$1850 binnen sinds gisteravond met een nieuwe promotie!

Laatste reactie 29/05/2020 13:08 door Aron
· Markeren als ongelezen
🔥 Paco V. 2 weken geleden geplaatst
Wéér een mooi succes om te delen! 🚀

Nog geen twee weken geleden deelde ik in de succes lounge dat ik voor de 3e maand op rij voorbij de 10K was gekomen qua affiliate inkomsten. Ook dat mijn volgende plan was om een affiliate review te gaan maken over een software voor YouTube adverteerders met "recurring commissie". De software heb ik zelf aangeschaft en getest in een eigen YouTube campagne. Na 2 experimenten moest ik helaas concluderen dat 't gebruik van de software eigenlijk niets toevoegde aan mijn al lopende YouTube campagnes. Balen, want ik had 't product graag willen promoten ALS het had gewerkt.

Toen kwam ik er (door een Facebook post) achter dat er een mooi affiliate-programma was gelanceerd rondom een boek dat ik afgelopen februari zelf heb besteld. Het boek gaat over Facebook adverteren en wordt gebruikt als een lead-magnet door de schrijver. Het is dus zo'n "free+shipping" offer waarbij het boek gratis is maar de kopers $6.95 betalen in de US /  $12.95 internationaal voor verzendkosten. De eigenaar van het boek betaalt $50 per lead (boekverkoop) aan affiliate commissie, die zijn hem veel waard door de vele producten die hij aanbiedt daarna. Dat zijn vooral prijzige online cursussen die hij verkoopt via strategy calls.

Op woensdag heb ik het artikel geschreven met een bonus erbij die ik al had liggen, op donderdag gepubliceerd op mijn website, gisteravond een nieuwsbrief uitgestuurd naar mijn e-maillijst. En alweer $1850 in de pocket, dat zal nog wel verder oplopen.

Update: de verdiensten uit deze promo zijn in de eerste 24 uur op $2150 uitgekomen.

Het is echt compleet bizar maar opgeteld & omgerekend naar € zit ik nu alweer voorbij de €8000 affiliate inkomsten, halverwege de maand. Op deze manier wordt 10K mijn "nieuwe normaal" 😂

Learnings (de meeste heb ik hier vaker gedeeld):

- Promoot bij voorkeur digitale producten want die hebben hoge marge > hoge commissie (ik promoot zelf alleen software & online cursussen).
- Schrijf product reviews of eventueel vergelijkingen van verschillende producten (ik doe zelf alleen reviews, niets anders).
- Geef een unieke bonus aan mensen die via jouw affiliate link kopen (ik geef er in dit geval een zelf geschreven e-book bij). 
- Schrijf de beste review die er is over 't product, vaak is dat ook de langste (deze review van mij is 3800 woorden).
- Bouw een e-maillijst op, zodat je nieuwe affiliate reviews direct kunt delen met je audience (mijn e-maillijst zijn allemaal Facebook marketeers / adverteerders die ik opbouw via de verkoop van mijn eigen software voor deze doelgroep).
- Heb geduld tot Google je artikel ontdekt en gaat waarderen (het artikel kwam op pagina 2 binnen, maar ik weet zeker dat het binnen 60-90 dagen bovenaan pagina 1 zal staan).

En weer door naar de volgende!
Jesse Commandeur 2 weken geleden geplaatst
Goed bezig Paco, ook leuk dat je dit deelt.

Ben erg benieuwd of je Jacko gaat opvolgen, haha. Ik hoor namelijk altijd iedereen zeggen dat van 0 naar 1K lastiger is dan van 10 naar 100K.

Ga ervoor! Succes
reactie op @jessecommandeur:
Paco V. Thanks, dat zou wel bizar zijn! 🚀

Tot nu toe 1x meer dan €100.000 gehaald (augustus 2019) MAAR dat was maar voor een klein deel affiliate marketing.
2 weken geleden

Beantwoorden

Dominique Van Baelen 2 weken geleden geplaatst
Knappe resultaten! Motiverend ook.
Om een idee te hebben: hoe groot is je mailinglijst ongeveer?
reactie op @dominiquevanbaelen:
Paco V. Thanks! Mijn mailinglijst zijn net geen 20.000 contacten, helaas openen die niet allemaal e-mails meer. Open-rate ligt zo tussen de 30%-50%.
2 weken geleden

Beantwoorden

Jeske Heijmans 2 weken geleden geplaatst
Dat is super leuk om te lezen en te zien Paco! Knap gedaan en wat goed dat de mensen meteen zo enthousiast reageren op je review! Nog 2 weekjes haha, wat zal dat je nog brengen :-) 
reactie op @jeskeheijmans:
Paco V. Thanks! Ik ben benieuwd :) 

Plan is nu om een YouTube video te gaan opnemen bij ieder van mijn reviews.
2 weken geleden

Beantwoorden

Matt T 2 weken geleden geplaatst
Dat zijn nog eens resultaten. Ik vind het heel inspirerend om te lezen!
reactie op @matttimmermans:
Paco V. Thanks Matt! 💪
2 weken geleden

Beantwoorden

Sarah Heijstek 2 weken geleden geplaatst
Wauw. Wat een ontzettend mooie resultaten! Ga zo door :) 
reactie op @sarahheijstek:
Paco V. Thanks Sarah!
2 weken geleden

Beantwoorden

🔥 Justin de Rooij 2 weken geleden geplaatst
Wauw, wat een verhaal Paco! Hoop dat ik dat ook ooit bereik.

Hoelang ben je nu bezig met affiliate marketing?
reactie op @justinderooij2:
Paco V. Thanks man, dat hoop ik ook! 💪

Ik ben zo’n 12 jaar bezig met online businesses waarvan de laatste 2 jaar ook met affiliate marketing.
2 weken geleden

Beantwoorden

🔥 Sebastiaan van Helden 2 weken geleden geplaatst
Tjonge jonge. De successen bij jou komen van links en rechts lijkt het wel. Mooi om te zien.
Daar gaan we ook voor werken!

Dat krijg je ervan als je al 12 jaar bezig bent met online businesses.

Ik wens je er nog veel meer toe Paco!
reactie op @svanhelden:
Paco V. Haha thanks! Ik wens jou ook heel veel succes!

De jaren tellen zeker mee, er zijn genoeg jaren aanklooien aan vooraf gegaan. Wel altijd met veel plezier.
2 weken geleden

Beantwoorden

🔥 Pieter Dijkshoorn 2 weken geleden geplaatst
Super inspirerend dat je dit hier weer deelt Paco!
Blijkbaar raak je iedere keer precies weer de juiste snaar. Knap gedaan weer hoor!

Voor mij weer een motivatie om stug door te gaan.

Op naar nog meer successen Paco! 👍

reactie op @pieterdijkshoorn:
Paco V. Thanks Pieter, zeker stug doorgaan!

Hoe cliché dat ook klinkt, als je het trucje eenmaal doorhebt is het echt niets anders dan dat blijven herhalen wat werkt.
2 weken geleden

Beantwoorden

Barry de Leeuw 2 weken geleden geplaatst
Geweldig en ook dik verdiend. Je hebt altijd goede posts en bent bereid om op (bijna) alle vragen te reageren met waardevolle responses.

Hier is weer een vraag: Is het ook anders wanneer je in het engels een product van bijvoorbeeld JVZoo promoot als van Nederlandse affiliate netwerken wat betreft inkomstenbelasting?

Of is het ook gewoon: 1. geld verdienen 2. uitbetalen 3. opgeven aan inkomstenbelasting

Eigenlijk ben ik gewoon heel benieuwd naar het verschil tussen JVZoo/clickbank achtige dingen en van paypro/tradetracker.
reactie op @barrydeleeuw:
Paco V. Thanks Barry 💪 Doe m'n best en vind het leuk om actief te zijn in het forum.

Nee, qua inkomstenbelasting niet. Aan het eind van het jaar heb je een bepaalde winst gemaakt (omzet - kosten) waarover je een percentage inkomstenbelasting afdraagt. Buiten de EU heb je alleen niet met BTW te maken die je moet afdragen maar die kan je dan dus ook niet terugvragen.

Platformen als JVZoo en ClickBank zijn precies hetzelfde als de NL tegenhangers. 

Evenals op PayPro is de kwaliteit van de producten soms wel twijfelachtig. Er zitten goede tussen, maar ook een hoop schreeuwerige rommel. 

2 weken geleden

Beantwoorden

🔥 Kevin George 1 week geleden geplaatst
Erg motiverend! Ik zit dit te lezen met een bak koffie en krijg meteen weer zin om aan de slag te gaan. 👍👍👍
reactie op @kevingeorge:
Paco V. Thanks Kevin, leuk om te lezen dat m’n update dat effect heeft 💪 Zet ‘m op!
1 week geleden

Beantwoorden

🔥 Boyd van Dongen 1 week geleden geplaatst
Netjes hoor Paco! Dit soort berichten zijn tof om te lezen 😄
reactie op @boydvandongen:
Paco V. Thanks Boyd 🙏
1 week geleden

Beantwoorden

Freek Strik 1 week geleden geplaatst
Goed bezig Paco,

Verdiend! Nu door knallen!
reactie op @freekstrik:
Paco V. Thanks Freek! Let's go 🚀
1 week geleden

Beantwoorden

ramses werf 1 week geleden geplaatst
1 woord:

GAAF!

Ik vind je een echte inspiratie bron voor veel van de mensen hier. Ik snap dat je dit niet hebt bereikt in een weekje, maar zo zie je maar hoever iemand komt als er focus en doorzettingsvermogen is.

Well done Paco, keep kickin' butt!

Ramses
reactie op @ramsesvanderwerf:
Paco V. Thanks Ramses, dankjewel voor je compliment! Ik zie jou anders ook lekker bezig in 't forum met mooie topics en reacties 👌

1 week geleden

Beantwoorden

🔥 Jacko Meijaard 1 week geleden geplaatst
Klasse Paco! Mooi topic, zeer waardevol.

Je bent lekker op dreef!
reactie op @jackomeijaard:
Paco V. Thanks Jacko! 🙌 

Ja, het gaat echt steeds harder nu ik wat meer aandacht richt op de affiliate promoties die ik naast mijn eigen verkopen van software/cursussen kan doen. Lezers waarderen het erg en op een enkele zeur na vinden ze het fijn om mooie promo's te ontvangen.
1 week geleden

Beantwoorden

Anouk Peeee 6 dagen geleden geplaatst
Gaaf Paco! Ben net begonnen en vind jouw posts super leerzaam.

Vraagje, hoe zoek jij je affiliate producten? Zelf probeer ik vaak via Google uit te zoeken of producten die ik graag gebruik een affiliate programma hebben of bij een netwerk zitten aangesloten. Dat is helaas vaak niet het geval. Benader jij bedrijven in dat geval zelf? Of is het geen probleem in jouw niche? 

Ben benieuwd!
reactie op @anapeee:
Paco V. Thanks!

Dat doe ik inderdaad ook. In enkele gevallen mail ik de maker van een product of ze al aan affiliate marketing doen. Het is pas 1x voorgekomen dat ik de eerste affiliate kon zijn van een aanbieder die ik promoot. Zelf ben ik actief in de hoek van software en online cursussen, die hebben eigenlijk altijd wel affiliate programma’s en hoge commissies (want digitale producten = hoge marge).

Welke niche richt jij je op?
5 dagen geleden

Beantwoorden

Anouk Peeee Thanks voor je antwoord! Ik richt me op de niche gezondheid/fitness. Vrij veel concurrentie en nog weinig digitale producten kunnen vinden waar ik zelf ook enthousiast over ben... maar ik blijf doorzoeken!
2 dagen geleden

Beantwoorden

Paco V. Ik weet natuurlijk niet precies in welke sub-niche van gezondheid je actief bent, maar er zijn wel vrij veel producten toch op gebied van afvallen/sporten/mindset etc? Dat is juist 1 van de niches waar wel vrij veel aanbod binnen is (net als dating en online geld verdienen).
2 dagen geleden

Beantwoorden

toon 2 overige reactie(s)
Tim Gerrits 5 dagen geleden geplaatst
Heey @paco

De resultaten die jij haalt en deelt zijn echt niet normaal goed en ook super motiverend voor mij en de rest van het forum. Ik zit alleen met een vraagje.

In je bericht zei je dat de mensen die via jouw affiliate link kopen een unieke bonus krijgen. Ik denk dat dat in inderdaad een hele goede onderscheiding is die een flinke boost kan geven(gebleken uit jouw resultaten) aan het aantal verkopen. Alleen nu zit ik met het volgende. 

Hoe zorg jij ervoor dat de mensen die via jouw affiliate link kopen ook daadwerkelijk het ebook of de weggever ontvangen?
reactie op @timg1802:
Tim Gerrits Iemand anders met een idee?
3 dagen geleden

Beantwoorden

Paco V. Thanks Tim, sorry ik had je eerdere berichtje gemist.

Ik zet in mijn artikel dat mensen mij een kopie van hun factuur moeten mailen, zodat ik de timestamp kan matchen met de toegekende commissies. Als dat klopt, mail ik ze de download-link voor de bonus.

Dat proces kun je vast ook automatiseren met handige tooltjes maar ik zie het als een waardevol contactmoment dat ik niet wil automatiseren.
3 dagen geleden

Beantwoorden

Tim Gerrits Hoi Paco,

Geen probleem hoor! Ik had inderdaad al een vermoeden dat je dit op deze manier deed, maar fijn om deze bevestiging te krijgen. Via de download link van de weggever bouw je vervolgens ook de mailinglijst op gok ik zo.

Ik snap zeker dat dit een goed persoonlijk moment is om gelijk een band met je klant/bezoeker op te bouwen.
3 dagen geleden

Beantwoorden

Pieter Dijkshoorn Hoi Paco,

Waarschijnlijk een hele domme vraag, maar waar bestaan de bonussen uit die je aan de kopers geeft?
3 dagen geleden

Beantwoorden

Paco V. @pieterdijkshoorn​ geen domme vraag hoor! 

Ik geef bijvoorbeeld PDF's (e-books) of video's als bonus.
3 dagen geleden

Beantwoorden

toon 4 overige reactie(s)
Nicolas Herman 3 dagen geleden geplaatst
Hey Paco,

Heel inspirerend verhaal en merk voor mezelf (en vast en zeker voor anderen) ook!

Korte vraag hierbij:

Als je hier content over schrijft, is dit dan in het Engels of in het Nederlands? Indien Engels, besteed je dit uit of doe je het volledig zelf?

Groeten,

Nicolas

reactie op @nicolasherman:
Paco V. Thanks Nicolas 🙏

Ik schrijf 't meeste in het Engels, zelf. 
3 dagen geleden

Beantwoorden

Jeffrey Smith 3 dagen geleden geplaatst
Goed bezig Paco, zie hier en daar meerdere successen vanuit jouw kant voorbij komen. Het is je gegund!
reactie op @jeffreysmith:
Paco V. Dankjewel Jeffrey!
3 dagen geleden

Beantwoorden

🔥 Aron Verhoeven 1 dag geleden geplaatst
E P I C !

Bedankt voor het delen Paco, dat motiveert!
Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 16 May 2020 om 15:51
Aantal lezers 199
Aantal reacties 44