3 concurrenten in een aparte Tab openen onder de betaalde ads
4) Al hun headings op papier zetten en tellen hoe vaak het zoekwoord in elke heading staat en welke soort headings (H1 tot H6)
5) Een tool gebruiken of tellen wat het gemiddelde aantal woorden is van de top 3 en dan je artikel ongeveer 4% meer woorden gebruiken
6) Pas op met < strong > tags, niet te vaak gebruiken en alleen je zoekwoord er in zetten
7) Indien je kunt, vervang < strong> met < b > en als je kunt < i > als je ook de relevante er in hebt. Strong is een vote voor je zoekwoord, Bold is meer een benadrukking in je tekst of verduidelijking - Je kunt met B goede synoniemen vet maken en zo strong wat minder gebruiken.
10) Zet een link naar je belangrijkste pagina die je wil ranken op je hele site in de eerste openings paragraaf voor de sluitende < /p >
11) Tel het aantal zoekwoorden in de body content van je grootste concurrenten en ga daar 2% overheen
12) Indien je kunt, test je HTML validatie op W3C Validation test
13) Doe het zelfde voor alle inline en externe CSS bestanden en data
14) Zorg dat je de fouten onder de 10 a 20 hebt, liefste zo min mogelijk fouten
15) Fix de fouten indien mogelijk
16) Zet http2 aan indien je server dat ondersteunt
17) Test je zoekwoord in https://www.webpagetest.org/
18) Kies daar voor de minst ideale situatie, Mobiel 3G
19) Zorg dat je TTFB zo laag mogelijk is en complete paint ook
20) Vul je 3 grootste concurrenten in en zorg dat jij voor je zoekwoord sneller per pagina bent dan hun
21) Optimaliseer je HTML, CSS en JS indien mogelijk en test die weer bij W3 en zorg dat er zo min mogelijk fouten zijn
22) Ping al je social media netwerken via: https://pingomatic.com/
(Zet je social er in en link op je social terug naar je main site)
23) Ping je eigen content en pagina's daarna
24) Comprimeer je afbeeldingen voordat je ze gaat uploaden in WordPress
25) Zorg ervoor dat je afbeeldingen de juiste formaat hebben (allemaal zelfde voor je blogartikel)
26) Bekijk je site en blogs in Chrome Responsive, Kies iPhone X en iPhone SE en Motu, check of alles naar wens is
27) Doe het zelfde in Firefox en check of alles goed te lezen is
28) Indien je theme het aankan (geen idee of MT2 dat heeft maar anders een tip voor Leon) zet SVG modus aan voor alle afbeeldingen in je artikel

En verder... hmm op dit moment kom ik niet op meer tips, maar dit zal je vast wel aan het denken kunnen zetten.

Oh ja, check je favicon en logo als die transparant is en je hem gaat verkleinen dat hij nog steeds onzichtbaar/transparant is, sommige online compressors maken de afbeelding stuk en niet meer transparant. Altijd effen checken.

Succes! 
Patrick van Iersel 1 week geleden geplaatst
Nou Maarten, dat is hogeschool AMR (voor mij tenminste)! Van een aantal stappen (bv 12, 13, 31) heb ik nog geen benul, ik hoop dat ik dit soort zaken ook nog eens kan leren. Voorlopig hou ik het bij het plaatsen van goede en relevante content en hoop dat ik daar ook een heel eind mee kom!
Maar je lijst (en ook die van Sieto natuurlijk) hou ik wel in mijn achterhoofd voor wanneer ik weer veel meer kennis over het "computergedeelte"  van de affiliate marketing heb.
Dank je voor het delen!
Patrick van Iersel 1 week geleden geplaatst
@ Sieto: in punt 13 zeg je dat als je je CTA button wil activeren, je deze aan CCS moet toevoegen. In MT2.0 staat toch gewoon een blok voor een CTA button? Waarom moet je dan je CTA button in CCS toevoegen? En misschien de vraag waarmee ik moet beginnen: wat is CSS en wat kun je ermee? Ik heb hier in het forum nog geen ander topic over kunnen vinden...
reactie op @patrick-van-i:
Sieto vd Goeie vraag; ik heb het dan over de CTA button in het menu, niet een reguliere CTA in de content!
1 week geleden

Beantwoorden

Sieto vd Oh, CSS staat voor Custom Style Sheets; die worden gebruikt bij het opmaken van een Wordpress-thema.
1 week geleden

Beantwoorden

Léon Gotjé Bedoel je niet Cascading Style Sheets? https://nl.wikipedia.org/wiki/Cascading_Style_Sheets
Overigens voegen we ook geen CSS code, maar een CSS class toe. Deze class zorgt er voor dat voorgedefinieerde vormgeving zichtbaar wordt voor het element welke de specifieke class draagt.
1 week geleden

Beantwoorden

Sieto vd Yes, cascading - blijkt maar weer, ik ben geen techneut 😁



1 week geleden

Beantwoorden


toon 3 overige reactie(s)
Maarten   1 week geleden geplaatst
@patrick-van-i Bedankt voor je reactie. Tip 31 had ik niet en 12 en 13 zijn meer voor ontwikkelaars, geen zorgen dat zit bij MT 2.0 wel goed.

Hier wat hulp:

HTML = De opbouw en structuur of het lichamelijk skelet van de code van je webpagina's

CSS = Is hoe je pagina eruit ziet

JavaScript of JS = Wat voor functies je pagina heeft, denk aan een knop die je kan indrukken en dan gebeurt er iets of een site die met ingevoerde gegevens een berekening kan maken. Meestal bouwen ze dat in JavaScript Taal.

Bot/GoogleBot/Spider = De zoekmachines hebben allemaal een eigen stukje software die vanzelf naar je site 'toekomt' om je pagina's door te scannen en je zo in hun index te zetten zodat als men op zoekwoorden zoekt je gevonden kan worden in de zoekmachine indexen.

Ping = Het pingen of een melding geven dat er nieuwe content op je site is. Dat kan je handmatig doen maar gaat vaak ook vanzelf. Sommige kiezen er voor het te forceren bijvoorbeeld om een Facebook pagina te pingen. Men deed dat vroeger heel vaak maar of dat nu nog zin heeft weet ik niet 100% zeker, is dus meer een gewoonte geworden.

Overmatig pingen kan niet, er zit een bescherming in de tools die je dat dan laten weten en dan moet je 10 min wachten.

Verder:

Kies er voor je zoekwoord aan het begin van je zin te zetten maar zorg er voor dat je zin wel goed klink en goed leesbaar in het Nederlands is.

Voorbeeld:
Je perfecte sollicitatiebrief voor je droombaan!

Kun je dit van maken:
Perfecte sollicitatiebrief voor je droombaan samenstellen!

Het woord 'je' kun je beter in je paragrafen zetten en zo tegen je doelgroep 'spreken' maar je Heading H1 is belangrijk om gevonden te worden op die woorden dus is het goed om meteen met een goed zoekwoord te beginnen.

Weinig mensen zoeken in Google op:
Je perfecte sollicitatiebrief voor je droombaan!

Meestal zoeken ze op:
perfecte sollicitatiebrief  maken
perfecte sollicitatiebrief  samenstellen
perfecte sollicitatiebrief  tips

Zie je ?

Heel goed dat je meteen in 'Story mode' gaat met Je..... etc etc in de 2e paragraaf, alleen de zin erboven kun je aanpassen naar meer kracht, voorbeeld:

Deze:
Waarom zou je altijd je perfecte sollicitatiebrief vlot moeten kunnen schrijven? Ik zal je een voorbeeld geven.

Naar dit:
Kom er nu achter waarom je altijd de perfecte sollicitatiebrief zou moeten schrijven en wat voor positief effect dit heeft op het vinden van je ideale baan....
Lees snel verder...

Dan je story, in de schoenen gaan staan van je ideale doelgroep.

Zie je dat dit veel meer binnenkomt en meer een statement is dan vraag? Je wil met je blogs de vraag van je doelgroep zo snel mogelijk behandelen en niet herhalen.

Klinkt vreemd maar test het maar eens en je zult ook jezelf helpen nog meer zelfverzekerd te worden ongeacht of je dat al bent.

Op deze manier schrijven geeft je een expert status in de ogen van je lezer.

Stel alleen vragen IN je blog en niet aan het begin van je blog.

Sommige gebruiken vragen wel als Titel in Google, als het voor hun werkt dan werkt het voor hun maar ik beantwoord liever de vraag dan dat ik hem herhaal.

Test het gewoon uit!

Succes!

P.s. Ik heb er ook een handje van 'in' een gesprek te starten.... Dit is omdat ik lang op school in Engeland heb gezeten en soms even weer moet nadenken in het Nederlands.

Het beste is dus je zin andersom maken:

Voorbeeld:
Als eerste tip wil ik je meegeven: onderschat het schrijven van je perfecte sollicitatiebrief niet!..

Naar:
De perfecte sollicitatiebrief schrijven is erg belangrijk, vooral in deze tijd, en ik wil je daar dan ook graag tips over geven. De tips in dit artikel zullen je gaan helpen om DE perfecte sollicitatiebrief te schrijven met de kans dat men je zal aannemen aanzienlijk groter zal zijn.

Zie je ?

Je hebt het zoekwoord nu vaker gebruikt en zonder spammy te klinken. Je komt meteen tot zaken en laat zien dat je hun probleem kunt oplossen door het lezen van je artikel
Je geeft meteen aan dat het heel belangrijk is om meteen die goede brief te schrijven, vooral in deze tijd.

Nu zou ik dit niet kopiëren woord voor woord maar het gaat er om dat je het 'ziet'. Het is een formule die je even door moet hebben.

En nog een tip:

Omdat je nu meteen antwoord geeft in je openings paragraaf aan je lezer 'mag'  je dus ook meteen een affiliate link plaatsen, gebruik dan de volgende soort woorden:

...... Geen tijd om verder te lezen? Klik dan nu op deze link om meteen naar het ABC programma te gaan.....

(Maak die link klikbaar met je affiliate code naar het PayPro product) Zet er nofollow op. Gewoon doen wat google ook zegt, just do it.

Ga dan verder met je verhaal.... en laat 100% je karakter zien.

Als je dit eenmaal door hebt, word je niet alleen een betere schrijver maar kun je mensen ook beter beïnvloeden en maak je gewoon meer sales.

Pas wel op met deze info, nu ben ik niet zo van het geheimzinnige maar als men dit weet en zou misbruiken heeft dat dus OOK effect. Zo werken hersenen van mensen nu eenmaal, zowel man als vrouw.

Tips:

-Direct zeggen dat je hun antwoord hebt
-Show don't tell. Zeg dus niet dat je een expert bent maar laat dat blijken in je artikelen
-Plaats affiliate link waar het kan en relevant is na je paragraaf
-Spreek mensen met U of JE aan en verwissel die woorden nooit
-Praat minder over jezelf maar meer over je klanten, successen en tegen de persoon die je blog leest
-Maak statements, stel minder vragen

Wil je snel gezien worden als expert? 

Men kan je snel zo gaan zien, zonder dit te zijn.. klinkt vaag maar het gaat weer om wat je laat zien 
(show do not tell)

Voorbeeld:

Moeilijke woorden of zaken waar je grote claims over maakt (indien mogelijk altijd een bronverwijzing geven.)

Nu denk je maar dan zien ze me toch niet als expert?

Juist wel, maar dat is onbewust. Je laat mensen zien dat je niet alleen een claim maakt maar ook verwijst naar waar die claim te checken is. MEGA powerful shit!

(Echte experts kunnen namelijk al hun claims onderbouwen)

En zo ken ik er nog wel een paar die beter op vrouwen werken dan op mannen en dan heb ik het niet eens over online daten! Nee, als je doelgroep vrouwelijk is kun je veel beter andere woorden gebruiken dan dat je doelgroep meer mannelijk is.

Ook met leeftijd kan je veel doen.

Succes!
🔥 Sieto vd 1 week geleden geplaatst
Hi @maartn​,

dank voor je input! Dit topic is er om mensen die starten met MT2 te helpen. MT2 is een tool die mensen ontzorgt. Let er even op dat je content daar bij past en je het niet te technisch maakt. Natuurlijk is zoekwoordenonderzoek en goed ranken in Google belangrijk - maar niet voor dit topic.
Patrick van Iersel 1 week geleden geplaatst
Dank je Maarten, voor je uitgebreide uitleg!
Ik zie dat ik nog wel een en ander te doen heb. Het wordt nu zaak om de "nieuwe schrijfstijl" als natuurlijk te maken zodat ik daar niet meer over na hoef te denken.
Ik ga ermee aan de slag!
Maarten   6 dagen geleden geplaatst
@sieto Thanks!

Dacht dat het voor je eigen lijst was maar je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Het voordeel van Marketheme is inderdaad dat dit soort zaken zelf handmatige doen niet meer nodig zijn.

Wilde alleen me kennis op je lijst aanvullen puur als 'ideetje'.

Maar zeker waar, dit is puur ter informatie en mensen moeten mijn tips niet allemaal letterlijk volgen want anders als je er niet uit komt kan dat het ondernemen van echte actie in de weg zitten.

Beter begin je je site en maak je later pas druk over de rest.

@patrick-van-i  Gaat vast lukken.

Houd wel je eigen stijl en persoonlijkheid in je teksten want dat maakt het juist uniek!

Ik had er in het begin moeite mee omdat ik soms in 1 zin veel dingen wil zeggen die beter in 2 zinnen kunnen zodat het voor anderen wat beter leesbaar is.

Dus ja, ik moet daar dus zelf ook steeds aan denken net als mijn spelling haha!

Maar als je de formule eenmaal doorhebt kan ik je wat beloven:

1) Dan is het maken van sales pagina's of wat voor promotie dan ook zo makkelijk
2) Je hoeft geen copywriting pakket van 999 euro meer te kopen

Punt 2 is gewaagd qua uitspraak, ik weet het want er is altijd wel wat te leren en wie ben ik om dit te zeggen right?

Maar echt.... test het gewoon uit en je zult zien dat je conversies omhoog gaan.

Ik zal je een ding vertellen wat wel grappig is:

Toen ik nog op Facebook zat en in de groep van Frank Kern (Bekende copywriter uit de VS met mega veel humor) was er een uitdaging om met de hand op papier zo snel mogelijk zoveel mogelijk aantrekkelijke titels te maken.

Of voor Nederlandse begrippen "Goede Kranten Koppen die aanzetten tot lezen/actie"

Dit is de formule:

Communiceer wat je met je artikel oplost, binnen welke tijd en zonder welke moeite of zorg die het weg zal nemen.

DAT is het enige wat je kan onthouden de rest over copywriting is allemaal extra's.

Voorbeeld:

".....Ontdek HOE je 5 kilo kunt afvallen, BINNEN 4 weken, ZONDER te sporten....,..."

Hoe = Hoe je het doet
Binnen = Hoe snel je het doet
Zonder = Welke moeite ik ga wegnemen als je mijn artikel leest/product koopt etc.

Ik heb geen verstand van afvallen, maar gaat erom dat je de formule 'ziet' 

Als je hem ziet, dan heb je goud in handen.

Succes!
Maarten   5 dagen geleden geplaatst
Wilde nog even voor Content wat aanvullen, je kunt nu je dit weet goed zien dat Yoast SEO er dus gebruik van maakt op zijn site.

Het grote nieuws voor de plugin is overigens ook mega cool:
https://yoast.com/yoast-seo-15-1/

Maar ...

Zie paragraaf nummer 5... die eindigt in het volgende:

.....text for these keyphrases in the post editor sidebar.......

Zie je dat hij dan een affiliate/betaal/koop link zet naar zijn eigen premium versie?

"...Get Yoast SEO Premium, not just for the related keyphrase features, but also for the redirect manager, advanced text analysis that recognizes word forms, social previews and much more...."

En zie dat hij de voordelen benoemt in zijn CTA?

Omdat er dus net is gesproken over deze features is het slim meteen en CTA neer te zetten die relevant is aan waar je net over sprak.

Dan gewoon doorgaan met de rest van Headings en content en weer het zelfde doen.

Deze formule werkt enorm goed voor je conversies.

Het is ook wel iets wat ik zelf bedacht heb en ik dus ook graag met iedereen hier deel.

Vooral in deze tijd moeten wij gewoon zorgen voor inkomsten en je teksten zijn mega van belang. Beter 1 artikel perfect geoptimaliseerd dan 40 on- geoptimaliseerde.

Ja, dit kan je met elk soort tekst doen en in elke niche.

Succes en fijn weekend!
Patrick van Iersel 3 dagen geleden geplaatst
Thanks Maarten, voor je goede bijdragen steeds weer!
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 06 October 2020 om 14:23
Aantal lezers 105
Aantal reacties 27