Mijn 1500 euro affiliate experiment

Laatste reactie 24/09/2020 22:57 door Victor
· Markeren als ongelezen
Victor 2 weken geleden geplaatst
Hoi allemaal, 

Een lange tijd geleden heb ik me bezig gehouden met affiliate marketing en AMR en dit is erg slecht verlopen wegens een gebrek aan motivatie om content te schrijven. Inmiddels werk ik full time als developer (zowel websites als apps) en heb ik laatst een website samen met iemand gestart waarvan ik de statistieken kan inzien. Lang verhaal kort, mijn ''partner'' doet wat ik nooit deed: vrij consistent content plaatsen. Wat blijkt, de site begint bezoekers te krijgen, in een extreem concurrerende niche. 

Dit heeft me natuurlijk weer aan het twijfelen gebracht en ik heb de knoop doorgehakt om in ieder geval eens een website te maken met 50+ goede artikelen, om te zien wat er mogelijk is op de Nederlandse markt. Ook wil ik hierbij mensen gaan betalen om artikelen voor mij te schrijven, aangezien dit mijn zwakke punt is gebleken in het verleden. Om goed/eerlijk naar alles te kunnen kijken wil ik hier mijn vooruitgang bijhouden, zowel qua kosten als opbrengsten. Ik heb 1500 euro budget gereserveerd voor dit experiment, en ben van plan om veel door buitenlandse schrijvers te laten doen en dit naar het Nederlands te laten vertalen via Google Translate, met wat aanpassingen waar nodig.

Gister heb ik twee domeinen gekocht voor 5 euro (de eerste was een slecht idee), en ik heb mijn eerste artikel laten schrijven van 2250 woorden voor 32 euro. Mijn hosting en site zijn gratis.

Ik hou jullie op de hoogte :)

Artikelen: 1
Kosten totaal: 42
Opbrengst totaal: 0
Bezoekers deze maand: 0
Jesse Commandeur 2 weken geleden geplaatst
Veel succes Victor. Ben benieuwd of het deze keer wel lukt om door te zetten. Ook ben ik wel benieuwd wat jouw doel precies is; wat wil jij precies bereiken met jouw website/affiliate marketing?
reactie op @jessecommandeur:
Victor Uit de rat race. Mijn doel is om mijn passieve inkomsten boven mijn uitgaven te krijgen. 
2 weken geleden

Beantwoorden

Bas Vd 2 weken geleden geplaatst
Waarom pak je niet gewoon een Nederlandse schrijver. Engelse teksten via google translate vertalen gaat echt geen goede teksten opleveren.

Maar leuk experiment, ben benieuwd.
reactie op @bas-nl:
Victor Hmm. Was simpelweg een kosten/baten afweging. Buitenlands is stuk goedkoper uiteraard. Google translate is tegenwoordig zo precies, en ik kan het uiteraard zelf nog aanpassen als zinnen niet lopen. Heb nu 32 euro voor 2250 woorden betaald, neem aan dat zoiets snel minimaal 100 euro kost bij Nederlandse schrijver? 
2 weken geleden

Beantwoorden

Eric Het gaat niet alleen om vertalen, maar ook de benadering en manier van schrijven. Een tekstschrijver in het buiteland weet niets van de Nederlandse markt. Zo is schrijven voor een Belgisch publiek ook al heel anders dan voor een Nederlands publiek.
Ik zou daarom investeren in een Nederlandse tekstschrijver.
2 weken geleden

Beantwoorden

Bas Vd Bij een freelancer wel, maar zijn ook zat studenten die voor 2ct per woord graag willen schrijven.

Heb best prima schrijvers gehad rond dat bedrag. Het is soms wel even zoeken.

Maar gaat wel mijn voorkeur naar uit dan Engels laten schrijven en dan met google translate laten vertalen. Voor mij gevoel is het ook allemaal nog niet zo precies dus kost het ook nog hoop extra tijd om de teksten echt goed te krijgen.

Maar goed, kan er mee experimenteren natuurlijk.

En wat eric zegt is ook een bijkomend probleem.
2 weken geleden

Beantwoorden

Victor Bedankt voor je feedback :)
2 weken geleden

Beantwoorden

Victor Dankjewel. 2 cent per woord vind ik nog wel goed te doen. Voor 50 euro zou ik dan een mooi artikel moeten hebben. Ik zal eens gaan kijken.
2 weken geleden

Beantwoorden

B S Textbroker.nl is een goede site om content te laten schrijven
2 weken geleden

Beantwoorden

toon 5 overige reactie(s)
Theda Wiebrands 2 weken geleden geplaatst
Leuk project Victor.
Ben heel benieuwd naar het verloop. 
Succes ermee!
Pieter Dijkshoorn 2 weken geleden geplaatst
Leuke post Victor!
Mooi dat je de draad weer hebt opgepakt!
Ook in ben benieuwd naar het verloop.

Veel succes!👍
Jeske Heijmans 2 weken geleden geplaatst
Ik ben benieuwd, leuk projectje begin je aan en goed dat je weer begonnen bent! De aanhouder wint. 

Houd ons op de hoogte... en veel succes!
Aron Verhoeven 2 weken geleden geplaatst
Tof Victor, ik ben benieuwd!

Veel succes en geniet ook van de reis!
Maarten Oostland 2 weken geleden geplaatst
Hey Victor,

Leuk project, dit ga ik zeker even volgen.

Succes ermee!
Jacko Meijaard 2 weken geleden geplaatst
Inderdaad leuk experiment, hou ons zeker op de hoogte!
Ook goed voor je eigen motivatie/inspiratie om hier updates te geven. 

Succes!
Remco van Elst 2 weken geleden geplaatst
Ben benieuwd, succes! :)
Frank Bouwmeester 2 weken geleden geplaatst
Succes, ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen!
Christine van der Pol 1 week geleden geplaatst
Ik ook!
Leuk ook te lezen van je partner die in een concurrerende niche behoorlijk wat bezoekers binnen wist te harken. Ik ben benieuwd naar je vorderingen. 
🔥 Jeroen Santing 1 week geleden geplaatst
Ben benieuwd, succes! :)
Victor 3 dagen geleden geplaatst
Korte update. Deze week gehoord dat ik op zoek kan naar ander werk en ook op vakantie geweest een paar dagen dus eerlijk gezegd niets aan dit project gedaan. Wel daarvoor een aantal plannen gemaakt met iemand voor onze website (qua programmeren) dus het idee staat iig redelijk.
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 10 September 2020 om 17:35
Aantal lezers 131
Aantal reacties 21