2528 clicks verder, 1 sale! #voorGoud

Laatste reactie 23/03/2018 12:53 door Heiko
· Markeren als ongelezen
Heiko Hartsuijker 2 jaar geleden geplaatst
Hey Mensen,

Echt lekker ?! 

Dit wilde ik graag even delen met jullie met name voor de mindset en motivatie voor anderen. 
*Let op dit is zeker niet de weg voor iedereen! 3 dagen zweten met Ads... Maar als je iets meer ervaring hebt met PPC, FB Ads en klein budget kun je het doen haha. 

Ik heb via LinkedIn een voeding en fitness expert gezocht en geïnterviewd. Hiervan heb ik een aantal blogs geschreven, gekeken met Adwords, Google, Ahrefs en Adespresso wat mogelijke interessante ads en topics zijn (dit kan vast veel beter).

Vervolgens een FB ad geschreven volledig op eind resultaat, emotie en hooks inspelen op het zomerlichaam (dit kwam steeds terug op Fit.nl en Dutch Body Building forum) 

Vervolgens deze helemaal kapot gesplit test met verschillende Ad sets zelfde copy maar andere doelgroepen, interesses en afbeeldingen. 

Hieruit de winnaar geselecteerd deze in een FB remarketing campagne gegooid. 

wachten...wachten...refreshen..refreshen.. vandaag om 10:32 kwam er een sale binnen via paypro! 

Zoals je ziet heb ik meer uitgegeven maar ik zie dit als een kleine investering, het is een betaald onderzoek wat jezelf aan het uitvoeren bent. Data is altijd waardevol zolang je er actie op onderneemt. Zoals ziet is clicks en verkeer generen niet heel spannend of moeilijk met PPC maar conversie is de uitdaging. 

Fb ad -> Sales page = geen resultaat
Fb Ad -> Blog voeding = geen resultaat
Fb -> Blog afvallen -> retargetting = 1 sale ?
Fb ad -> blog -> content upgrade -> Opt-in = nog testen
SEA ad -> blog -> Opt-in = nog testen

Ps: en je kan altijd nog zo veel testen check audience insights xD

Het leuke is dat het totaal niet de doelgroep is die ik eigelijke targetted haha. Dus dat ga ik nu weer aanpassen en dan zelfde proces herhalen, zolang je maar zoveel mogelijk kan uitsluiten. 

Sorry... als het niet helemaal aansluit op de SEO manier maar dacht wel nuttig was om even mijn 'marketing insteek' te delen met jullie! 

Stay happy / vrolijke groet,
Heiko
Jan M 2 jaar geleden geplaatst
Lekker bezig

DTP voor vrouwen gaat veel harder btw!

Met SEO is de conversie ook wat hoger denk ik ;-)
reactie op @janm:
Alex ts Deze conversie is enkel met SEO... Ik betaal niet meer voor adverteren maar dat is mijn persoonlijke keuze.

2 jaar geleden

Beantwoorden

Jan M Ik doe beide. Ben nog niet echt pro met Facebook. 

Net toen ik het begon te leren is alles weer veranderd, ehéh.

Dit is mijn beste conversie met puur SEO over redelijke sample atm: 
2 jaar geleden

Beantwoorden

toon 1 overige reactie(s)
Bas Vd 2 jaar geleden geplaatst
FB is veel testen ja. Is wel 1 van de traffic sources met meeste potentie momenteel.

Direct naar sale pagina met koud publiek gaat niet goed werken.

Stuur het zelf altijd naar een blog. 

Met retargeting kan het wel, maar als het goed is dat de product owner dat en ontvang je alsnog je commissie als het uiteindelijk converteert.

Maar 1 sale zegt nog niet veel over je 'doelgroep'.
Piet Hein Bouwkamp 2 jaar geleden geplaatst
Ik ben benieuwd welke lering je uit dit alles trekt.

Eerlijk gezegd kan ik er zelf geen waardevolle conclusie uit halen van wat nou de goede methodiek is geweest wat je kan gaan opschalen...

Wat gaat je volgende stap zijn?
reactie op @piethein:
Jan M Ik denk zoiets als:

Met de Facebook Pixel het verkeer meten die heeft doorgeklikt of op de advertentie heeft geklikt.

Facebook een vergelijkbare doelgroep laten maken aan de hand van die data.

Deze doelgroep testen met verschillende tekst/ afbeeldingen. Voila €€€€
2 jaar geleden

Beantwoorden

Heiko Hartsuijker yep die loopt al ;-) Nu de volgende doelgroep testen inderdaad. :) 
2 jaar geleden

Beantwoorden

Alex ts 2 jaar geleden geplaatst
In 2006 waren gouden tijden voor mij,

Je had destijds dat startpakketje emails verwerken.

Ik kocht voor 100 a 200 euro per dag advertenties op google.

Deze waren goed voor 500 a 1000 bezoekers per dag destijds, nu betaal je voor deze zoekwoorden 100 tot 150% meer.

Mijn winst had ik soms om 12 uur er al uit.

Achteraf domme keuzes gemaakt en teveel plezier gehad.

Dit geld had ik destijds beter moeten besteden, maar goed een goede leer!

Maar het testen is wel heel belangrijk, dat was toen al en je ziet met de ene advertentie veel meer respons dan de andere.

En als je dan een goede hebt en je verdient meer dan je inkoopt, zit je goed.
Jacko Meijaard 2 jaar geleden geplaatst
Leuk dat je dit succes hier deelt @heikohartsuijker
Ik kan het over het hoofd zien, maar ik zou zeker nog testen met FB traffic > opt-in page en dan een autoresponder.
reactie op @jackomeijaard:
Heiko Hartsuijker Thanks man, ga ik zeker doen @jackomeijaard​! Nog even kijken of die FB 'retargeting' doelgroep al beetje warm is voor een aanbod ;-) 

Yes, inderdaad de traditionele route FB traffic > weggever opt-in page en dan een autoresponder.?

Leuk al die reacties mensen! 

Stay happy / Vrolijke groet,
Heiko
2 jaar geleden

Beantwoorden

Mustafa Yilmaz 2 jaar geleden geplaatst
Ik zou zeggen richt je meer op A/B testen en iets meer waarde, en specificeer je doelgroep beter!
@jackomeijaard​ goede tip man! Ik heb de Ads weer herschreven aan de hand van best presterende ad teksten samen met beetje Cashvertising ?

Even weer een korte update: 

Ik heb 2X Fb Ads herschreven Man/Vrouw, 2x LP's gemaakt, 2x Thank you page en nu als de leads lekker doorzetten uitbouwen van de email reeks en er sales uithalen. Mensen nog concrete tips voor mails en sales uithalen? 

Als het goed werkt hebben we een sales funnel gebouwd ;-) Yea buddy!!

Kosten tot nu toe van deze leads Ads:

V €42,31 - M 167,93
V €35,05 - M 157,48

V €7,26,- euro totaal FB ads
M €10,45 euro totaal FB Ads

V 8 leads / €7,26,- = €0,90 per lead
M 6 Leads / €10,45 = €1,74,- per lead 

Stay happy / vrolijke groet,
Heiko
Hou ons up to date. 

Het is lastig je tips/adviezen te geven als we niet kunnen zien hoe je ads + LP's er uit zien ;-).
Hey mensen,

Kleine update gaat echt lekker met de leads! 

Nu loopt de mailreeks van ActiveCampaign ook goed door maar heb ik de volgende uitdaging: 'hoe warm ik de leads zover kan krijgen tot daadwerkelijke kopers'. 

Want de succesvolle FB advertenties worden gebouwd en komen niet uit de lucht vallen. Nu zit ik op 203 leads / 242,90 = 0,84,- per lead, netjes. 

Ik heb al een specifieke sales page gemaakt voor 80% kortingsaanbod. Geschreven Droog Trainen ebook wordt ook goed ontvangen.

Zijn er hier mensen met ervaring in mailmarketing? Bepaalde 'sales mails' die ik erin moet hebben of voor jullie veel conversie hebben gegeven? Tips & tricks zijn welkom. ??

Context: 
Ik heb nu een 6 daagse video-cursus per mail van een personal trainer met elke dag een nieuwe 4/5 min video over mindset, voeding en afvallen. Daar krijg ik echt veel leuke reacties op naast mijn ebook... maar nu nog de volgende uitdagingen: verkoop.

Hoor het wel!  

Stay Happy,
Heiko
reactie op @heikohartsuijker:
Jan M
Ik denk dat DotCom Secrets wel een mooi boekje voor je is.
2 jaar geleden

Beantwoorden

Heiko Hartsuijker Thanks Jan! Gebruik zijn opt-in flow en OTO's al :) maar misschien moet ik hem weer even erbij pakken. ?
2 jaar geleden

Beantwoorden

Sowieso is het goed om mensen aan het eind van de autoresponder wat te pushen. Dus een soort van keuze geven om het product te kopen, of niet; het liefst met een timer of deadline.
@jackomeijaard​ thanks en precies! Ik heb alle 'sales' mailtjes nu wel herschreven...die bij mij heel goed werkte maar ook van andere toppers. ;-)

Dit is ook weer stuk testen en verbeteren. De de halve formule nu te pakken haha.  *ook uit je podcast Cashvertising opgepakt.

Volhouden en blijven doorgaan. 

Twijfel alleen nog over deadline's etc. ik zet ze graag in, heb jij misschien een tool waarmee dat goed kan? Ik heb wel timer counters in thrive en leadpages maar die zijn vaak zo gaar met refreshen. 

Hoor het graag! :-)

Stay happy,
Heiko 
'Sales' mails Headlines nog even herschreven, eenvoudiger gemaakt en meer op actie en daarnaast ook Deadline Funnel Freelance aangeschaft.  Om zo per lead een deadline funnel aan te maken.

There we go! 

Stay happy,
Heiko
Nice!
Update: Sale! In een mail vertellen op dat de zomer bijna begint haha. Bizar. ?
Luc Mattys 2 jaar geleden geplaatst
Als ik dit alles zo eens lees krijg ik het gevoel dat er heel veel geëxperimenteerd wordt met allerlei marketing technieken waarbij je veel geld over de balk smijt maar dat je eigenlijk (en sorry voor de uitdrukking) rond loopt als een kip zonder kop. Wat jij nodig hebt is een systeem zoals je in de AMR aangereikt krijgt. Zorg eerst dat je een goede basis website hebt met voldoende relevante content. Je hebt blijkbaar een goede weggever dus maak daar gebruik van om via een opt-in pagina leads mee binnen te krijgen. Als je het goed aanpakt een wat geduld hebt hoeft het zelfs helemaal geen geld te kosten. Daarna kun je er de autoresponder op los laten om sales te gaan genereren.
reactie op @lucmattijs:
Jan M Dat is wel de "verstandige" slow en steady manier inderdaad. Echter is het wel een leuke manier om geld uit te geven. Soort van gold mining op het internet ;-)

Testen kost altijd geld. Ik stond een tijdje terug echt versteld hoeveel verschil één afbeelding kan maken in een FB ad. Echt verschil tussen geld verliezen of geld verdienen.

Als je eenmaal de juiste "zit met pinpas klaar" doelgroep hebt gevonden is het wel geld printen met Facebook. 
2 jaar geleden

Beantwoorden

Hey Luc,

Bedankt voor je reactie! 

Haha ik vind wel leuk dat je het ziet als 'veel geld' smijten, zegt wat over de mindset :) 200 -+ euro vind ik nog niet heel spannend. Ook is leads niet het probleem die komen voor mooie cpl prijs binnen. 

Mijn uitdaging is echter om het maximale rendement eruit te halen zonder de lijst te verbranden. Die autoresponder staat ook en werkt met vele leuke reacties dagelijks alleen conversie is nog wat laag 2,4% . 

1) Huidige copy optimaliseren en verbeteren
2) Landingspagina optimaliseren en verbeteren
3) Werken met Zes beïnvloedingsstrategieën Cialdini + Cashvertising

Ik kan het ook investeren in een weekendje weg, nieuwe schoenen etc. maar zie het als eigen educatie en echt zelf te testen en te leren ervan. 

Wat werkt en ik bouw ernaast gewoon rustig aan SEO maar ik vind inderdaad betaald adverteren het leukste dat is ook direct mijn werk.  

Zeker niet fout maar is gewoon een andere kijk op de zaak, het antwoord ligt altijd in het midden. Zo heb je betaalde pilaar en niet-betaalde pilaar, zo is 1 het gevaarlijkste getal in business. ;-) 

Stay happy,
Heiko 
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 06 March 2018 om 13:50
Aantal lezers 145
Aantal reacties 25