Mijn Project Voor 2019: #waardanook

Laatste reactie 25/01/2019 09:43 door Sieto
· Markeren als ongelezen
🔥 Sieto vd Heide 2 maanden geleden geplaatst
Onderstaand bericht heb ik net gepost op waardanook.com. Ik post het hier ook, omdat ik denk dat het interessant is voor anderen, zo ook jullie. En om een stukje accountability naar mezelf te hebben. Here goes.

Ik was al begonnen, maar vanaf vandaag dan 'officieel': mijn project voor 2019, #waardanook.

#waardanook

Je wilt dan vast graag weten wat dat is, project #waardanook. Snap ik.

Belangrijk om te weten is dat ik het ook nog niet 100% weet.

Om de reden waarom ik dit project onderneem beter te begrijpen neem ik je eerst even mee naar het verleden.

2018

Begin 2018 had ik een kantoorbaan. Om uiteenlopende redenen werd ik overspannen en, zoals dat dan gaat, kwam ik een poosje thuis te zitten.

Toen ik daar zo zat, op de bank met een kop koffie, begon ik te overdenken waarom ik overspannen was geraakt.

“Je vond vast je werk niet meer leuk”, zul je denken. Daarmee zit je in de buurt, maar het klopt niet helemaal.

Bij alles wat je doet is het belangrijk om goed in je kracht te zitten – dat je er energie van krijgt.

Bij mijn kantoorbaan, waar ik met projecten werkte, vond ik mijn werk super leuk. Daar kreeg ik energie van.

Maar ik werd uiteindelijk tóch overspannen omdat er ook energie weglekte. Dat kwam door de omgeving van mijn kantoorbaan. En dan bedoel ik niet de mensen.

Het was vooral, zoals ik dat ervaren heb, de verplichting, het móeten. Het kostte me veel energie om dingen te móeten voor een ander.

Toen ik na een poosje weer terug kwam op m’n werk deed m’n manager erg zijn best om me weer te ‘re-integreren’. Dat lukte niet.

Een paar maanden later zijn we uit elkaar gegaan, m’n werk en ik. In goed overleg, zoals dat heet.

En toen?

“Je vind zo weer wat anders. De markt is goed”, hoorde ik van veel mensen toen ik zei dat ik weg ging.

Maar ja, dan kom ik weer in vergelijkbare situatie, dacht ik dan. Daar zit ik niet op te wachten.

Een tijdje heb ik leuke dingen gedaan en, toegegeven, een beetje aangemodderd. Dat mocht even, vond ik.

Als ik leuke dingen doe hebben die meestal te maken met vliegen en reizen.

Al sinds 2015 heb ik namelijk een YouTube-kanaal, NeverNotFlying. Voor dat kanaal vlieg ik veel en ik maak dan video’s over die vluchten.

Ik vind dat echt fantastisch. Niet alleen omdat ik vaak in Business Class mag vliegen, maar vooral vanwege de vrijheid die ik ervaar als ik op pad ben.

Dat ik zelf bepaal wat ik doe, wat ik maak en hoe dat er uit komt te zien.

Die vrijheid is eigenlijk precies het tegenovergestelde van het ‘moeten’ dat ik op m’n werk ervoer.

Onafhankelijk

Vrijheid, dat heb ik nodig. Verplichting aan een ander, dat niet. Erg autonoom, dat ben ik dus. Onafhankelijk.

Een tijdje zei ik het onbewust al tegen mezelf; ‘zoek dan werk waarbij je onafhankelijk bent’. Zelfstandig.

En dat ga ik doen.

In project #waardanook ga ik in 2019 als zelfstandig ondernemer beginnen.

Een project heeft een begin en een eind, maar ik ga in 2020 wel gewoon verder, als ondernemer.

Het project dient me vooral met de structuur, de planning en het doel dat het heeft.

De structuur en de planning, daar kom ik nog wel op terug.

Het Doel

Het Doel, dat is wel belangrijk om duidelijk te hebben.

Aan het eind van 2019 heb ik met project #waardanook een bestaan als zelfstandig ondernemer opgebouwd, met het inkomen dat daar bij hoort.

Ik ga dat vooral doen door locatie onafhankelijk ondernemen, omdat dat aansluit bij mijn liefde voor vliegen en reizen.

Praktisch gezien betekent dat het ontwikkelen van een aantal verdienmodellen.

Dat doe ik dan soms thuis, in Amsterdam, en soms ergens anders op de wereld.

Waar Dan Ook

Ik ga dus locatie-onafhankelijk ondernemen, ‘waar dan ook’.

Op WaarDanOok.com ga ik de voortgang het project bijhouden.

Gaandeweg verwacht ik veel dingen te ervaren en leren. Bijvoorbeeld over reizen en geld verdienen. Op verschillende locaties op de wereld.

Mijn ervaringen en lessen ga ik op waardanook.com met je delen.

Spannend

Ik wil elke maand op een andere locatie werken. In januari zit ik alvast een week in Canada. Vancouver om precies te zijn.

Het zal soms een beetje spannend voor me zijn, omdat ik veel nieuwe dingen zal tegenkomen. En omdat ik veel ga opschrijven en het allemaal best persoonlijk is.

Maar ik hoop er wat aan te hebben en ik hoop jij ook.

Bedankt voor het lezen en tot snel!

vriendelijke groet,
Sieto.

PS waardanook.com is nu nog 'een beetje' leeg. Gaandeweg 2019 komt daar natuurlijk verandering in. Ik vond het belangrijk om wel gewoon te beginnen, ook als dat met een nog vrijwel lege site is.

‘Just start.’

Volg m'n avontuur op https://waardanook.com :-)
Lars Nijhuis 2 maanden geleden geplaatst
Wat een gaaf verhaal Sieto, ik hoop veel van je te leren in jou komende project.

Heel veel succes en veel plezier.
reactie op @lars:
Sieto vd Heide Thanks Lars!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Jeroen Santing 2 maanden geleden geplaatst
IDD gaaf. Veel succes en ik ga het volgen :-)
reactie op @jeroensanting:
Sieto vd Heide Thanks Jeroen!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Patrick van Iersel 2 maanden geleden geplaatst
Mooi Sieto, je gaat er vast iets moois van maken!
reactie op @patrick-van-i:
Sieto vd Heide thx! Ga er in ieder geval m'n stinkende best voor doen :-)
2 maanden geleden

Beantwoorden

🔥 Jacko Meijaard 2 maanden geleden geplaatst
Gaaf Sieto! Erg benieuwd naar het verloop hiervan.

Ik zou echt vol inzetten op social media. Denk dat je daar relatief makkelijk een goed bereik kunt pakken.

Succes en laat ons zeker weten hoe het gaat!
reactie op @jackomeijaard:
Sieto vd Heide Dank Jacko, social zit zeker in de mix!

En ik zal zeker laten weten hoe 't gaat. Dat mag je overigens ook volgen op m'n Facebook-page:
https://www.facebook.com/waardanookcom/ :-)
2 maanden geleden

Beantwoorden

Jacko Meijaard Geliked!
2 maanden geleden

Beantwoorden

toon 1 overige reactie(s)
Patrick Woninck 2 maanden geleden geplaatst
Lekker Sieto!

Godverdomme wat gaaf!

Het doet me echt plezier om dit te lezen man! Ik zal je zeker volgen en zet in op social media ja, maar vergeet Google niet Social Media is imo temporary en Google heeft een toch wat meer langere levensduur. Als Google eenmaal staat stromen de bezoekers binnen zonder dat je daar iets voor hoeft te doen!

Ga je dit topic ook als logje bijhouden?
reactie op @patrickwoninck:
Sieto vd Heide Thanks man :-)

In eerste instantie gaat 't op waardanook.com vooral om de content, nog niet over monetizen met affiliate marketing. Al zit er op termijn wel voldoende potentie in daarvoor, denk ik.

Focus qua verkeer, mix van good old Google en ook Social. Ik ga denk ik m'n 'oude' prive Insta account met ~5k volgers gebruiken voor dit. Plus een Facebook-page natuurlijk, maar die moet eerst nog wat groeien. (voor wie wil: http://facebook.com/waardanookcom/ :-)

Ik wil zeker dit topic gebruiken als log! Het is het beste om self-motivated te zijn en werken, maar soms is een beetje hulp of support wel fijn!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Moet me trouwens ook even van het hart;

de tijd die ik afgelopen periode gespendeerd heb op dit forum heeft me zeker geholpen om m'n mindset zo te vormen dat ik er nu vol overtuiging over kan posten :-)

Iederéén bedankt, maar toch speciaal ook
@jackomeijaard
@patrickwoninck
@tradermark

Thanks guys!
reactie op @sieto:
Jacko Meijaard Nice man! 
En dit is nog maar het begin :-)!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Mark de Vries 2 maanden geleden geplaatst
Welcome to the tribe! Ik juich voor je! ❤️💪
reactie op @tradermark:
Sieto vd Heide thanks :-)

Heb d'r erg veel zin in!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Rianne   2 maanden geleden geplaatst
Gaaf project Sieto! Ik heb je facebook pagina geliked en ga je zeker volgen :)
reactie op @rianne:
Sieto vd Heide top! dank je :-)
2 maanden geleden

Beantwoorden

OK, misschien een baby-step (en ik zal niet álle changes van m'n site hier posten hoor ;-) maar, ik heb vandaag een nieuwe pagina online gezet. Over geld verdienen.
https://waardanook.com/online-geld-verdienen/
Weekly update!

Ik heb deze week de twee berichten die ik gepland had, online gezet:

- een vooruitblik van mijn reizen in januari:
https://waardanook.com/mijn-reizen-januari-2019/

- mijn eerste verdienmodel, affiliate marketing:
https://waardanook.com/geld-verdienen-affiliate-marketing/
(voor dit publiek geen grote verassingen, denk ik ;-)

Heb alweer té veel ideeën voor de tweede sprint... 😱
Weekly update:

Dit is een post over de 'WHY' van waardanook, geinspireerd door de comments van @hugobakker​ en @jackomeijaard​ op mijn eerste post op LinkedIn!
https://waardanook.com/why-van-waardanook/
reactie op @sieto:
Klaas Koopman Leuk geschreven en lekker minimalistisch design. Let wel even op je homepagina, daar plaats je nu de complete artikelen. Ik zou hier een korte introductie van elke blogpost publiceren, ipv het geheel.
2 maanden geleden

Beantwoorden

Sieto vd Heide Dank voor de feedback Klaas! Het theme is het basic Wordpress 2019 en is een voorlopige oplossing tot ik toekom aan het 'echte' design. Ik ben ook wel gecharmeerd van de minimalistische look, maar ik kan er net wat te weinig mee qua widgetgebieden en customization opties...
2 maanden geleden

Beantwoorden

toon 1 overige reactie(s)
Youri Klijn 2 maanden geleden geplaatst
Goed verhaal Sieto. Ik volg je al een tijdje op YouTube blijkt dus (ook een fan van vliegen hier)! 😄

Benieuwd hoe je project vorm krijgt, ik ga het in elk geval volgen. Succes!
reactie op @youriklijn:
Sieto vd Heide thanks Youri! 👍
2 maanden geleden

Beantwoorden

Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 01 January 2019 om 10:33
Aantal lezers 54
Aantal reacties 25