Lengte artikelen. Minimaal 500 woorden?

Laatste reactie 26/03/2020 11:13 door Sieto
· Markeren als ongelezen
πŸ”₯ Barry de Leeuw 2 weken geleden geplaatst
Hoi,

Volgens mij heeft Jacko het over minimaal 500 woorden als lengte van je artikelen. Nou ben ik aan het zoeken en kom ik als ik google op 'wat is een jaarrekening energie' al snel een artikel van PriceWise tegen. Lengte is minder dan 200 woorden. Toch staat hij op plek 5 in de zoekresultaten. Betekent dat dat kortere artikelen ook prima kunnen?
πŸ”₯ Pieter Dijkshoorn 2 weken geleden geplaatst
Volgens mij geef je zelf het antwoord alΒ πŸ˜‰
Trudy van den Heuvel 2 weken geleden geplaatst
πŸ˜€πŸ˜€
Bas D 2 weken geleden geplaatst
Er zit geen minimale eis aan het aantal woorden van een artikel. Als jouw concurrenten in de top 5 van Google op een bepaald keyword bijvoorbeeld gemiddeld 100 woorden hebben, is het zinloos en onnodig om een heel boekwerk te gaan maken.

Ik pak dat gemiddelde en zorg dat ik betere content maak dan mijn concurrenten. Soms zit je er iets boven en soms iets onder, als het maar beter is dan je concurrenten.
πŸ”₯ Barry de Leeuw 2 weken geleden geplaatst
Ah top. Ik zit namelijk alvast nieuwe onderwerpen te bedenken voor artikelen. Ik zit steeds te denken aan artikelen die wel zeker 1000 woorden zijn. Dat is natuurlijk moeilijk dan laten we zeggen 300 woorden.

Voor mijn website over energie zou ik (dacht ik voor vanavond) geen artikeltje schrijven die de vraag 'Wat is een jaarrekening' zou beantwoorden, omdat ik nooit aan het minimum van 500 woorden zou komen. Nu begrijp ik dat ook minder lange artikelen gewoon goed kunnen scoren in Google en dat betekent dat ik enorm veel artikelen extra kan maken. Ik heb namelijk een Categorie 'Vragen over energie'. Daar kan ik dus nu ontzettend veel in kwijt zonder me druk te hoeven maken of ik 500 woorden of meer kan halen.
πŸ”₯ Sieto vd 2 weken geleden geplaatst
Aan de hand van je content plan en concurrentie-onderzoek zou je kunnen bepalen dat je een artikel van 100, 500 of 88000 woorden nodig hebt.

Puur op zichzelf valt er niet zoveel over te zeggen. Maar een goed uitgangspunt is dat een gemiddelde post meer dan 300 woorden heeft. Minder kan, meer is soms nodig - afhankelijk van wat je wilt bereiken met je post.
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 25 March 2020 om 22:35
Aantal lezers 65
Aantal reacties 6