700 registraties op https://swaps.be

Laatste reactie 02/04/2019 21:55 door Wahe
· Markeren als ongelezen
Sem Vande Capelle 2 maanden geleden geplaatst
Hallo iedereen,

Zopas heb ik mijn 700ste 😃 registratie binnengehaald op m'n online ruilplatform ==> https://swaps.be
Dit na amper 3 maanden gelanceerd te zijn.

211 games worden reeds aangeboden door mensen verspreid over het hele land (België).

Voorlopig nog geen inkomsten hiervan jammer genoeg, maar hoop dat dit naarmate de tijd vordert wel op gang zal komen...

De inkomsten van dit platform zijn momenteel volledig afhankelijk van de verkoop van swapcoins. Dit is de virtuele munteenheid waarmee mensen een game kunnen aanbieden of ook kunnen betalen in ruil voor iemand anders zijn/haar game.

Misschien moet ik ook even brainstormen om andere inkomst bronnen te onderzoeken. Vandaar had ik graag even jullie input gekregen. 😉

Ik zat bijvoorbeeld te denken aan het partner programma van bol.com om zo advertenties te laten zien van gaming consoles, computers of zelfs nieuwe games. 

Wat denken jullie? 

Ik hoor het graag!

Alvast bedankt ;-)
Sem
reactie op @sem:
Coen Olde Bijvank Interessant! Helemaal omdat je het hebt over de virtuele munt “swapcoins” is deze gekoppeld aan een Exchange of helemaal in eigen beheer?

Goed bezig! En idd helemaal wat anders zo als Jacko schrijft, top!!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Sem Vande Capelle Bedankt Coen! Helemaal zelf in beheer, van A --> Z... Heb er dan ook 3 jaar over gedaan om te ontwikkelen 🙊

Thx voor je leuke reactie, doet me goed 👌
2 maanden geleden

Beantwoorden

Coen Olde Bijvank Jeetje 3 jaar!! Maar echt heeel heeel vet! Ziet er ook strak uit!!

Mijn droom of wens is nog om een cryptocurrency te lanceren die gekoppeld is aan mij CoinGids platform.. dus investeerders, mensen die in mij geloven gaan de waarde bepalen 😁🤓.

2 maanden geleden

Beantwoorden

Sem Vande Capelle Thx! Blij met je reactie, momenteel ben ik druk bezig met het ruilproces anders voor te stellen. Want merk dat er veel mensen daar afhaken momenteel. Het proces om een game aan te bieden zit goed, met nu al 211 games aangeboden. 

Nu nog het ruilen op gang krijgen en we hebben een business (tot de streamingdiensten het gaan overnemen binnen x-aantal jaar) => Google Stadia, Playstaton Now, Xbox Project x Cloud,... 

Maar misschien kan dat net de sterkte zijn van Swaps, doordat er zo schaarste zal zijn van games op disc... We zien wel hoe het uitdraait.

En cool idee heb je, DREAM BIG heet dat dan ;-) Wens je veel succes!

& Een prettig weekend uiteraard!
2 maanden geleden

Beantwoorden

toon 3 overige reactie(s)
Jacko Meijaard 2 maanden geleden geplaatst
Mooi zeg! Is heel wat anders dan wat de meesten doen. 

Hoe kom je aan de leden? Adverteren?

Gefeliciteerd met het succes!
@jackomeijaard​, inderdaad. Facebook marketing is waarmee ik m'n klanten binnenhaal.

Ook werd ik al meermaals geinterviewd door verschillende kranten, wat ook voor wat leden zorgde:

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190108_04087868

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20181227_04067240/hobby-voor-jonge-en-oude-gamers-goedkoper-maken

https://kw.knack.be/west-vlaanderen/nieuws/samenleving/bruggeling-ontwikkelt-swaps-een-uniek-internetplatform-waar-je-games-ruilt-met-elkaar/article-normal-353063.html

Leuke tijden om in te leven ;-) Wel niet goedkoop momenteel door de hoge Azure kosten, mailerLite kosten, Facebook marketing kosten,... 

Hopelijk is dit een investering in de toekomst ;-)

Vandaar, alle feedback of tips zijn welkom.

Prettige dag nog!
Danielle Roof 2 maanden geleden geplaatst
Het programma van Bol.com is zeker een idee. Ik doe dit ook op mijn blog. Heb soms beste leuke kleine verdiensten. Zo kan je in ieder geval een klein deel van je kosten terugverdienen. 
reactie op @danielledenbroeder:
Sem Vande Capelle Super, dan bekijk ik dit vanavond eens! Leuke blog heb je ook 😃👍
2 maanden geleden

Beantwoorden

Danielle Roof Jij kan hele mooie blogs schrijven met titels als de beste gameconsoler of de tien actie games van dit moment. Gewoon je bezoekers extra waarde geven en daarom je affliaites verwerken.
2 maanden geleden

Beantwoorden

toon 1 overige reactie(s)
Willem van der Heijden 2 maanden geleden geplaatst
Gave website Sam, en een mooie mijlpaal die je bereikt hebt. 

Waarschijnlijk speel je zelf ook weleens op een game console als je met zo'n idee bent gekomen. Je zou dan blogartikelen kunnen schrijven waarin je laat zien welke producten jij gebruikt en daarbij affilaite links naar het kopen van deze producten plaatst. 

Ook zou je top 10 (of ander getal) lijstjes kunnen maken. Bijvoorbeeld van de beste headsets, controllers, etc. 

Dit zorgt niet alleen voor inkomsten van bezoekers die al op je website zijn vanwege de promotie via social media, maar ook voor organische bezoekers die gratis uit Google komen.

Succes met het project!
reactie op @willemvanderheijden:
Sem Vande Capelle Thx voor de waardevolle feedback Willem.

Inderdaad, ik speel nu en dan nog eens een game (wanneer ik tijd vind). Hoe het idee is ontstaan vind je hier terug ==> https://swaps.be/waarom-swaps

Het blog idee is inderdaad héél leuk! Dan zou dit een subsite gaan worden van Swaps zoals bv blog.swaps.be met daarin leuke artikelen. TOP IDEE, bedankt daarvoor ;-)

Ik dacht hier niet meteen aan omdat Swaps een SPA Angular web applicatie is, wat voor SEO totaal niet gunstig is.

Dit kan opgelost worden door op een subdomein met wordpress een blog te starten...

Let's goooooo 😃👍

2 maanden geleden

Beantwoorden

Willem van der Heijden Leuk om te lezen inderdaad. De dure prijzen van nieuwe games zijn inderdaad een pijnpunt waar de bezoekers van je site mee kampen. 

Succes met het opzetten van de blog. Houd ons op de hoogte!

2 maanden geleden

Beantwoorden

Bert van den Einden 2 maanden geleden geplaatst
Leuk om te lezen man!

Wat betreft traffic sluit ik me aan wat @willemvanderheijden​ hier boven me zegt.

Als ik jou was zou ik ook iets organisch gaan neerzetten waarmee je een continue bezoekersstroom kunt neerzetten. Dat is namelijk pas het echt goud zeg maar.

Verder zou je kunnen kijken naar andere kanalen waar veel mensen op zitten die games willen kopen/ruilen. Denk bijv. hier in NL aan Marktplaats en andere gerelateerde bieding sites.

Succes verder!
reactie op @bertvandeneinden:
Sem Vande Capelle Thx Bert!

Wat bedoel je precies met "iets organisch" neerzetten? 😊

Ook dat is een leuke tip! Ben blij dat ik de vraag gesteld heb 😃👍
2 maanden geleden

Beantwoorden

Bert van den Einden Met iets organisch neerzetten bedoel ik eigenlijk niks meer dan veel goede content (op basis van een degelijk keyword/concurrentie onderzoek) neerzetten ;)
2 maanden geleden

Beantwoorden

Jacko Meijaard 2 maanden geleden geplaatst
Kijk eens naar https://hulc.nl/

Denk dat voor jouw project wel interessant is om daar iets mee te doen.
reactie op @jackomeijaard:
Sem Vande Capelle Thx, will do Jacko 👍
2 maanden geleden

Beantwoorden

Danielle Roof Dank je wel Jacko, heb mij ook aangemeld. 
2 maanden geleden

Beantwoorden

K Westerink 2 maanden geleden geplaatst
Wow gaaf resultaat
Hoi iedereen,

We laten er geen gras over groeien, stevig doorgeknald dit weekend én de blog gelanceerd ;-)

==> https://blog.swaps.be

Prettige zondag avond nog! (nu ga ik ook even wat chillen 😁)
reactie op @sem:
Willem van der Heijden Hard gewerkt kerel!

Nu knallen met die artikelen 
2 maanden geleden

Beantwoorden

Jacko Meijaard Hi Sem!

Waarom de blog op een subdomein?
Qua SEO is het beter om 'm als /blog te hebben.
2 maanden geleden

Beantwoorden

Sem Vande Capelle Dag Jacko! 

Heb er niet bij stilgestaan waarom ik het als subdomein heb ingesteld. Wist ook niet dat dit invloed had op SEO. Zal het vanavond eens bekijken, bedankt voor je bericht!
2 maanden geleden

Beantwoorden

Sem Vande Capelle Hoi Jacko, nog even een vraagje.

Om swaps.be/blog te verkrijgen dien ik hiervoor te werken met een REDIRECT?

Want ik zie niet meteen hoe ik wordpress kan doen draaien op /blog.
Via A-records kan je enkel ... .swaps.be , dus vandaar koos ik voor blog.swaps.be

2 maanden geleden

Beantwoorden

Jacko Meijaard Wat ik zou doen is het subdomein verwijderen en een WP installatie doen op /blog. Je kunt je hosting vragen hoe je dit eventueel zou kunnen doen.
2 maanden geleden

Beantwoorden

Sem Vande Capelle Hoi Jacko,

Om even terug te komen op het verhaal van de blog beschikbaar te maken op swaps.be/blog.
Dit is helaas niet mogelijk zegt mijn provider :( 

Swaps.be is een SPA (single page application) ==> in dit geval een Angular applicatie.

Het domein is geregistreerd bij register.be en die pointen naar Azure waar de database & Angular app draait.

Voor de blog heb ik dan weer gekozen voor Combell en dit kon enkel draaien op een subdomein. => blog.swaps.be

SAMENGEVAT
-----------------------------------
De Angular applicatie https://swaps.be is zowizo niet gunstig voor SEO, omdat dit client side gerenderd word. Dus kan niet door zoekmachines worden geindexeerd. Het zou ook niet echt logisch zijn dat dit in Google komt, omdat dit een member only platform is.

De wordpress => blog.swaps.be, is een aparte entiteit die door Google kan worden geindexeerd & waar ik dus SEO kan gaan toepassen.

VRAAGJE
-----------------------------------
 Is het dan logisch dat ik zoveel mogelijk links leg naar de Angular site vanuit m'n blog?

Want uiteindelijk is dat de bedoeling => Mensen moeten hun weg vinden naar het platform https://swaps.be.

Thx alvast voor jouw / jullie reactie(s)

2 maanden geleden

Beantwoorden

Klaas Koopman Sem ik ben geen programmeur, maar is het volgende niet mogelijk:
De angular applicatie op een backend url (bijv. swaps.be/backend/)
Resultaat hiervan als frontend (zodat dit geindexeerd kan worden op bijv. swaps.be/)
En dan de blog daar onder hangen? (swaps.be/blog/)

2 maanden geleden

Beantwoorden

Jacko Meijaard Hi Sem,

Inderdaad, lastig te zeggen. Ben ook geen programmeur, maar als je de blog op een subdomein doet, indexeert Google die als een aparte site (en dus opnieuw), waardoor je hoofddomein geen extra waarde krijgt. 
2 maanden geleden

Beantwoorden

toon 7 overige reactie(s)
Wahe Aslanyan 1 maand geleden geplaatst
Dropshipping en ecommerce kan zeer handig zijn. Of amazon.de affiliate programma. 

Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 14 March 2019 om 11:03
Aantal lezers 103
Aantal reacties 30