Ciao ciao

Laatste reactie 16/10/2018 16:52 door Thijs
· Markeren als ongelezen
Olaf van Gessel 2 maanden geleden geplaatst
Mijn naam is Olaf en ben 48 jaar.

Paar jaar geleden vanuit een "normale" functie in het bedrijfsleven begonnen met Affiliate Marketing. Hier ook een artikel over geschreven op LinkedIn (https://www.linkedin.com/pulse/internet-ondernemen-voor-dummies-case-study-olaf-van-gessel/). 

Daar kun je alles lezen over de eerste periode en hoe ik tot Sneakerwijzer ben gekomen.

Nu alweer een poosje verder en toch maar eens aangemeld bij de AMR. Leuk om over een van mijn favoriete onderwerpen te kunnen praten met lotgenoten oftewel "idioten" hahaha. Nee zonder gekheid, volgens mij denkt 95% van mijn kennissen en familie nog steeds dat ik gek ben. 😜

Maar ik weet dat deze markt ongekend groot is en eigenlijk een soort van oneindig...

Hoe dan ook, leuk jullie te leren kennen en natuurlijk allemaal tot ziens op 

www.sneakerwijzer.nl 

Jeroen Santing 2 maanden geleden geplaatst
Welkom Olaf

Veel succes!
reactie op @jeroensanting:
Olaf van Gessel Thx!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Mark de Vries 2 maanden geleden geplaatst
Ha Olaf, dikke site man! Draai je al een beetje leuke omzet?
reactie op @tradermark:
Olaf van Gessel Thx! 😊

Meer en meer, maar nog niet genoeg om van te leven. 

Komt wel! Jij dan?
2 maanden geleden

Beantwoorden

Mark de Vries Gaat de goede kant op! 😉
2 maanden geleden

Beantwoorden

Olaf van Gessel Hee hoe krijg je zo'n quote onderaan je reactie? 

Ik bedoel

 Tradewinst.nl ❤ Hoe ik geld verdien op de beurs
2 maanden geleden

Beantwoorden

Mark de Vries Op je profiel pagina onder je naam
2 maanden geleden

Beantwoorden

Olaf van Gessel Gracias!
2 maanden geleden

Beantwoorden


toon 4 overige reactie(s)
Jacko Meijaard 2 maanden geleden geplaatst
Leuk voorsteltopic Olaf!
Welkom!
Piet Hein Bouwkamp 2 maanden geleden geplaatst
Hey Olaf, coole niche!

Tof dat je ook al zo hard er aan werkt. 

Wat ik niet helemaal snap, je maakt mooie artikelen en dan verwijs je door naar een soort van shopomgeving op je eigen website. 

Vervolgens kan men daar weer doorklikken naar de echte shop waar de schoen aangeschaft kan worden.

Gaat dit niet keihard ten koste van je conversie? 

Ik had bijvoorbeeld niet in de gaten (ok, pas heel laat) waar ik op jouw website in de shopomgeving moest klikken om de schoen die ik vanuit het artikel had aangeklikt moest kopen. 

Het is een extra stap die op het eerste gezicht onnodig lijkt. 

Je hebt er denk ik ook veel werk van om jouw shopomgeving bij te werken. Daarnaast is een webshop niet zomaar iets, vooral niet als je hem goed converterend wil maken. 

M'n vraag is dus eigenlijk waarom je je niet helemaal richt op het promoten van de sneakers en het verkopen helemaal overlaat aan de webshops waar je naartoe verwijst?
reactie op @piethein:
Jacko Meijaard De user experience is een beetje onlogisch inderdaad.
2 maanden geleden

Beantwoorden

Olaf van Gessel Hoi Piet Hein,

Dank je voor je reactie en je feedback. Daar ga ik zeker wat mee doen.

Natuurlijk lijkt de extra stap onlogisch en niet nodig, maar er zijn wel een paar redenen voor te noemen. 

De eerste is dat op Sneakerwijzer elke sneaker maar 1 keer voorkomt. Die kan dan wel meerdere prijzen hebben omdat meerdere shops ze verkopen. 

Bijvoorbeeld deze sneaker https://www.sneakerwijzer.nl/sneaker/nike-air-max-90-wit-20/ die ook voorkomt op deze pagina https://www.sneakerwijzer.nl/nike-air-max-90-dames/ heeft 4 shops.

Daarnaast zijn er natuurlijk verschillende maten en als je op die "tussenpagina" komt, kun je meteen zien of ze in jouw maat er nog wel zijn en wat de beste prijs is.

Dus juist met de usability en user experience in het achterhoofd om te voorkomen dat je 10 links/shops af moet om elke keer te zien dat ze uitverkocht of er niet in jouw maat zijn...

Daarnaast voorkomt dit dat ik (soms wel voor 10 shops) elke link handmatig moet bijwerken in het artikel zodra er iets wijzigt.

Maar je brengt me wel op een idee: 

hoe zou het zijn als de "tussenstap", dus de sneaker met de shops en prijzen, op de eoa manier in het artikel zelf meteen "embedded" zou zijn?

Nogmaals dank voor je input,
Olaf
2 maanden geleden

Beantwoorden

Piet Hein Bouwkamp Hoe doe je het nu dan, ga je doorlopend zelf handmatig op zoek naar de laagste prijs voor iedere schoen waar je naar doorlinkt? 

Als het je te doen is om op 1 centrale plek dezelfde link te kunnen aanpassen, dan is misschien een plugin als thirsty affiliates iets voor je. 

Dat van het embedden is helemaal een goed idee, maar eigenlijk wil je niet aldoor handmatig de laagste prijs hoeven opzoeken. 
2 maanden geleden

Beantwoorden

Olaf van Gessel Hee Piet Hein,

Nee dat doet het systeem gelukkig voor me, dat is niet te doen met 10.000+ sneakers.

Het voornaamste in Sneakerwijzer.nl is dat het een makkelijke prijsvergelijker voor Sneakers is. Dus ipv alle (zelfde) sneakers er 14 keer op van 14 shops, de sneaker er maar 1 keer op maar dan met 14 prijzen. Zeg maar de Trivago van de sneakers ;-)

Ik zal een oplossing zoeken voor het embedden zodat de sneaker in het blogartikel meteen te zien is en dat je daar direct kunt doorklikken naar de shop van je keuze.

Mocht je nog meer tips hebben dan hou ik me aanbevolen.

Thx, fijn weekend!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Piet Hein Bouwkamp Misschien is het nog een idee om dit (Trivago onder de sneakers) nóg duidelijker te maken. Bijvoorbeeld met een ondertitel onder je websitenaam/logo en wat meer tekst op de homepage. 

Ondertitel zou kunnen zijn iets als: 

Sneakervergelijker - De mooiste sneaker voor de beste prijs 

of

Vergelijk de mooiste sneakers voor de beste prijs

En bij de navigatie items op de homepage zou ik achter dames, heren, jongens, meisjes het woord 'sneakers' plakken. Damessneakers, Herensneakers etc.

Het moet direct duidelijk zijn wat er achter iedere knop te vinden valt. En als je dan voor het eerst op de homepage komt is het ook direct veel duidelijker wat er allemaal te doen is op je website.

Het zou zomaar kunnen zijn dat dit ook beter is voor je SEO.
2 maanden geleden

Beantwoorden

Olaf van Gessel We zijn ermee aan de gang. Dank voor je tips!
1 maand geleden

Beantwoorden


toon 5 overige reactie(s)
Bas Vd 2 maanden geleden geplaatst
Mee eens, vind je shop omgeving erg onduidelijk. 

Moest ook even zoeken waar ik naar de shop kon. Daarnaast op desktop word ene lage resolutie foto zwaar vergoot waardoor het er niet meer uit ziet.

Maar leuk een keer een andere niche te zien, zeker veel mee te doen. User experience kan zeker omhoog.
reactie op @bas-nl:
Olaf van Gessel Hoi Bas,

Dank je voor je reactie en feedback.

Die resolutie zou absoluut niet mogen, heb je misschien de url of een screenshot wat je bedoelt? De afbeeldingen in de shop en in de artikelen moeten allemaal top eruit zien, ook op desktop. Dus dat moet een foutje zijn dat ik zeker wil herstellen.

En wat bedoel je met de shopomgeving?

Ik vraag dat omdat ik dat graag wil verbeteren maar er zijn verschillende "omgevingen":

* de sneakerprijsvergelijker zelf in de vorm van pagina's zoals 

https://www.sneakerwijzer.nl/nike-air-max-1-heren/ 

of bedoel je meer zoals een individuele sneaker waar je op terecht kunt komen vanuit een artikel zoals 

https://www.sneakerwijzer.nl/sneaker/nike-air-max-1-groen-4/

Dan kan ik gerichter verbeteringen doorvoeren, want user experience is juist waarop ik Sneakerwijzer wil onderscheiden van andere vergelijkers.

Alvast dank en fijn weekend,
Olaf



2 maanden geleden

Beantwoorden

R. LvB 2 maanden geleden geplaatst
Welkom, zeker als sneaker gek was ik direct getriggerd.. maar persoonlijk was ik direct al afgehaakt bij de beginpagina. Doet mij rommelig overkomen, alsof je op een site terechtkomt waar fake spullen verkocht worden.. de 1e indruk en de look&feel doen mij persoonlijk direct wegklikken. Komt ook omdat ik dus veel sneakersites ken.  
reactie op @rlvb:
Olaf van Gessel Hoi Remko,

Dankjewel voor je reactie. We zijn ermee aan de slag want idd is de homepage nog niet wat ie moet zijn. 

Wat mij (en anderen) vooral opvalt op de "standaard" sneakersites is dat juist die altijd heel druk en rommelig zijn en je gebombardeerd wordt met banners, sale, nieuwsbrieven etc etc 

Dat willen wij dus juist niet. Het moet clean, eenvoudig en simpel te bedienen zijn. 

Dus vandaar mijn vraag: waarom vind je het rommelig en heb je miss een voorbeeld van wat je dan een mooie/goede website vindt?

Alvast dank!

Groet,
Olaf
2 maanden geleden

Beantwoorden

William 2 maanden geleden geplaatst
Veel succes Olaf! 
reactie op @william4:
Olaf van Gessel Dank je!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Willem van der Heijden 2 maanden geleden geplaatst
Gaaf artikel Olaf, je hebt al heel wat ontwikkeling doorgemaakt met je website! 

Veel succes verder!
reactie op @willemvanderheijden:
Olaf van Gessel Thx en zeker.

Never ending story uiteraard!

Jij ook veel succes.
1 maand geleden

Beantwoorden

Thijs Blankestijn 2 maanden geleden geplaatst
Welkom Olaf, ik ben zelf nog maar een beginner, dus zal mijn (niet bestaande) advies aar ff inslikken. Heel veel sterkte met het wel of niet toepassen van zoveel mogelijk van de bovenstaande tips en adviezen. Zet 2 Nov in je agenda er is dan een informele meeting om 5000+ leden te vieren, kun je misschien nog een beetje netwerken. Oh ja, en laat ik dan ook meteen het seminar noemen (waarvan ik de datum niet meer weet), want anders doet @jackomeijaard​ het. 🤪 🤪 😂 😂 
reactie op @thijsblankestijn:
Olaf van Gessel Hee Thijs,

Dank voor je reactie en veel succes met je site. PS check je site even want net werkte hij niet...
1 maand geleden

Beantwoorden

Thijs Blankestijn Da's raar, bij doet ie het prima. Misschien komt het doordat @leongotje​ wat onderhoud gedaan heeft aan het marketheme thema. 
1 maand geleden

Beantwoorden

Olaf van Gessel Denk het want nu doet ie het weer prima.

Veel succes met afvallen ;-)

En de business natuurlijk!
1 maand geleden

Beantwoorden

Thijs Blankestijn Dankjewel 
1 maand geleden

Beantwoorden


toon 3 overige reactie(s)
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 12 October 2018 om 16:30
Aantal lezers 53
Aantal reacties 30