Crypto 2020

Laatste reactie 24/02/2020 21:46 door Edwin
· Markeren als ongelezen
Bram H 3 maanden geleden geplaatst
Crypto in 2020
🔥 Pieter Dijkshoorn 3 maanden geleden geplaatst
Wat bedoel je Bram?
Hallo iedereen,

Ik wist niet zo goed waar ik dit moest plaatsen, dus maakte ik een nieuw topic aan,  excuus alvast als dit niet de bedoeling was ik ben nog nieuw :)

Ik zou jullie willen informeren over crypto in 2020. Wat staat er in de planning en hoe kan er geld mee verdienen worden. 
🔥 Pieter Dijkshoorn 3 maanden geleden geplaatst
Dan zit je hier goed hoor.
Wat wil je met ons delen?
Allereerst wil ik natuurlijk mijn site cryptobegrijpen.nl promoten (tips zijn zeker welkom!) En Ik zou voor iedereen die er interesse in heeft mijn strategie willen delen die mij 1000 euro in een maand heeft opgeleverd.
Bovendien komt de Bitcoin halving eraan en ben ik benieuwd wat de mening daarover is in deze groep! 
🔥 Sieto vd 3 maanden geleden geplaatst
Hi Bram,

als ik je site bekijk (ik lees onder andere: "Je wacht dan tot de prijzen omhoog gaan. Bij deze methode wacht je een dag, of meerdere dagen. Daarom heet dit daghandelen (daytrading)."), dan lijkt je strategie meer op hopen dan op handelen?

Misschien moet je eens naar de cursus van @tradermark​ kijken?
Mark de Vries 3 maanden geleden geplaatst
Netjes hoor! Als je €1000 per maand verdient door actief cryptovaluta te kopen en verkopen, dan doe je het goed! Het is namelijk een asset class vol valkuilen.

Zou je (zonder je strategie weg te geven) wat info kunnen geven over je:

Maximale draw down
Minimale risk to reward ratio
Win rate en expectancy
Eventuele discretionaire factoren

Thanks!

Edit: Ik heb net je "strategie" gelezen en sorry man, met alle respect... dit kan echt niet. Valt wat mij betreft onder misleiding. Wat je eigenlijk zegt is koop een loterij ticket en wacht tot je een prijs wint en koop een nieuw ticket. Dat is niet hoe traden/beleggen werkt.
Bas Vd 3 maanden geleden geplaatst
Dit is idd gewoon puur gokken.

Niks mis mee maar zet het er dan duidelijk bij.
Bedankt voor de kritische blik! Leer ik van. Ik heb het inderdaad misschien iets te simpel neergezet. En echt traden is het misschien ook niet. 

Het is en blijft natuurlijk altijd gokken, maar ik stap niet eenvoudigweg weg in een munt. Ik kijk naar de verwachtingen voor de komende maand(en) en heb daar uren onderzoek naar gedaan. 

Bij bijvoorbeeld ETH was er genoeg nieuws te vinden dat de prijs in februari flink omhoog zou gaan. In dat geval heb ik daar voor 1000 euro aan ingekocht en verkocht op de dagen dat deze winst maakte steeds kleine bedragen als de prijs boven de 1000 kwam. Wel levensgevaarlijk natuurlijk op je geld op het platform te laten staan, maar andere valuta's gaan naar een wallet.

Nu staat mijn positsie op ongeveer 945, terwijl ik in februari tot nu toe meer dan 450 heb verkocht. Dus nog steeds 400 winst. Op de dagen dat de cijfers het rood ingingen heb ik gewacht tot het bijtrok, aangezien de grotere munten zich vaak weer herstellen.

Ik hoop dat het zo iets duidelijker is en anders hoor ik het graag. Ik zal mijn site de komende dagen aanpassen, en met de cursus van Mark ben in inmiddels begonnen!
Mark de Vries 3 maanden geleden geplaatst
@bram Leuk en welkom bij de club. Mocht je vragen hebben, stel ze dan gerust in de cursus omgeving of per mail. Ik sta klaar om je te helpen. Denk dat er een hele nieuwe wereld voor je opengaat! 😊
reactie op @tradermark:
Sieto vd krijg ik een referral fee? 😁
3 maanden geleden

Beantwoorden

Mark de Vries Haha, yeah sure. wat is je Bitcoin adres? 😂
3 maanden geleden

Beantwoorden

toon 1 overige reactie(s)
Edwin v M 3 maanden geleden geplaatst
Hi, dit is wel een goede plek om mijn vraag te stellen. Is het enigszins realistisch / haalbaar om te denken dat ik door middel van een API (van Coinbase) ge-automatiseerd geld kan verdienen met crypto? Ge-automatiseerd als in, dat de te schrijven software geauthoriseerd kan kopen en verkopen op basis van regels die ik zou aangeven. Bijvoorbeeld, koop x van Bitcoin voor (stel) 100 euro als test. Elke x minuten / uur / etmaal / dag / whatever de koersen checken automatisch, als de prijs / winst boven (bijvoorbeeld) 30% is --> verkoop de gekochte Bitcoin --> nu 130 euro. Elke x uur / whatever koers checken, als het weer op een bepaald niveau is kopen voor 130 euro --> cyclus begint opnieuw en wachten om met winst te verkopen --> etc ? Ik weet dat er geen inhoudelijke kennis of voorspelling bij zit, maar de vraag is meer maakt het uit? Slow & steady increase. Op gegeven moment de basis inleg weer terug storten for safe keeping, dan is het puur profit omdat het door blijft draaien. Hoeveel winst is nodig ivm eventuele commissies afdragen per transactie en van bitcoin naar euro en andersom? Of kan ik deze droom gewoon beter vergeten en niet aan beginnen? :) 
reactie op @edwinvm:
Sieto vd als je op alle vragen die je stelt, zelf het antwoord zou kunnen geven, dan zou het *mogelijk* haalbaar zijn. Maar gezien de hoeveelheid vragen denk ik dat je dit avontuur aan je voorbij moet laten gaan.

Er zijn overigens al wel diensten die dit aanbieden (geautomatiseerde hoppers).
3 maanden geleden

Beantwoorden

Jurre SI Zoals aangegeven is Cryptohopper een optie, ook met Gunbot kun je zoiets doen. Je kunt echter zoveel dingen instellen aan deze bots/hoppers dat je je heel goed moet inlezen en moet opletten.

Heb je niet alle instellingen goed ingesteld dan kan het verkeerd gaan en ben je op een geautomatiseerde manier snel al je geld aan het verliezen.
3 maanden geleden

Beantwoorden

Edwin v M Bedankt Jurre, Bram en Sieto. Goede tips, lijkt me prima om te kijken naar die reeds bestaande hoppers/bots (waarom het wiel opnieuw uitvinden) :)
3 maanden geleden

Beantwoorden

toon 2 overige reactie(s)
Ik ben daar niet veel kennis van, maar ik heb het eens geprobeerd met cryptohopper, die kun je volledig zelf instellen aan de hand van tutorials op de site zelf deed het bij mij best goed en het is van Nederlandse bodem.
reactie op @bramc:
Sieto vd als beginner plaats je natuurlijk een affiliate link, maar dat wordt niet heel erg gewaardeerd hier.
3 maanden geleden

Beantwoorden

Bram H Excuus, ik zal eraan denken voortaan. Is er een regels-pagina? Ik heb hem nog niet kunnen vinden.
3 maanden geleden

Beantwoorden

toon 1 overige reactie(s)
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 22 February 2020 om 21:52
Aantal lezers 59
Aantal reacties 19