Aantal Paypro-clicks in een review [casus AMR-review]

Laatste reactie 04/04/2020 01:12 door Jan
· Markeren als ongelezen
Jan van de Ven 2 maanden geleden geplaatst
Hallo iedereen,

Ik zie soms mooie topics voorbij komen met de vraag: "Moet ik nou met buttons, call to actions of tekstlinks werken?"

Het antwoord is steevast: testen. Het is per site anders en per content-type anders (reviews, how-to's, wiki's).

Hier doe ik mijn kleine bijdrage: ik zie dat bij het content-type reviews ongeveer iets minder dan 50% van alle lezers van zo'n review op mijn Paypro-linkjes klikken bij alle reviews waarin ik alleen maar tekstlinks heb staan (dus geen buttons of grote gekleurde CTA's).

Een voorbeeldje van een review over de AMR zie je in de screenshots.

Ik zal binnenkort een aantal reviews in de gaten houden waar ik wél buttons/grote CTA's in heb gezet. Kijken of het aantal Paypro-clicks hoger of lager dan die 50% zal uitkomen.

Ik ben benieuwd of buttons / grote CTA's beter werken.
Jarno - 2 maanden geleden geplaatst
Zijn de gegevens uit Google Search Console niet gebaseerd op kliks vanuit Google naar jouw site?

Dus dat je x aantal vertoningen hebt in de zoekresultaten, en een percentage van de mensen klikt daadwerkelijk op jouw zoekresultaat.
Jan van de Ven 2 maanden geleden geplaatst
Ja daadwerkelijk aantal lezers is toch wel hoger. Even vergeten ook dat Search Console ook vanwege privacy niet alle kliks vanuit Google registreert.

Dus dan klikken zo'n 25% op een tekstlink in content type: review.
Jan van de Ven 2 maanden geleden geplaatst
Maar ook bij andere reviews met tekstlinks is dat dus 25%


Ik doe niet zo pietje precies omdat we op het hbo hebben geleerd te waken voor schijnprecisie.
Paco V. 2 maanden geleden geplaatst
Het is een goedbedoelde post, ik bedoel mijn reactie dus zeker niet onaardig maar denk wel dat het belangrijk is te vermelden dat je met de volumes uit deze screenshots helemaal geen test kunt doen en ook geen conclusie kunt trekken over wat beter of slechter werkt. Nog los van het vergelijken van verschillende posts.

Ik zou tekstlinks, knoppen, plaatjes gebruiken waar je dat logisch vindt en de focus leggen op belangrijkere zaken zoals het beter maken van de content en je unieke aanbod (waarom moeten mensen via jouw link kopen).

Zekerheid of schijnzekerheid lijkt me een belangrijk verschil, vooral in de afweging of je ergens tijd aan moet besteden.
Jan van de Ven 2 maanden geleden geplaatst
Dankjewel. Ik ga de komende tijd beter op deze dingen letten.
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 03 April 2020 om 00:22
Aantal lezers 65
Aantal reacties 6