100% Rock Bottom

Laatste reactie 28/10/2020 08:57 door Bas
· Markeren als ongelezen
Kevin Louwers 3 maanden geleden geplaatst
Lang geleden mensen! Ik heb helaas een hele poos niet op internet-succesgids gezeten omdat ik een aantal FLINKE tegenvallers in het leven mee heb mogen maken. En het was allemaal mijn eigen schuld!

Ik ben dit jaar 100% Rock-Bottom gegaan. Dat doet pijn; en dat verhaal ga ik vandaag met jullie delen. Niet omdat ik zielig wil doen, maar omdat ik op het moeilijkste punt in mijn leven eindelijk eens actie ondernam en ergens sterker uit ben gekomen. Ik heb nog nooit zo sterk het gevoel gehad dat ik MOEST presteren, zoals ik de afgelopen 3 maanden heb gehad. En het is ook gewoon een lekker schandalig verhaal. Als ik het kan, kan jij het ook! :)

Ik liep in het midden van 2019 ontzettend vast met mijn online project over "beleggen in Cannabis aandelen" en moest daar helaas mee stoppen omdat het op de hand begon te lopen en veel mensen (inclusief ikzelf) ontzettend veel geld verloren. Daar wilde ik geen onderdeel meer van zijn en het promoten daarvan was niks om trots op te zijn. Het Daytraden werd een verslaving voor me. Ben na 25K verlies (sinds 2017) twee banen gaan werken vanaf juni 2019 om weer iets op te kunnen bouwen en ben toen ook automatisch gestopt met online marketing.

Ik nam later dat jaar met veel pijn en moeite afscheid van mijn toenmalige project, waarvoor ik inmiddels meerdere internationale conferenties had bezocht EN veel geld in had gestoken door er zelfs VA's aan te laten werken (teksten proeflezen / in Engels (her)schrijven / website features coderen) etc. Dit was ook mijn eerste "echte" project dat ik begon na mijn start met de internet succesgids in januari 2019; en ik was er ook super trots op! Totdat die beurs me stukje bij beetje begon te breken...

Dat 65 uur + werken per week heb ik ongeveer een jaar volgehouden en ik draaide op den duur meerdere keren per week dagdiensten + nachtdiensten op dezelfde dag. Uiteraard zat ik totaal niet goed in mijn vel EN liep ondertussen bij een fysiotherapeut door het zware werk. En het grootste gedeelte van mijn geld verdween zodra ik het binnen had weer in de aandelen, want het enige waar ik nog aan kon denken was hoe ik mijn account nog ooit in het groen kon krijgen. De stress die ik had werd erger en ik merkte dat mijn leven nergens heen ging, en dat ik mezelf niet kapot wilde blijven maken door te werken bij deze bedrijven.

Uiteindelijk ben ik rond juni voorgoed gestopt met beleggen / gokken - iets dat mijn stress en gemoedstoestand zeeeeeer ten goede kwam. Ook dat verlies pakken deed pijn, maar ik kon mezelf niet verantwoorden om er nog meer geld aan kwijt te raken.

Ik kreeg eindelijk weer eens wat gedaan en kon me eindelijk weer eens concentreren op iets anders dan cijfertjes op mijn beeldscherm!! Maar omdat ik banen had met weinig toekomst, kreeg ik daar weer een klap van te verduren. Het voelde allemaal ontzettend leeg. Daar had ik eerst geen erg in, omdat ik continu bezig was met die aandelen. Maar toen dat weg viel kon ik me wel voor m'n kop slaan!!

En toen gebeurde er in Juli 2020 iets dat de situatie veranderde. Ik kreeg een ongeluk waarbij ik bijna niet meer opstond. Met 3 breuken en een aantal flinke gaten in mijn hoofd had ik een aantal weken het gevoel dat mijn leven voorbij was. De toekomst was onzeker en het was onduidelijk of er iets van mijn gezicht over zou blijven. Ook mijn geheugen was de weken NA mijn ongeluk volledig weg. Ik liep af en toe de trap op om mijn telefoon oplader te halen en kon me boven aan de trap niet meer herinneren waarom ik naar boven liep.

Ik zal jou zeggen dat dat een verschrikkelijk gevoel is! En je hoopt maar dat het beter zal worden, maar dat was op dat moment nog niet zeker. Goed. Ik kon een aantal maanden niet werken, dus raakte in de ziektewet, en heb toen besloten dat ik alles op alles zou zetten om online marketing aan te gaan pakken OF om mijn verlies te pakken en het voorgoed achter me te laten.

Gelukkig had ik van mijn gefaalde project in het verleden iets geleerd en wist precies waar het fout was gegaan. En nog belangrijker; ik wist welke richting ik in moest om het beter te maken; namelijk video marketing. Daarom kocht ik de week NA mijn ongeluk een aantal GoPro's en ben daar letterlijk onder invloed van mijn medicijnen nog mee aan de slag gegaan. Heb leren editen en wil hier mee verder. Nu zit ik 3 maanden meer dan fulltime op Youtube via mijn kanaal "Offshore Masterplan", waarbij ik streef naar een locatie-onafhankelijk leven (oftewel online inkomen), en vooral richt op content over reizen - iets wat ik direct na Corona voor langere tijd wil gaan doen. Ook op gebied van Online ondernemen en Mindset wil ik deze ervaring gaan gebruiken om andere mensen te gaan helpen de komende tijd.

Vroeger was ik bang om in de picture te staan en durfde ik geen actie te ondernemen. Was bang voor de mening van anderen en was bang om me te schamen voor zoiets. Daarom kreeg ik het moeilijk voor elkaar om echte stappen te zetten en durfde niet op de camera. Gek genoeg had ik daar na mijn ongeluk veel meer reden voor, aangezien iedereen aan mijn litteken kan zien dat ergens iets mis is gegaan. Maar na het ongeluk voel ik me alsof alle schaamte van me af is gevallen. En alsof dit de enige manier is om nog iets van mijn leven te kunnen maken. Ik voel me klaar om hard gas te geven en aan mijn bereik te werken.

Voel je vrij om eens rond te kijken op mijn kanaal en me tips / feedback te geven. Ook volgen is MEER dan welkom als je dit een tof project vindt! Ook sta ik ZEER open om met andere ondernemers samen te werken; als hun werk in hetzelfde straatje past. Ik heb alle apparatuur om samen iets op te zetten via Zoom of in het echt en kan ook (beginnend) editen... :)

Stuur me vooral een mailtje (kevin_louwers@hotmail.com) met je eigen project(en) als je volgers/likes kunt gebruiken! Al de links van mijn kanalen staan in mijn profiel. En dan kunnen we elkaar, mits dit aan beide kanten matcht, misschien aan meer succes helpen!

Keep Growing! 
Wouter Buijs 3 maanden geleden geplaatst
wauw!

bedankt voor het delen.

succes.
Andrea Nieland 3 maanden geleden geplaatst
Hey Kevin,
Bedankt voor het delen van je verhaal, heel sterk!ik wens je heel veel succes en plezier met je project. Ook ik ben de 1e voorzichtige stapjes aan het maken in de wereld van de video, dus ga zeker een kijkje nemen op je YouTube kanaal! 
reactie op @andreanieland:
Kevin Louwers Bedankt voor jullie positieve reacties!

Andrea, wat ben je van plan? Er is maar 1 manier: springen zonder parachuut haha.. 
Mocht je wat tips nodig hebben mag je altijd mailen! Ik vind Youtube tot dusver een erg slopend en traag proces. En het werkt in het begin totaal niet motiverend om naar de statistieken te kijken als je heel je hart in een video hebt gelegd, maar heb van de andere kant wel het idee dat het een perfect kanaal dat achteraf met terugwerkende kracht die schade nog in kan halen.... 
3 maanden geleden

Beantwoorden

Andrea Nieland Ik ga zeker springen zonder parachute, haha! Vraagje: waar of hoe heb jij leren editen? Gewoon op Youtube rondkijken? Of heb je een cursus gevolgd?
3 maanden geleden

Beantwoorden

Kevin Louwers Ik heb mezelf gedwongen om in korte tijd te leren editen door met die GoPro's te gaan testen en voor Youtube te kiezen i.p.v. een eigen website. Ook daar heb ik ontzettend veel tijd in moeten stoppen en kon ik regelmatig opnieuw beginnen. Maargoed ik had daar toen ook alle tijd voor!

Het grappige is wel dat alle informatie die jij voor jouw Youtube kanaal zoekt, te vinden is via Youtube. Een Nederlandstalig kanaal waar ik veel aan gehad heb is: Tubetotaal. Maar er zijn ontzettend veel verschillende kanalen die het minder langdradig maken... 

Het ergste was om een programma te vinden waarmee ik (goedkoop) goede kwaliteit video's kon maken. Dat was echt vallen en opstaan; en fora / Facebookgroepen lezen. Er zitten veel addertjes onder het gras die jij door ervaring uit moet vinden. Zo is niet elk programma hetzelfde, maar ze lijken wel veel op elkaar. En sommige programma's zijn gratis, maar je moet je wel altijd afvragen waarom ze gratis zijn. Want veel gratis programma's gaan je ergens in het edit-of-render-proces tegenwerken. Dan duurt het bijv. extreem lang om te exporteren of kun je er niet de benodigde bestanden van maken; voordat je alsnog betaald.

Ik kwam via een Facebookgroep genaamd "videomattie" al vrij snel bij Davinci BlackMagic uit; een van de meest geavanceerde gratis editors op het web. Eerst kwam ik tot de conclusie dat mijn oude computer vast liep (want te zwaar programma), dus kocht ik een nieuwe! Daar kon ik een gratis cursus mee doen die via de blackmagic website te downloaden was.

Later merkte ik dat het exporteren en importeren veel trager ging dan bij andere programma's, zoals Magix. Die had mijn vader gelukkig op een laptop staan, en daar ben ik toen mee aan de slag gegaan. Was allemaal net iets anders, maar in de basis hebben deze programma's natuurlijk dezelfde taak.

Nu gebruik ik nog steeds Magix, maar de jaarlijkse prijs van dat programma is voor nieuwe gebruikers 350,- EU. Dus ik wil binnenkort graag weer eens verder gaan kijken naar een alternatief, want ik wil niet al te lang blijven werken op een geleende laptop... 

Hoop dat ik je wat heb kunnen bijbrengen. Als je meer nodig hebt mag je me t.z.t. een keer skypen! Want ik kan nu een heel handboek gaan typen, maar dat gaat toch niet allemaal in 1x goedkomen!  
3 maanden geleden

Beantwoorden

Andrea Nieland Thanx voor je antwoord! Ik sta nog helemaal aan het begin van mijn zoektocht en moet voor mezelf eerst goed helder hebben, hoe ik het ga aanpakken. En ga je aanbod om te skypen zeker onthouden! 
3 maanden geleden

Beantwoorden

toon 3 overige reactie(s)
🔥 Jeroen Santing 3 maanden geleden geplaatst
Hoi Kevin,

Wat een verhaal!

Welkom terug en heel veel succes!
Michel Roes 3 maanden geleden geplaatst
Heftig verhaal Kevin maar stoer om het zo te durven vertellen.

Welkom terug weer en heel succes gewenst.
Niek Horstman 3 maanden geleden geplaatst
Zeer inspirerend verhaal Kevin en op sommige punten meesterlijk herkenbaar. Het gaat je goed, en met jouw drive komt dat waarschijnlijk wel goed.
Kevin Louwers 3 maanden geleden geplaatst
Dankjewel voor jullie positieve reacties! Doet me goed! :) 
Laten we er allemaal het beste van proberen te maken! 
Bas Vd 3 maanden geleden geplaatst
Mijn feedback:

Je hebt 25k verloren met daytraden, maar waarschijnlijk heb je er ook een hoop bij geleerd. Dat is over je leven waarschijnlijk een stuk waardevoller dan die 25k. Zie het niet alleen als een verlies.

Je hebt wat geprobeerd en bent op je bek gegaan. Prima. 

Vanaf rock bottem kan het alleen beter gaan, je leeft nog, kan denken en er zijn nog genoeg kansen beschikbaar.

Voor je nieuwe project heb je juist het ideale verhaal.

Mensen houden niet van mensen waar het lijkt dat altijd alles goed gaat. Het mist een connectie.

Daarom vinden mensen de underdog bij sport vaak interessanter. 

Ook rags to riches stories zijn veel en veel interessanter dan rich to riches stories. Mensen hebben daar weinig connectie mee. Niet veel mensen boeit het dat de zoon van een miljardair een succesvolle business opzet? 

Niet alleen met business, ook met sport, daarom vinden mensen films als Rudy ( https://www.imdb.com/title/tt0108002/ ) mooi.

Dus gebruik je verhaal dus ook zoals je hier doet. 

Je verhaal is uniek en je kan er je eigen rags to riches story van maken. Zie het als een gift.

(ook een goede: https://www.imdb.com/title/tt0454921/ )
reactie op @bas-nl:
Kevin Louwers Thanks Bas! Waardevolle reactie. Ik geloof er wel in dat jij het bij het juiste eind hebt. Ik had er op deze manier nog niet over nagedacht, maar besefte wel dat het voor mij waarschijnlijk makkelijker zou voelen om kwetsbaar en eerlijk te zijn, dan om een situatie te creeren waarbij ik dingen zou verbergen en "over mijn schouder zou moeten kijken" of iets me begint te achtervolgen. 

En ja, dat zal ik ook in mijn podcasts etc behandelen. Het is een ervaring geweest en ik kijk daar niet perse negatief op terug. Pijnlijk, ja, maar het voelt niet alsof ik iets ontzettend fout heb gedaan. Sterker nog: als ik bijvoorbeeld van die -25 naar de -15 had kunnen gaan, had ik misschien nog jaren langer vastgezeten in diezelfde routine. En dan had het 5 jaar later alsnog fout kunnen gaan, zonder in de tussentijd ergens anders in te investeren. 

Eigenlijk ben ik gewoon blij dat die last van mijn schouders af is. Loslaten opende nieuwe deuren voor me die hopelijk meer voldoening gaan geven! 
3 maanden geleden

Beantwoorden

Bas Vd " Sterker nog: als ik bijvoorbeeld van die -25 naar de -15 had kunnen gaan, had ik misschien nog jaren langer vastgezeten in diezelfde routine. En dan had het 5 jaar later alsnog fout kunnen gaan, zonder in de tussentijd ergens anders in te investeren. "

Precies.

Als je iets verliest krijg je er tegelijk ook iets voor terug, vaak wel in een andere vorm. Zoek daar naar. Dat is niet altijd makkelijk maar zou je wel verder kunnen helpen als het nog als een verlies voelt.
3 maanden geleden

Beantwoorden

toon 1 overige reactie(s)
Marcel van Dam 3 maanden geleden geplaatst
Hoi Kevin,

Wat een heftig verhaal zeg! Ik heb echt enorme bewondering voor je dat je je zo open en kwetsbaar opstelt! Complimenten! Ik wens je heel veel succes en het beste toe.
Maarten   3 maanden geleden geplaatst
Wat een verhaal idd. Komt vast goed. Goede mindset, houden zo!

Mooie reactie Bas!

Neem deel aan dit gesprek:
Je moet ingelogd zijn om mee te kunnen praten.
Topic gestart 26 October 2020 om 01:29
Aantal lezers 152
Aantal reacties 16