Artikel schrijven

Laatste reactie 23/02/2021 20:30 door Lander
· Markeren als ongelezen
Arwin B 1 maand geleden geplaatst
Hai allemaal,
Ik vroeg me af hoe de meeste mensen die al wat meer ervaring hebben in affiliate marketing ervoor zorgen dat je genoeg informatie hebt over het product wat je promoot om elke week een nieuw artikel te kunnen publiceren. Hoe doe je dat bij wat kleinere producten in bijvoorbeeld de niche verzorging? En raken de keywoards langzamerhand niet op? Is hert echt belangrijk om elke week een artikel te publiceren of zouden bijvoorbeeld 5 goeie artikelen met specefieke keywoards al goed genoeg kunnen zijn om de gewenste hoeveelheid bezoekers te kunnen behalen. 
Nick van Asperen 1 maand geleden geplaatst
Hoi Arwin, 

Allereerst is het erg belangrijk om consistent content op je website up te loaden. Dus elke week is wel echt noodzakelijk om bezoekers te kunnen trekken. Google gaat je namelijk belonen als jij elke week iets op je website plaatst. Houd wel rekening dat het lang kan duren voordat je gaat ranken in google. 

Ik zou wel een niche zoeken waar je zelf al veel over kunt schrijven, dit maakt het namelijk een stuk gemakkelijker. Je kan je website ook een stuk breder maken qua onderwerpen en dan verzorging als subcategorie gebruiken. 

Maak eerst een goed plan voor jezelf hoe je onderzoek gaat doen en schrijf bijvoorbeeld zo veel mogelijk ideeën op om nieuwe artikelen te schrijven. Wees hier creatief in en zorg dat je het net iets beter doet dan je concurrent. 

Ook is het belangrijk om veel onderzoek te doen naar het product wat je promoot. En probeer je vervolgens in de potentiele koper te verplaatsen. Waar is de koper van jouw product naar opzoek? 

Verzorging is namelijk heel erg breed en daar kan je heel veel kanten meer op zoals: 
- Verzorging voor mannen, vrouwen, kinderen, dieren, planten, en ga zo maar door. 

Zoek dus ook naar verschillende soorten producten die allemaal met verzorging te maken hebben. 
Maarten   1 maand geleden geplaatst
Ik weet dat men dat steeds zegt. Maar ik heb daar dus een totaal andere kijk op na jaren privé coaching van mijn coach uit de VS.
Even Back to Basics. Een affiliate site is een website die een product van een ander promoot en bij een succesvolle conversie (van een bezoeker) de eigenaar van die affiliate site een commissie zal ontvangen.

Dus het doel is het promoten van dat product of van die dienst.
Er is niets meer dan dat wat je doen moet met zo'n website.

Als men zegt dat je elke dag een blog moet schrijven gaat dit meestal over een site die veel groter is of het doel is om hem groter te maken wat we de zogenaamde autoriteit site noemen of een grote niche site.

Hier een voorbeeld om je wat te helpen:

Als jij goed zoekwoorden onderzoek doet en je artikel gaat scoren in Google en Google gaat je nu bezoekers sturen, dan is het jouw taak om die bezoekers te laten converteren. Met andere woorden, je teksten moeten de bezoekers aanspreken en als je dat lukt zal hij/zij op je links klikken.

Zo simpel is het en niet meer dan dat.

Je kunt dus met 1 artikel wel 10 verkopen per dag doen als je een artikel hebt dat:

1) Aanslaat bij je bezoeker
2) Een oplossing geeft aan je bezoeker die beter is dan je 3 grote concurrenten
3) De bezoeker het ermee eens is dat hij/zij dit kopen moet

Krijg 10 verkopen per dag en je hebt iets moois lopen.

En ja dat kan met 1 artikel. Maar het komt natuurlijk niet vaak voor omdat dit afhankelijk is van je markt, concurrentie en natuurlijk het zoekwoord van je artikel.

Maar mogelijk is het zeker wel!

Als je 1 product wil promoten en je wil niet meer dan 10 blogs schrijven is dat prima!

Maar zorg er dan wel voor dat die blogs dus je doelgroep aanzetten tot koop (belangrijk)

De reden waarom sommige ook meer schrijven is omdat ze een niche hebben waar je veel over kunt schrijven of dus zoals ik schreef een autoriteit site (Grote site onder een grote markt)

Meer content is vaak dus meer zoekwoorden = op meer zoekwoorden gevonden worden.

Maar als je alleen 1 product promoot is het zonde van je site om meer dan 15 tot 20 goede blogs te schrijven.

Want je loopt dan het risico dan je bij blog 21 in herhaling gaat vallen en per ongeluk hetzelfde zoekwoord gaat gebruiken die je al in je andere blogs had gebruikt.

Dat noemen ze in technische bewoording, keyword cannibalisation.

Niet te veel op die moeilijke termen letten, onthoudt het volgende:

1 zoekwoord is 1 artikel.

Dus schrijf je over 10 tips om het product goed te gebruiken, maak dan niet het volgende artikel 12 tips met hetzelfde zoekwoord.

1 zoekwoord = 1 pagina. Je tussenkopjes en welke je moet gebruiken kun je 'lenen' van je 3 grootste concurrenten in Google op plek 1 2 en 3 onder de betaalde advertenties.

Kopieer niet 1 op 1 hun tussenkoppen maar maak je eigen die toch die woorden van je concurrent bevat.

Dus nogmaals:

1) Zoek zelf je zoekwoord in Google op
2) Open je 3 concurrenten onder de betaalde advertenties
3) Maak een aantekening van hun tussenkopjes H2 tot H6
4) Let op waar ze het zoekwoord IN die tussenkopjes gebruiken en doe hetzelfde
5) Tel het aantal tussenkopjes H2 tot H6
6) Tel het aantal afbeeldingen en video's

Maak nu je eigen artikel en gebruik deze info van je concurrenten als lay-out en startpunt.

Velen hebben het over https://www.ensie.nl/betekenis/consistent maar ik zie dat toch anders als ik naar de Nederlandse vertaling kijk.

Wel is er een uitleg die dichtbij komt uit het woordenboek:

Consistent
Consistent, - stevig, vast; duurzaam, blijvend. <--

Neem dan blijvend. Maar ook daar ben ik het dus niet mee eens.

Waarom?

Ik ken genoeg sites die geen enkele update hebben gehad qua content in 3 jaar en die scoren nog steeds in de top 3 van Google.

Ik ken een loodgieter en zijn site heeft maar 1 artikel en staat al 4 jaar in de top 3 van Google.

Er zijn wel 10-tallen bedrijven die in de top 10 van Google staan die niet elke dag of elke week een artikel publiceren.

Ik weet wel waar dit idee vandaan komt, namelijk de freshness signaalwaarde van een nieuwe blog.

Helaas is dit door mensen in de VS totaal verkeerd uitgelegd en staat er letterlijk nergens in de Google help documentatie dat een websitehouder elke dag moet bloggen.

De grote misvatting komt van Search Engine Land en dat soort sites.

Wat men vergat is dat alleen nieuws-sites blijven scoren als ze elke dag of elke week publiceren omdat het content is wat Google ziet als Nieuws.
Buiten dat staan die sites ook zo in de index van Google, denk aan nu.nl - Telegraaf etc.

De rest is allemaal bijzaak.

Wat overigens wel geldt voor YouTube.

Daar wil je zo veel mogelijk blijven uploaden qua Video's en niet alleen om beter gevonden te worden in YouTube maar meer omdat je bezoekers uitkijken naar je nieuw video's.
Dan krijg je dus meer trouwe volgers die elke week uitkijken naar een nieuwe video.

Google heeft wat dat betreft veel minder regels.

Het enige wat Google meet is het volgende:

1) Zoekwoord in Google ingegeven door persoon, persoon klikt op Enter
2) Hoe vaak heb ik dit zoekwoord in de index
3) Welke pagina's hebben gisteren clicks ontvangen voor dit zoekwoord
4) Zijn er nieuwe kandidaten die uit de A/B testfase kunnen, zo ja selecteer 1 nieuwe pagina
5) Herbouw index
6) Herordenen van index
7) Laat zoekresultaten zien in elke slot vanuit de opgebouwde index
8) Zet nieuwe kandidaat op plek 4 of 5 in zoekresultaten
9) Bereken alle indexering concurrentie voor dit zoekwoord
10) Toon zoekresultaten en totaal aantal gevonden pagina's met zoekwoord

(En dat allemaal binnen 0,0010 milliseconden of hoe snel het ook is)

(Je snapt wel waarom Google veel servers heeft over heel de wereld omdat dit echt zo snel moet als mogelijk is)
(Er gebeuren nog wat zaken voordat jij de zoekresultaten ziet maar dat is nu niet relevant dan zit je morgen nog te lezen namelijk)

Maar dat is ongeveer wat Google doet als iemand een zoekopdracht ingeeft.

En als die persoon nu op je pagina klikt (Zie je nu hoe belangrijk je titel is?) En ze klikken door en lezen je artikel en klikken op je links.

Dan is dat een signaal in Google dat die zoekopdracht past bij die pagina (Hopelijk die van jezelf)

Wat ik bedoel met het selecteren van een kandidaat is dat er soms eens in de zoveel tijd een nieuwe site gekozen gaat worden om in de top 10 te gooien.

Veel denken dan WOW ik sta in Google op plek 2!!

Haha, ja ok, voor nu maar sta je daar morgen en volgende week ook?

Wil je dat garanderen?

Zorg dan voor bezoekers en conversie. Ik kan het niet vaak genoeg zeggen hoe belangrijk je content en conversie is.

Nu snap je ook waarom een copywriting cursus soms wel 10K kan kosten.

Omdat woorden letterlijk kunnen 'verkopen'.

Anyway, voor ik morgen nog aan het typen ben en moet ook zelf weer aan de slag wens ik je alle succes!
reactie op @maartn:
Lander De Wulf Wat een hoop interessante info! 😁
Thx
1 maand geleden

Beantwoorden

Arwin B 1 maand geleden geplaatst
Hai Nick en Maarten, bedankt voor jullie leerzame tips en het creëren van verschillende perspectieven!
Ik zal snel aan de slag aan en de informatie verwerken. 
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 22 February 2021 om 17:06
Aantal lezers 77
Aantal reacties 7