Mijn eerste $1000 dag met paid traffic! 🔥

Laatste reactie 09/04/2021 12:25 door Mark
· Markeren als ongelezen
Mark de Vries 1 week geleden geplaatst
Mijn blog projecten zijn inmiddels uitgegroeid tot een extra inkomstenstroom van €10K+ per maand, maar organische traffic is lastig op te schalen.

Daarom draai ik sinds een tijdje ook betaalde advertentie campagnes. Eerst klein beginnen met een tientje per dag en bij een positieve return on advertising spend (ROAS) ga ik opschalen. Want als $10 advertentiekosten per dag mij $100 aan affiliate inkomsten oplevert, dan levert $100 per dag $1000 op.

Er kom wel echt wat bij kijken en het spelletje draait vooral om heel veel testen en optimaliseren. Verschillende landing pages, headlines, creatives, copy, placements, doelgroep, biedingen, etc. Dat zijn allemaal factoren die je kunt optimaliseren om tot een winstgevende campagne te komen. Goede tracking software is dan ook een must!

Met vallen en opstaan heb ik nu echt een dikke winnaar te pakken die ik even met jullie wilde delen. De commissie op deze affiliate offer is 40%, dus een dikke $1000 vandaag ($1,117.60 om precies te zijn).

Ik denk dat deze manier van affiliate marketing voor iedereen die serieus geld verdient met organische traffic uit Google, de moeite waard is om eens te testen. Vooral het bedenken van nieuwe "angles", dus de invalshoek die je voor je campagne gaat gebruiken vind ik tof. 

Mochten jullie vragen hebben over deze manier van affiliate offers promoten, stel ze dan gerust hieronder.

Vrolijk pasen! 🐰
🔥 Boyd van Dongen 1 week geleden geplaatst
Lekker Mark!

Wel een vraagje over je paid traffic. Heb je het dan over paid social ads (FB, pinterest, linkedin, snapchat enzovoort), paid search (google/bing) of propellerads achtige traffic?
reactie op @boydvandongen:
Mark de Vries Yes. Deze specifieke campagne is Bing search. Die zijn wat coulanter als het om affiliate marketing gaat. Maar ik heb ook success met native ads als Revcontent 
1 week geleden

Beantwoorden

Boyd van Dongen Bing is inderdaad een stuk minder streng dan Google!

Wellicht een handige tip om het bereik via Bing te vergroten: zet je syndicated partners aan. Dit is te vergelijken met de zoekpartners bij Google ads, alleen kan je die bij Bing apart optimaliseren en bij Google Ads niet.

Ik haal daar zelf bij sommige campagnes best een leuk resultaat uit
1 week geleden

Beantwoorden

Eric Inderdaad. Voordeel van het aanzetten van syndicated partners is ook dat je ads dan ook in een aantal alternatieve zoekmachines verschijnen, zoals Duckduckgo.
1 week geleden

Beantwoorden

Mark de Vries Goeie tip, thanks!
1 week geleden

Beantwoorden

Barry de Leeuw Mijn Engels is niet goed genoeg, maar wat is Propellor Ads? Is dat hetzelfde soort als AdFly of PopAds?
1 week geleden

Beantwoorden

Mark de Vries Dat is inderdaad ook een advertentienetwerk. Ze hebben verschillende ad formats, waaronder popunders en push notifications.
1 week geleden

Beantwoorden

Barry de Leeuw Top, ik heb al gemerkt dat je via AdFly ook PayPro producten kunt promoten voor heel weinig geld en dat je hier incidenteel succes mee kunt hebben.
1 week geleden

Beantwoorden

Mark de Vries Adfly kende ik nog niet, ga ik zeker ff checken
1 week geleden

Beantwoorden

toon 7 overige reactie(s)
Eric 1 week geleden geplaatst
Ik heb ook goede ervaringen met Bing Ads. Kosten per click zijn daar (veel) lager dan Google Ads, waardoor voor mij veel rendabeler. Via Google Ads haal ik dan wel meer omzet, maar een veel lagere winst.

Ik doe dit ook omdat precies wat Mark zegt: "organische traffic is lastig op te schalen".
🔥 Filiate BV 1 week geleden geplaatst
Nice, congrats!

Nu opschalen door het offer (Indien mogelijk) in andere GEO’s promoten.

Zelf doe ik niks meer met paid traffic, maar na het lezen van zulke berichten begint het toch weer te kriebelen om het weer eens op te pakken 😂
Jeroen Santing 1 week geleden geplaatst
Goed bezig Mark!

Gefeliciteerd
🔥 Jacko Meijaard 1 week geleden geplaatst
Klasse Mark! 

Tof dat je het even deelt en een goede tip voor veel mensen hier inderdaad.
Keep on going!
Bart Verlaan 1 week geleden geplaatst
Heel goed Mark, 
Je bent heel goed bezig zeg.
Martijn M 1 week geleden geplaatst
Gaaf Mark, inspirerend voorbeeld!

Manage je de paid campagnes zelf of werk je via een agency?
reactie op @martijn1988:
Mark de Vries Zelf, maar als je genoeg uitgeeft krijg je meestal een accountmanager van het netwerk toegewezen
1 week geleden

Beantwoorden

Barry de Leeuw 1 week geleden geplaatst
@tradermark​ Heb je AdFly nog gecheckt. Met Adfly en PopAds kun je super goedkoop adverteren. Ik heb de PayPro regels gelezen en ben niet tegengekomen dat dit niet toegestaan is. Levert af en toe toch een mooie commissie op. Er zijn wel enkele campagnes op Paypro die aangeven dat je niet mag adverteren, zoals Alles over Crypto. Ik doe alleen PayPro campagnes, maar misschien is het ook profitabel voor internationaal.
reactie op @barrydeleeuw:
Mark de Vries Goedkoop zegt mijn niet zoveel, conversie en de juiste doelgroep zijn belangrijker. Ik heb het nog niet getest, eerst de huidige campagnes verticaal opschalen en daarna eens kijken of ik horizontaal kan verbreden ;)
6 dagen geleden

Beantwoorden

Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 04 April 2021 om 16:29
Aantal lezers 161
Aantal reacties 19