Hoe eigen training promoten?

Laatste reactie 19/09/2021 09:05 door Kegels
· Markeren als ongelezen
Kegels Bettina 1 maand geleden geplaatst
hallo,
ik heb zelf een training rond stress gemaakt
ik ga die verkopen op mijn website de stressgids.
zou ik dan bij mijn blogs mijn training altijd aanbieden of  andere zaken zoals boeken, stress audio  enz via bol com of via paypro nog andere trainingen van anderen 
Léon Gotjé 1 maand geleden geplaatst
Wanneer je nog geen bezoekers hebt, zal ik voornamelijk inzetten op andere producten. Mijn inziens lijkt de kans klein dat men een "onbekend" product gaat aanschaffen.

Op het moment dat je meer bezoekers hebt en je website autoriteit begint op te bouwen, dan kan een betaald product meer converteren.

Wat je wel kan overwegen is het product (of een "light" variant er van) aanbieden in de ruil voor een emailadres en zo een mailinglijst gaan opbouwen.
Kegels Bettina 1 maand geleden geplaatst
Ok dankjewel 👍 
Marc van den B 1 maand geleden geplaatst
Je kan je gids uiteraard wel aanmelden bij paypro zodat andere mensen je product gaan promoten. Bij elke verkoop zet je dan bijvoorbeeld de helft af. 
Kegels Bettina 1 maand geleden geplaatst
oh super 
dank voor de tip  :-))
Elke Aerts 1 maand geleden geplaatst
Wat relevant is voor dat artikel. Als voor dat artikel jouw cursus relevant is kan je dat aanbieden, als een ander product relevanter is doe je dat :-)
Kegels Bettina 1 maand geleden geplaatst
Ok dankjewel 👍
Maarten   1 maand geleden geplaatst
Dit is puur een branding vraag. Natuurlijk zijn dit aardige reacties en natuurlijk zul je eerder wat conversies hebben met bestaande producten, maar wil je die tijd daar wel in steken.

Buiten dat krijg je reacties hier die aansluiten bij de cursus wat gewoon 100% logisch is als het om affiliate marketing gaat.

Je vraag gaat meer over het bekend maken van je eigen product. Een echte cursus wat daarover gaat heb je denk ik niet voor 47 euro, zet daar maar een paar nullen achter.

Maar omdat iedereen elkaar hier op dit mooie forum van Jacko helpt, geef ik je ook graag mijn tips mee in de hoop je er wat mee kunt.

Ik zie het zo:

Als het doel van je website is om jezelf/product te promoten en je kennis en ervaring met de wereld te delen, zou ik dus op het promoten daarvan focussen en niet op producten van andere bedrijven.

Als Google ook zo in het begin dacht was het nooit geworden wat het nu is.

Je moet alleen meer aan promotie en marketing doen wat natuurlijk buiten de AMR cursus valt, maar zeker wel die technieken te gebruiken zijn.

Dus mijn advies is het volgende:

1) Start je website
2) Focus je op het voordeel van je kennis in AL je artikelen en waarom jij de go to -vrouw bent in de anti-stress markt

(Doe voor punt 2 extra je best omdat de gezondheid en stress markt natuurlijk veel concurrentie heeft, maar iedereen is uniek dus jij ook en is er dus altijd een kans om te slagen.)

3) Promoot ALLEEN je eigen diensten en geen diensten van anderen in het begin

(Ja, conversies gaan langer duren maar dat is toch logisch? Mensen moeten eerst weten waarom je product beter is dan wat er al is voordat ze tot koop overgaan.)

Je hoeft jezelf niet zo veel te promoten als je geen life coach bent, ben je dat wel is het belangrijk je naam te promoten en zo het vertrouwen te winnen van je doelgroep.

4) Herhaling:  Alleen jezelf openbaar promoten en je eigen diensten. Niets ego aan, puur slim zaken doen.

Affiliate werk kun je altijd later doen als je eenmaal een business hebt die loopt met email bestand.

5) Elke blog en elk artikel moet zaken bevatten die je merk en voordeel van je product versterken zoals:

Waarom ABC een goed alternatief is tegen stress
12 dingen die niemand weet over het verminderden van stress en je echt zou moeten weten
3 misverstanden die ik met product ABC voor je ga oplossen

Dat zijn wat voorbeelden, natuurlijk moet je zoekwoord onderzoek doen maar het doel van je artikelen moeten dit soort zaken bevatten als je ten minste wil dat je product goed gaat verkopen online.

Mensen willen weten wat het is, waarom het beter is, of je te vertrouwen bent en weet waar je over spreekt/schrijft en de prijs niet al te hoog is.

De rest is alleen maar bijzaak.

Je hoef echt je levensverhaal niet op je site te zetten tenzij je jezelf moet promoten omdat je ook een coach bent bijvoorbeeld.

6) Om de 4 paragrafen en aan het einde van elk artikel vragen om Naam en E-mailadres voor de Enormail Email Autoresponder dienst.

(Verzamel dus meteen, ook al kent niemand je nog, naam en email van iedere bezoeker die je naar je site krijgt en geef ze bijvoorbeeld een extra PDF document waar je ze gaat vertellen wat je product precies voor voordelen heeft ten opzichte van wat er al bestaat om stress te verlagen)

Misschien heb je wel 5 beste tips tegen stress? Zet dat in je gratis PDF en geef dat weg voor naam en email van je bezoekers.

De kosten voor Enormail zijn niet zo extreem hoog per maand en het voordeel is op lange termijn zeer groot.

Dus wil je je eigen product vermarkten en bekend worden zul je de affiliate methodes later moeten gebruiken, met later bedoel ik dat je natuurlijk later andere producten kunt promoten vie email.

Maar let op: Zodra je een ander marketing 'geluid' op je site laat horen en zien aan niet alleen Google maar ook je bezoekers en ze dus door de war raken over wie je nu bent en wat je te koop hebt, dan gaat het allemaal langer duren en kan het ook helemaal mislukken.

Dus focus op 1 ding, je eigen product en alleen dat en niets anders.
Doe zoekwoord onderzoek in je markt en maak goede titels zoals ik aangaf in het begin waar je lezers ook echt wat aan hebben
Ga je doelgroep uitleggen waarom jij de persoon bent die alles weet over het verlagen van stress en waarom jij dus de beste optie voor je doelgroep bent.

Je moet nu een beetje alleen aan jezelf denken ja, daar is niets mis mee, als geen bedrijf dit had gedaan werden ze ook niet bekend.

En als het doel is om je doelgroep te helpen is daar niets mis mee.

Men moet weten waarom jij anders bent en ook je product leren kennen.

Om je nog beter te helpen, ga naar Google en type het volgende in:

Rituals

Zie je hoe de hele eerste pagina van Google over hun merk gaat, hun product?
Zie je ook dat het een fantasiewoord is en niemand weet wat het woord daadwerkelijk betekend anders dan door hun marketing een bekendheid?
Weet je hoe veel concurrente er zit op deze markt waar Rituals zich in begeeft?

Ook hun merkomschrijving is gewoon mega uniek.

Dit bedrijf is echt een perfect voorbeeld als het aankomt op de vraag: Hoe je jezelf en je merk moet promoten online.

Zou je dus hun strategie bestuderen, dan kan het goed zijn dat je ook succesvol gaat worden.

Bekijk alleen al in Google de vragen die de doelgroep over het product heeft.
Leer van die dingen en doe hetzelfde voor je eigen product.

Heel veel succes! 
Kegels Bettina 1 maand geleden geplaatst
Super dankjewel voor de info Maarten; 
ga ik zeker mee aan de slag 👍
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 14 September 2021 om 18:56
Aantal lezers 47
Aantal reacties 9